Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #1 Skrevet 2. februar 2016 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer. Vi blir vekket flere ganger hver eneste natt av denne personen. Jeg sover nesten ikke lenger. Personen eier leiligheten over oss. Har sagt fra, men vedkommende skjønner ikke hva vi snakker om. Kan man få denne personen tvangsmedisinert? Sikkert teit spm, men er desperat!!! Anonymous poster hash: 6155a...04b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #2 Skrevet 2. februar 2016 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer. Vi blir vekket flere ganger hver eneste natt av denne personen. Jeg sover nesten ikke lenger. Personen eier leiligheten over oss. Har sagt fra, men vedkommende skjønner ikke hva vi snakker om. Kan man få denne personen tvangsmedisinert? Sikkert teit spm, men er desperat!!! Anonymous poster hash: 6155a...04b Bor dere i borettslag? Isåfall så sender du inn en skriftlig klage. Eller så kan du jo prøve å kontakte foreldre/slekt av denne personen som kanskje kan nå litt igjenom. Hvordan vet du at denne personen er psykisk syk da? Anonymous poster hash: 9a37d...a1a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #3 Skrevet 2. februar 2016 Meg over her. Folk kan ikke bare bli tvangsmedisinert uten grunn. Må værre gode grunner til det. Holder ikke at du ligger våken om natten nei For alt du vet så er kanskje denne personen medisinert fra før av. Om han/hun nå virkelig er psyk da. Anonymous poster hash: 9a37d...a1a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #4 Skrevet 2. februar 2016 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer. Vi blir vekket flere ganger hver eneste natt av denne personen. Jeg sover nesten ikke lenger. Personen eier leiligheten over oss. Har sagt fra, men vedkommende skjønner ikke hva vi snakker om. Kan man få denne personen tvangsmedisinert? Sikkert teit spm, men er desperat!!! Anonymous poster hash: 6155a...04b Bor dere i borettslag?Isåfall så sender du inn en skriftlig klage. Eller så kan du jo prøve å kontakte foreldre/slekt av denne personen som kanskje kan nå litt igjenom. Hvordan vet du at denne personen er psykisk syk da? Anonymous poster hash: 9a37d...a1a Jeg vet det fordi ingen friske personer oppfører seg på den måten. Han er paranoid, skriker og banner hele natta, hopper i gulvet rett over oss flere ganger i løpet av natta. Har tenkt på om han kanskje drikker, men har aldri sett ham full, aldri sett ham kjøpe alkohol, vært oppe hos ham og ikke sett eller luktet noe som tilsier at han drikker. Snakket med en slektning av han, han skulle se hva han kule gjøre, han trodde også han var syk, men jeg har ikke hørt noe mer:( Derfor håpte jeg at jeg kunne "melde" ham inn noen plass så han kan bli undersøkt. Jeg leier underetasjen hans. jeg er alenemor, barna våkner og sovner ikke på lenge, jeg er desperat etter å få sove!!! Og tro meg, har prøvd å få meg en annen plasser bo, men det finnes ingenting! Har ikke bil og bor på bygda.... Vurderer å flytte til en annen bygd, men da må jeg ha ny jobb, barnehageplass osv:/ Anonymous poster hash: 6155a...04b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer. Vi blir vekket flere ganger hver eneste natt av denne personen. Jeg sover nesten ikke lenger. Personen eier leiligheten over oss. Har sagt fra, men vedkommende skjønner ikke hva vi snakker om. Kan man få denne personen tvangsmedisinert? Sikkert teit spm, men er desperat!!! Anonymous poster hash: 6155a...04b Bor dere i borettslag?Isåfall så sender du inn en skriftlig klage. Eller så kan du jo prøve å kontakte foreldre/slekt av denne personen som kanskje kan nå litt igjenom. Hvordan vet du at denne personen er psykisk syk da? Anonymous poster hash: 9a37d...a1a Jeg vet det fordi ingen friske personer oppfører seg på den måten. Han er paranoid, skriker og banner hele natta, hopper i gulvet rett over oss flere ganger i løpet av natta. Har tenkt på om han kanskje drikker, men har aldri sett ham full, aldri sett ham kjøpe alkohol, vært oppe hos ham og ikke sett eller luktet noe som tilsier at han drikker. Snakket med en slektning av han, han skulle se hva han kule gjøre, han trodde også han var syk, men jeg har ikke hørt noe mer:( Derfor håpte jeg at jeg kunne "melde" ham inn noen plass så han kan bli undersøkt. Jeg leier underetasjen hans. jeg er alenemor, barna våkner og sovner ikke på lenge, jeg er desperat etter å få sove!!! Og tro meg, har prøvd å få meg en annen plasser bo, men det finnes ingenting! Har ikke bil og bor på bygda.... Vurderer å flytte til en annen bygd, men da må jeg ha ny jobb, barnehageplass osv:/ Anonymous poster hash: 6155a...04b Har snakket med ham bare minutter før han går inn og tramper, skriker og banner. NÅr jeg treffer han ute rr han bare over gjennomsnittet sær, men hyggelig. Og jeg vet da at det ikke er bare til å få noen tvangsmedisinert, og at jeg ikke får sove ikke er god nok grunn! Anonymous poster hash: 6155a...04b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer. Vi blir vekket flere ganger hver eneste natt av denne personen. Jeg sover nesten ikke lenger. Personen eier leiligheten over oss. Har sagt fra, men vedkommende skjønner ikke hva vi snakker om. Kan man få denne personen tvangsmedisinert? Sikkert teit spm, men er desperat!!! Anonymous poster hash: 6155a...04b Bor dere i borettslag?Isåfall så sender du inn en skriftlig klage. Eller så kan du jo prøve å kontakte foreldre/slekt av denne personen som kanskje kan nå litt igjenom. Hvordan vet du at denne personen er psykisk syk da? Anonymous poster hash: 9a37d...a1a Jeg vet det fordi ingen friske personer oppfører seg på den måten. Han er paranoid, skriker og banner hele natta, hopper i gulvet rett over oss flere ganger i løpet av natta. Har tenkt på om han kanskje drikker, men har aldri sett ham full, aldri sett ham kjøpe alkohol, vært oppe hos ham og ikke sett eller luktet noe som tilsier at han drikker. Snakket med en slektning av han, han skulle se hva han kule gjøre, han trodde også han var syk, men jeg har ikke hørt noe mer:( Derfor håpte jeg at jeg kunne "melde" ham inn noen plass så han kan bli undersøkt. Jeg leier underetasjen hans. jeg er alenemor, barna våkner og sovner ikke på lenge, jeg er desperat etter å få sove!!! Og tro meg, har prøvd å få meg en annen plasser bo, men det finnes ingenting! Har ikke bil og bor på bygda.... Vurderer å flytte til en annen bygd, men da må jeg ha ny jobb, barnehageplass osv:/ Anonymous poster hash: 6155a...04b Har snakket med ham bare minutter før han går inn og tramper, skriker og banner. NÅr jeg treffer han ute rr han bare over gjennomsnittet sær, men hyggelig. Og jeg vet da at det ikke er bare til å få noen tvangsmedisinert, og at jeg ikke får sove ikke er god nok grunn! Anonymous poster hash: 6155a...04b Rolig rolig. Var ikke ment nedlatende, det ang medisinering Men om du allerede har snakket med en slektning og det er så ille at både du og barna ikke sover på natta pga dette så må du jo ta det videre. Skjønner at det er trasig dette her. Du får ikke tak i denne slektningen igjen da? Ellers så kan du jo å ringe politiet ang husbråk og forklare at denne personen også er psyk. Kanskje du er heldig og de kontakter noen ang tilstanden til denne mannen. Men så lenge han ikke er til fare for seg selv eller andre så kan nok dette bli mye jobb på deg for å få slutt på bråket, du leier jo av han så da blir du nok bare anbefalt og flytte. Huff, jeg føler med deg. Stakkar barna som heller ikke får sove. Anonymous poster hash: 9a37d...a1a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer. Vi blir vekket flere ganger hver eneste natt av denne personen. Jeg sover nesten ikke lenger. Personen eier leiligheten over oss. Har sagt fra, men vedkommende skjønner ikke hva vi snakker om. Kan man få denne personen tvangsmedisinert? Sikkert teit spm, men er desperat!!! Anonymous poster hash: 6155a...04b Bor dere i borettslag?Isåfall så sender du inn en skriftlig klage. Eller så kan du jo prøve å kontakte foreldre/slekt av denne personen som kanskje kan nå litt igjenom. Hvordan vet du at denne personen er psykisk syk da? Anonymous poster hash: 9a37d...a1a Jeg vet det fordi ingen friske personer oppfører seg på den måten. Han er paranoid, skriker og banner hele natta, hopper i gulvet rett over oss flere ganger i løpet av natta. Har tenkt på om han kanskje drikker, men har aldri sett ham full, aldri sett ham kjøpe alkohol, vært oppe hos ham og ikke sett eller luktet noe som tilsier at han drikker. Snakket med en slektning av han, han skulle se hva han kule gjøre, han trodde også han var syk, men jeg har ikke hørt noe mer:( Derfor håpte jeg at jeg kunne "melde" ham inn noen plass så han kan bli undersøkt. Jeg leier underetasjen hans. jeg er alenemor, barna våkner og sovner ikke på lenge, jeg er desperat etter å få sove!!! Og tro meg, har prøvd å få meg en annen plasser bo, men det finnes ingenting! Har ikke bil og bor på bygda.... Vurderer å flytte til en annen bygd, men da må jeg ha ny jobb, barnehageplass osv:/ Anonymous poster hash: 6155a...04b Har snakket med ham bare minutter før han går inn og tramper, skriker og banner. NÅr jeg treffer han ute rr han bare over gjennomsnittet sær, men hyggelig. Og jeg vet da at det ikke er bare til å få noen tvangsmedisinert, og at jeg ikke får sove ikke er god nok grunn! Anonymous poster hash: 6155a...04b Rolig rolig. Var ikke ment nedlatende, det ang medisinering Men om du allerede har snakket med en slektning og det er så ille at både du og barna ikke sover på natta pga dette så må du jo ta det videre. Skjønner at det er trasig dette her. Du får ikke tak i denne slektningen igjen da? Ellers så kan du jo å ringe politiet ang husbråk og forklare at denne personen også er psyk. Kanskje du er heldig og de kontakter noen ang tilstanden til denne mannen. Men så lenge han ikke er til fare for seg selv eller andre så kan nok dette bli mye jobb på deg for å få slutt på bråket, du leier jo av han så da blir du nok bare anbefalt og flytte. Huff, jeg føler med deg. Stakkar barna som heller ikke får sove. Anonymous poster hash: 9a37d...a1a Sorry, var ikke meningen å svare deg sånn. Blir sikkert tvangsinnlagt selv om ikke dette gir seg snart Ja jeg får nok beskjed om å flytte... Takk for svar. Godt å ha noen å lufte frustrasjonen med. Hadde nesten sovnet nå, så small det igjen oppe, og han brøler. Ungene sover fortsatt heldigvis! Anonymous poster hash: 6155a...04b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke mer. Vi blir vekket flere ganger hver eneste natt av denne personen. Jeg sover nesten ikke lenger. Personen eier leiligheten over oss. Har sagt fra, men vedkommende skjønner ikke hva vi snakker om. Kan man få denne personen tvangsmedisinert? Sikkert teit spm, men er desperat!!! Anonymous poster hash: 6155a...04b Bor dere i borettslag?Isåfall så sender du inn en skriftlig klage. Eller så kan du jo prøve å kontakte foreldre/slekt av denne personen som kanskje kan nå litt igjenom. Hvordan vet du at denne personen er psykisk syk da? Anonymous poster hash: 9a37d...a1a Jeg vet det fordi ingen friske personer oppfører seg på den måten. Han er paranoid, skriker og banner hele natta, hopper i gulvet rett over oss flere ganger i løpet av natta. Har tenkt på om han kanskje drikker, men har aldri sett ham full, aldri sett ham kjøpe alkohol, vært oppe hos ham og ikke sett eller luktet noe som tilsier at han drikker. Snakket med en slektning av han, han skulle se hva han kule gjøre, han trodde også han var syk, men jeg har ikke hørt noe mer:( Derfor håpte jeg at jeg kunne "melde" ham inn noen plass så han kan bli undersøkt. Jeg leier underetasjen hans. jeg er alenemor, barna våkner og sovner ikke på lenge, jeg er desperat etter å få sove!!! Og tro meg, har prøvd å få meg en annen plasser bo, men det finnes ingenting! Har ikke bil og bor på bygda.... Vurderer å flytte til en annen bygd, men da må jeg ha ny jobb, barnehageplass osv:/ Anonymous poster hash: 6155a...04b Har snakket med ham bare minutter før han går inn og tramper, skriker og banner. NÅr jeg treffer han ute rr han bare over gjennomsnittet sær, men hyggelig. Og jeg vet da at det ikke er bare til å få noen tvangsmedisinert, og at jeg ikke får sove ikke er god nok grunn! Anonymous poster hash: 6155a...04b Rolig rolig. Var ikke ment nedlatende, det ang medisinering Men om du allerede har snakket med en slektning og det er så ille at både du og barna ikke sover på natta pga dette så må du jo ta det videre. Skjønner at det er trasig dette her. Du får ikke tak i denne slektningen igjen da? Ellers så kan du jo å ringe politiet ang husbråk og forklare at denne personen også er psyk. Kanskje du er heldig og de kontakter noen ang tilstanden til denne mannen. Men så lenge han ikke er til fare for seg selv eller andre så kan nok dette bli mye jobb på deg for å få slutt på bråket, du leier jo av han så da blir du nok bare anbefalt og flytte. Huff, jeg føler med deg. Stakkar barna som heller ikke får sove. Anonymous poster hash: 9a37d...a1a Sorry, var ikke meningen å svare deg sånn. Blir sikkert tvangsinnlagt selv om ikke dette gir seg snart Ja jeg får nok beskjed om å flytte... Takk for svar. Godt å ha noen å lufte frustrasjonen med. Hadde nesten sovnet nå, så small det igjen oppe, og han brøler. Ungene sover fortsatt heldigvis! Anonymous poster hash: 6155a...04b Får inderlig håpe han bli tvangsinnlagt snart og at dere slipper å flytte av den grunn. Dette høres jo helt forferdelig ut! Hold øynene åpen for en ny plass så er du kanskje heldig og det dukker opp noe Anonymous poster hash: 9a37d...a1a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #9 Skrevet 2. februar 2016 Fortsatt ikke ro oppe nå har han i tillegg kuttet strømmen. Igjen. han gjorde det i helga også. Jeg vet det er han fordi det er strøm på kjøkkenet og badet og ikke resten av huset. Er bare han som har tilgang til sikringsskapet. Anonymous poster hash: 6155a...04b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Nei vettu hva. Dette er ikke greit. Stakkar dere. Håper du ikke skal på jobb i dag at du får hvile litt mens barna er i bhg eller på skole. Du må få gitt beskjed til noen. Huffa meg :/ Anonymous poster hash: 9a37d...a1a
Isola&Lille+julegave Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Ring politiet. Si du er livredd. At deg er bråk, tar strømmen. Så får du håpe de henter han og sender han på sykehus....
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Ring politiet. Si du er livredd. At deg er bråk, tar strømmen. Så får du håpe de henter han og sender han på sykehus.... Henter de ham da? Jeg er redd. Vet jo ikke hva han kan finne på. Er redd politiet syns jeg overdriver da.. I såfall kan de få låne sofaen min en natt. Skal opp om en time. Nesten så det ikke er noe vits å prøve å få sove lenger. Anonymous poster hash: 6155a...04b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #13 Skrevet 2. februar 2016 Nå er det snart morgen, og det ble nok en søvnløs natt. Er helt vrak! Jeg skjelver og er svimmel . Det er stille oppe nå, men nå skal jeg jo stå opp! Kjenner den forferdelige barnslige siden av meg vil herje litt ekstra med ungene i stua så han våkner! Ungene kan øve litt på trommer eller noe! Nå vurderer jeg å bare flytte til en annen kommune om det må til. Kan ikke bo her Anonymous poster hash: 6155a...04b
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #14 Skrevet 2. februar 2016 Ring politiet. Si du er livredd. At deg er bråk, tar strømmen. Så får du håpe de henter han og sender han på sykehus.... Henter de ham da? Jeg er redd. Vet jo ikke hva han kan finne på. Er redd politiet syns jeg overdriver da.. I såfall kan de få låne sofaen min en natt. Skal opp om en time. Nesten så det ikke er noe vits å prøve å få sove lenger. Anonymous poster hash: 6155a...04b Jeg ville ringt politiet for lenge siden. Det er ikke sikkert de tar han med seg, det skal mye til for det, men kanskje det skjer noe videre. Jeg ville ringt igjen og igjen. Det er faktisk ulovlig å ødelegge nattesøvnen til folk. Også ville jeg sett meg om etter en annen plass å bo.. Anonymous poster hash: 1498b...f29
pifi med tre nurk Skrevet 2. februar 2016 #15 Skrevet 2. februar 2016 (endret) Jeg ville ringt politiet hver gang han startet å bråke. De vil nok ikke ta det så alvorlig de første fangene, men når de skjønner omfanget så må de undersøke og forhåpentligvis oppdager de hvor syk han er og tar han med til noe akuttutredning.. Selv om vi vet jo alle hvor dårlig psykiatrien fungerer, så jeg ville nok hatt en plan B om flytting også. Huff jeg skjønner godt hvordan det oppleves å ikke få sove, bodde er år et sted hvor vi og barnet ble holdt våkne hver natt, man føler seg nesten gal til slutt selv... Endret 2. februar 2016 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #16 Skrevet 2. februar 2016 Ring politiet og forklar situasjonen. Sørg for å fortelle at dette pågår hver natt og har gjort det over tid. Si akkurat det du skriver her om at du er redd for hva han kan finne på. De tar nok det på alvor og oppsøker mannen. Da vil de jo selv se/høre at han ikke er frisk og ta grep. Ellers kan du melde bekymring til kommunen der du bor, da kan psykisk helsetjeneste e.l kontakte ham. (Men det tar nok lang tid å få noe ut av det, så politiet er nok best for å få fred fortest mulig..) Anonymous poster hash: bc99f...989
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå