Gå til innhold

mat og amming, trenger sårt råd!!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 2 mnd har et forferdelig utslett på hele kroppen. Ikke hormonutslett. Bruker ikke tøymykner. Vasker med blenda sensitive.

Må være noe jeg spiser da. Skal på hs på fredag men vil prøve å få en stopp på dette da han gråter mye og klør.

Hva bør jeg holde meg unna? Har prøvd enkelte matvarer uten hell, så tar jeg alt på en gang.

Hva kan jeg spise, hva skal jeg ikke spise?

Vil egentlig bare slutte å amme, men tenk om det ikke er melka mi? Argh..

Anonymous poster hash: ab601...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd å kutte ut melkeprotein?

Anonymous poster hash: b0fe3...4e0
Skrevet

Har prøvd å holde meg unna meieriprodukter, men har spist e liten dæsj med saus ol innimellom. Før utslettet kom (hatt dette 2 uker) drakk jeg 1 glass melk om dagen pluss yoghurt osv. Så kan ikke skjønne at han plutselig reagerer på det.

Skrevet

Har du brukt noe nytt babytøy uten å vaske det først?

Anonymous poster hash: f8c83...638

Skrevet

Om det er melkeprotein barnet reagerer på så hjelper det ingenting å kutte ut mesteparten, alt må bort. Det tar også fort 3-5 uker før man ser om det har virkning, så det krever litt av deg som mor. Når babyen er bare 2 mnd så er det normalt at den ikke har reagert like kraftig før nå om det er melkeproteinallergi. Mi jente har det og hun ble dårligere og dårligere jo eldre hun ble. Det begynte vel så smått da hun var 3-4 uker og ble verre og verre.

Skrevet

Har du brukt noe nytt babytøy uten å vaske det først?

Anonymous poster hash: f8c83...638

Nei

Skrevet

Om det er melkeprotein barnet reagerer på så hjelper det ingenting å kutte ut mesteparten, alt må bort. Det tar også fort 3-5 uker før man ser om det har virkning, så det krever litt av deg som mor. Når babyen er bare 2 mnd så er det normalt at den ikke har reagert like kraftig før nå om det er melkeproteinallergi. Mi jente har det og hun ble dårligere og dårligere jo eldre hun ble. Det begynte vel så smått da hun var 3-4 uker og ble verre og verre.

Takk for svar. Er dette forbigående eller vil han være allergisk mot melk senere? Var på hs i dag, de hebviste oss til spesialist. Kan de finne svaret eller blir det bare å prøve seg frem selv.

Da kutter jeg ut 100 % frs og med nå :)

Skrevet

Bruker barnet ull? Noen er dessverre allergiske mot det også...

Anonymous poster hash: bdedf...e4c

Skrevet

Takk for svar. Er dette forbigående eller vil han være allergisk mot melk senere? Var på hs i dag, de hebviste oss til spesialist. Kan de finne svaret eller blir det bare å prøve seg frem selv.

Da kutter jeg ut 100 % frs og med nå :)

For de aller, aller fleste går det heldigvis over :) Noen tåler mer allerede når de blir 3-4-5 mnd mens andre kan oppleve å ha allergien frem til skolealder (noen svært få har det hele livet). Siden ditt barn reagerer så sterkt vil jeg nok anta at det vil ta mer enn et par mnd før det blir bedre, men man vet aldri. Det er jo heller ikke sikkert at det er melkeproteinallergi :) Sett deg godt inn i dette hvis du nå skal få på melkeproteinfri-diett for det er mye du må unngå som du kanskje ikke tenker over. Det er en vane så selv om det er trmmelig kjipt i starten så blir det lettere :) www.utenmelk.no har flere tips. Sjokolade uten melk fås kjøpt hos bla Meny og smaker vanlig kokesjokolade :) Husk at det er melkeprotein i omtrent alt av ferdigprodukter som pølser, karbonade, mange brød osv. Kjøp blå margarin på butikken til å steke mat i, evt olje. Er du sugen på søtt kan du få en knallgod browniesoppskrift av meg :) Kan gi deg litt middagstips etterpå når jeg har pc, ikke lett å være kreativ når man skal unngå melkeprotein. En stooor bonus i tillegg til at babyen blir bra er at man ofte spiser sunnere når man unngår melk, jeg har gått ned en del i vekt og både hud og hår ser mye bedre ut enn før. Så det har sine fordeler for oss og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...