Gå til innhold

Dere med irritabel tarm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå begynt å kutte ut noe maten tror jeg ikke tåler..Har fått den lavfodmap boka og titta litt i den... Kutta ut løk,hvitløk,epler og pærer i første omgang og har begynt å spise litt brød med spelte, men spiser og vanlig brød/knekkebrød innimellom...Nå har jeg hatt 4 dager uten luft i magen og uten vond mage og det har vært så godt!!! Men så spiste jeg saus til middagen i går som hadde ligget i fryseren og det jeg ikke tenkte på var at det var løk i den...Kjente jeg fikk mer luft i magen etterhvert etter middagen og våkna idag med skikkelige luftsmerter i magen 😕 Hjelper ikke å gå ut luft og gå på do kommer tilbake nesten med en gang 😝 Det jeg lurer på er om man merker det dagen etter man har spist noe man reagerer på? Er jo 15 timer siden middagen nå.

Anonymous poster hash: 2bc17...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg varierer det med hvilke(n) matvare® jeg har spist. Sopp, f.eks., reagerer jeg på med en gang, mens løk merker jeg dagen etter. Spiser jeg løk flere ganger over tid blir jeg generelt dårlig en periode etterpå.

Det er jo sånn med irritabel tarm at folk reagerer forskjellig og på forskjellig mat, men det er heldigvis mange som har god effekt av lav-FODMAP! 😊 For meg virker det ganske bra, men jeg kan iblant bli dårlig selv om jeg har spist riktig. Men stor forbedring fra tidligere!

Hvis ikke du har sett den så kan jeg anbefale appen The Monash University low FODMAP diet! 😊

Anonymous poster hash: b6dd8...059

Skrevet

Takk for svar, det skal sjekkes ut 😄

Nå har jeg gått 1 times tur men luftsmertene er der fortsatt men har flyttet seg lengre ned i magen så nå kan jeg puste uten at det gjør vondt 😉 Satse på at det går bedre i morgen 😉

Hi

Skrevet

Løk er døden for magen min. Da blir jeg så oppblåst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Samme med gjærbakst. 

Anonymous poster hash: 09ca4...61d
Skrevet

Tror det blir ei stund til jeg spiser løk igjen 😜 Heldigvis har luftsmertene gitt seg nå 😉 Har spist vanlig hjemmebakt brød idag og det går bra! Er nok løken som er værst her også 😕

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...