Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Jeg leser i den andre tråden at det er mange som kjøper boller i butikken til fastelaven. Hvorfor gjør dere egentlig det? Det er jo ganske dyrt og ofte er de ikke så veldig gode heller. (Noen hederlige unntak blant de dyreste) Er det tiden det står på eller kan dere faktisk ikke bake? Anonymous poster hash: eb719...7a3
MarianeA Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Fastelavensboller fra butikk er faktisk gode og vi kjøper med beste samvittighet en gang eller to på denne tiden av året. Nei, vi gidder ikke bake slike boller selv. Hveteboller derimot baker vi alltid selv.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Med dagens hurtigløsninger kan alle bake, en slik pose med bolle-mix fra matbutikken smaker uendelig mye bedre enn kjøpeboller..... http://www.regal.no/produkter/kakemikser/boller-1000g/ Jeg skjønner det heller ikke. Anonymous poster hash: c6e4c...32a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c Nei, til fastelavn er det berlinerboller med syltetøy! Anonymous poster hash: 3c692...3ea
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c Nei, til fastelavn er det berlinerboller med syltetøy! Anonymous poster hash: 3c692...3ea Nei, det er ikke tradisjonelle fastelavensboller..... Google fastelavensboller så ser du https://www.google.no/search?q=fastelavensboller&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfr6mQ2djKAhXLiCwKHZYQCEkQ_AUIBigB Tradisjonelle fastelavensboller er hveteboller med krem, pisket krem eller vaniljekrem, med eller uten syltetøy under. Anonymous poster hash: c6e4c...32a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c Nei, til fastelavn er det berlinerboller med syltetøy! Anonymous poster hash: 3c692...3ea Nei, det er ikke tradisjonelle fastelavensboller..... Google fastelavensboller så ser du https://www.google.no/search?q=fastelavensboller&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfr6mQ2djKAhXLiCwKHZYQCEkQ_AUIBigB Tradisjonelle fastelavensboller er hveteboller med krem, pisket krem eller vaniljekrem, med eller uten syltetøy under. Anonymous poster hash: c6e4c...32a Ikke hos oss. Svenskene har krem i. Anonymous poster hash: 3c692...3ea
☆☆☆ Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Bollar frå butikk er då kjempegode! Men lagar sjølv då heimebaka er enda bedre. Endret 2. februar 2016 av ★
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Jeg baker selv for jeg synes det er gøy å gjøre med barna og jeg er god på baking. Jeg skjønner veldig godt at folk ikke gidder bake hver gang det er bursdager og dugnader eller avslutninger. .. om jeg ikke har tid eller gidder kjøper jeg! Bedre enn å kjøpe en pose boller og en sprayboks med krem! Anonymous poster hash: f8bb8...e2e
☆☆☆ Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Ser ut til at det er to forskjellige produkt som blir diskutert her; mange brukar berlinerbollar (smultbollar) og kallar det fastelavnsbollar, medan andre brukar kveitebollar med krem. Vi brukar bollar og krem.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c Nei, til fastelavn er det berlinerboller med syltetøy! Anonymous poster hash: 3c692...3ea Nei, det er ikke tradisjonelle fastelavensboller..... Google fastelavensboller så ser du https://www.google.no/search?q=fastelavensboller&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfr6mQ2djKAhXLiCwKHZYQCEkQ_AUIBigB Tradisjonelle fastelavensboller er hveteboller med krem, pisket krem eller vaniljekrem, med eller uten syltetøy under. Anonymous poster hash: c6e4c...32a Ikke hos oss. Svenskene har krem i. Anonymous poster hash: 3c692...3ea Svenskene har semlor, med marsipankrem og kremfløte i. I Norge har vi syltetøy og krem i. Jeg er fra østlandet selv, og bor på sørlandet, begge steder er det hveteboller med krem som er fastelavensboller. Men det er jo ikke dermed sagt at det finnes andre tradisjoner rundt om i landet også, jeg har bare aldri hørt om noen som bruker berlinerboller til fastelaven.... Anonymous poster hash: c6e4c...32a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Ser ut til at det er to forskjellige produkt som blir diskutert her; mange brukar berlinerbollar (smultbollar) og kallar det fastelavnsbollar, medan andre brukar kveitebollar med krem. Vi brukar bollar og krem. Ja, takk, begge deler sier jeg. 😬 Jeg har også vokst opp med vannbakkels med krem og syltetøy som fastelavnsboller. Anonymous poster hash: 699f8...a48
MarianeA Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 Med fastelavensboller mener jeg berlinerboller med sukker utenpå og vaniljekrem eller syltetøy inni. Disse kjøper vi gjerne på butikk på denne tiden av året. Hveteboller, som vi også kan fylle med krem og syltetøy baker vi alltid selv
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c Nei, til fastelavn er det berlinerboller med syltetøy! Anonymous poster hash: 3c692...3ea Nei, det er ikke tradisjonelle fastelavensboller..... Google fastelavensboller så ser du https://www.google.no/search?q=fastelavensboller&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfr6mQ2djKAhXLiCwKHZYQCEkQ_AUIBigB Tradisjonelle fastelavensboller er hveteboller med krem, pisket krem eller vaniljekrem, med eller uten syltetøy under. Anonymous poster hash: c6e4c...32a Ikke hos oss.Svenskene har krem i. Anonymous poster hash: 3c692...3ea Svenskene har semlor, med marsipankrem og kremfløte i.I Norge har vi syltetøy og krem i. Jeg er fra østlandet selv, og bor på sørlandet, begge steder er det hveteboller med krem som er fastelavensboller. Men det er jo ikke dermed sagt at det finnes andre tradisjoner rundt om i landet også, jeg har bare aldri hørt om noen som bruker berlinerboller til fastelaven.... Anonymous poster hash: c6e4c...32a I nord er det mye smultboller til denne årstida. I Tromsø forlenger de sesongen ved å kalle dem solboller og starte salget i slutten av januar. Anonymous poster hash: 3c692...3ea
☆☆☆ Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 Ser ut til at det er to forskjellige produkt som blir diskutert her; mange brukar berlinerbollar (smultbollar) og kallar det fastelavnsbollar, medan andre brukar kveitebollar med krem. Vi brukar bollar og krem. Ja, takk, begge deler sier jeg. 😬 Jeg har også vokst opp med vannbakkels med krem og syltetøy som fastelavnsboller. Anonymous poster hash: 699f8...a48 Eg også, faktisk. Men eg likar bollar bedre enn vannbakkels, så eg bytta så fort eg stod for bakinga.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c Nei, til fastelavn er det berlinerboller med syltetøy! Anonymous poster hash: 3c692...3ea Nei, det er ikke tradisjonelle fastelavensboller..... Google fastelavensboller så ser du https://www.google.no/search?q=fastelavensboller&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfr6mQ2djKAhXLiCwKHZYQCEkQ_AUIBigB Tradisjonelle fastelavensboller er hveteboller med krem, pisket krem eller vaniljekrem, med eller uten syltetøy under. Anonymous poster hash: c6e4c...32a Ikke hos oss.Svenskene har krem i. Anonymous poster hash: 3c692...3ea Svenskene har semlor, med marsipankrem og kremfløte i.I Norge har vi syltetøy og krem i. Jeg er fra østlandet selv, og bor på sørlandet, begge steder er det hveteboller med krem som er fastelavensboller. Men det er jo ikke dermed sagt at det finnes andre tradisjoner rundt om i landet også, jeg har bare aldri hørt om noen som bruker berlinerboller til fastelaven.... Anonymous poster hash: c6e4c...32a I nord er det mye smultboller til denne årstida. I Tromsø forlenger de sesongen ved å kalle dem solboller og starte salget i slutten av januar. Anonymous poster hash: 3c692...3ea Se det, da lærte jeg noe nytt i dag. Nord i landet bruker dere altså smultboller til fastelaven, det visste jeg overhodet ikke og har aldri hørt om... Jammen glad det ikke er sånn i sør, jeg er da tung som som det er om ikke butikkene skulle fristet oss med berlinerboller i tillegg Her har de noen berlinerboller i bakeskapet på Meny, men ellers er det ikke en berlinerbolle å se her nede, her selges det hveteboller. Anonymous poster hash: c6e4c...32a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #17 Skrevet 2. februar 2016 Savner min mors berlinerboller omtrent rett fra gryta (men en liten omvei om sukkerskålen). Husker vi hadde konkurranse om å spise en hel bolle uten å slikke oss om munnen😋 Kjøpte berlinerboller smaker høgg i forhold, så da dropper jeg det heller, men spørs om jeg ikke må bake slike selv i år. Baker alltid boller med krem og syltetøy. Anonymous poster hash: ac838...f68
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 Er ikke fastlavensboller bare hveteboller med krem i? Jeg baker boller selv, men får de aldri like gode som butikkkjøpte.. Anonymous poster hash: 759e7...b0c Nei, til fastelavn er det berlinerboller med syltetøy! Anonymous poster hash: 3c692...3ea Nei, det er ikke tradisjonelle fastelavensboller..... Google fastelavensboller så ser du https://www.google.no/search?q=fastelavensboller&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjfr6mQ2djKAhXLiCwKHZYQCEkQ_AUIBigB Tradisjonelle fastelavensboller er hveteboller med krem, pisket krem eller vaniljekrem, med eller uten syltetøy under. Anonymous poster hash: c6e4c...32a Ikke hos oss.Svenskene har krem i. Anonymous poster hash: 3c692...3ea Svenskene har semlor, med marsipankrem og kremfløte i.I Norge har vi syltetøy og krem i. Jeg er fra østlandet selv, og bor på sørlandet, begge steder er det hveteboller med krem som er fastelavensboller. Men det er jo ikke dermed sagt at det finnes andre tradisjoner rundt om i landet også, jeg har bare aldri hørt om noen som bruker berlinerboller til fastelaven.... Anonymous poster hash: c6e4c...32a I nord er det mye smultboller til denne årstida. I Tromsø forlenger de sesongen ved å kalle dem solboller og starte salget i slutten av januar. Anonymous poster hash: 3c692...3ea Se det, da lærte jeg noe nytt i dag. Nord i landet bruker dere altså smultboller til fastelaven, det visste jeg overhodet ikke og har aldri hørt om... Jammen glad det ikke er sånn i sør, jeg er da tung som som det er om ikke butikkene skulle fristet oss med berlinerboller i tillegg Her har de noen berlinerboller i bakeskapet på Meny, men ellers er det ikke en berlinerbolle å se her nede, her selges det hveteboller. Anonymous poster hash: c6e4c...32a Vekten har ikke godt av det, det er sant. Men de er deilige... Anonymous poster hash: 3c692...3ea
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #19 Skrevet 2. februar 2016 Butikkbollene er fæle. De fra bensinstasjon derimot er ganske gode. Anonymous poster hash: f4001...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå