Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg er i permisjon et par mnd til og har tre mnd ledig før jeg går ut i ny permisjon,og lurte på om noen vet om det er lov å jobbe litt i permisjonstiden? Jeg tenker da på hobbyrelatert jobbing hvor man tjener penger. vet grensen er på 50.000 i året før man må starte firma, men er det altså lov å ha hobbyinntekt opp til den grensen i permisjonen? Poenget er at det ikke er lett å få jobb når man er gravid og det hadde vært fint å kunne spe på en beskjeden permisjonslønn med noe kveldsjobbing på hobbybasis sånn av og til. Anonymous poster hash: f8bc9...2b3
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Hva skjer de 3 månedene mellom permisjonene? Dersom du ikke får noe støtte fra nav kan du jo jobbe. Eller tenker du å melde deg arbeidsledig disse 3 månedene? Anonymous poster hash: 45352...519
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Du kan ikke tjene penger når du mottar permisjonspenger fra nav. Men hvis du mener de mnd mellom permisjonene kan du selvfølgelig jobbe. hvis jeg skjønte deg riktig. Anonymous poster hash: eea49...cdf
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Da må du søke om gradert permisjon. Utbetalingen totalt blir den samme, men permisjonen varer lengre. Anonymous poster hash: 37e77...7f9
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Om du mottar foreldrepenger fra nav må du melde fra om hvor mange timer du jobber sånn at du får fratrekk i foreldrepengene. Å tjene penger i tillegg til foreldrepengene anses som trygdesvindel og er straffbart. Jeg jobbet i min permisjon, tok noen helgevakter. Ga da bare beskjed til nav om hvor mange vakter jeg tok, også trakk de det fra foreldrepengene og la dagene til på slutten av permisjonen, det var ikke noe problem. Anonymous poster hash: bb5f2...303
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Takk for svar alle sammen!! Anonymous poster hash: f8bc9...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå