Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Jobber i redusert stilling (80) for å få gjort unna husarbeid og ta i mot barna som kommer fra skolen. Mannen har tidligere betalt halvparten av det jeg har fått redusert lønna med. Nå vil han ikke lengre dette. Jeg ønsker å fortsette i redusert stilling fordi jeg ser det er nødvendig om vi skal kunne leve et familieliv som fungerer, men han nekter å betale. Jeg føler meg helt fastlåst. Egentlig ønsker jeg at han bare forsvant ut av livet mitt og barnas for alltid, men det skjer jo ikke. Ikke greit med skilsmisse. Hva kan jeg gjøre for å komme ut av dette uten å tape penger? Jeg ønsker å fortsatt spille en større rolle på hjemmebane og det går ikke når jeg jobber fullt i svært hektisk jobb. Tips til hvordan jeg kan løse dette? Anonymous poster hash: f14c8...ccd
Gjest Antarctica Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Jobber i redusert stilling (80) for å få gjort unna husarbeid og ta i mot barna som kommer fra skolen. Mannen har tidligere betalt halvparten av det jeg har fått redusert lønna med. Nå vil han ikke lengre dette. Jeg ønsker å fortsette i redusert stilling fordi jeg ser det er nødvendig om vi skal kunne leve et familieliv som fungerer, men han nekter å betale. Jeg føler meg helt fastlåst. Egentlig ønsker jeg at han bare forsvant ut av livet mitt og barnas for alltid, men det skjer jo ikke. Ikke greit med skilsmisse. Hva kan jeg gjøre for å komme ut av dette uten å tape penger? Jeg ønsker å fortsatt spille en større rolle på hjemmebane og det går ikke når jeg jobber fullt i svært hektisk jobb. Tips til hvordan jeg kan løse dette? Anonymous poster hash: f14c8...ccd Du får slutte å gjøre husarbeid for ham?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Du begynner å jobbe 100 % og får mannen til å bidra med halvparten av hva du gjør hjemme når du bare jobbet 80 %. Det er jo i realiteten det han velger. Alternativt mener han jo at det du gjør ikke er verdt noenting og at han ikke setter pris på noe av det du gjør, at det du gjør ikke er viktig for familien. Alternativt kan du gå opp til 90 % stilling og mannen ned til 90 % og så deler dere på de oppgavene du gjør i hjemmet og med barna de 20 % du er hjemme i dag. Men jeg tror at dere uansett bør komme dere til familievernkontoret, for det virker som om dere har langt større problemer enn bare det økonomiske. Anonymous poster hash: 6e666...41a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Jobber i redusert stilling (80) for å få gjort unna husarbeid og ta i mot barna som kommer fra skolen. Mannen har tidligere betalt halvparten av det jeg har fått redusert lønna med. Nå vil han ikke lengre dette. Jeg ønsker å fortsette i redusert stilling fordi jeg ser det er nødvendig om vi skal kunne leve et familieliv som fungerer, men han nekter å betale. Jeg føler meg helt fastlåst. Egentlig ønsker jeg at han bare forsvant ut av livet mitt og barnas for alltid, men det skjer jo ikke. Ikke greit med skilsmisse. Hva kan jeg gjøre for å komme ut av dette uten å tape penger? Jeg ønsker å fortsatt spille en større rolle på hjemmebane og det går ikke når jeg jobber fullt i svært hektisk jobb. Tips til hvordan jeg kan løse dette? Anonymous poster hash: f14c8...ccd Du får slutte å gjøre husarbeid for ham? Ja, men da må alle vi andre leve i rot og skitt, for har gjør ikke en dritt før dritten ligger i klumper på gulvet. Knapt da heller... Han er den mest rotete personen jeg noen gang har møtt. Hadde jeg bare visst det jeg vet i dag.... men, for seint... Anonymous poster hash: f14c8...ccd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Gjør som Pashla sier. Vask bare barna dine og dine klær. Lage middag til deg og barna. Men hvorfor kan du ikke skille deg? Høres jo ikke ut som du trives serlig godt med denne mannen? Anonymous poster hash: d4168...82f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Ansette noen til å hjelpe? Anonymous poster hash: 8e599...c21
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Gjør som Pashla sier. Vask bare barna dine og dine klær. Lage middag til deg og barna. Men hvorfor kan du ikke skille deg? Høres jo ikke ut som du trives serlig godt med denne mannen? Anonymous poster hash: d4168...82f Fordi jeg er redd jeg ikke kan klare meg da. Må kjøpe han ut av huset vi har. Få masse gjeld. Jeg jobber langt vekke, så kan risikere å se barna enda mindre... Er kjempelei meg her jeg sitter. Føler meg fastbundet i et ekteskap som ikke er bra for meg... Anonymous poster hash: f14c8...ccd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Gjør som Pashla sier. Vask bare barna dine og dine klær. Lage middag til deg og barna. Men hvorfor kan du ikke skille deg? Høres jo ikke ut som du trives serlig godt med denne mannen? Anonymous poster hash: d4168...82f Fordi jeg er redd jeg ikke kan klare meg da. Må kjøpe han ut av huset vi har. Få masse gjeld. Jeg jobber langt vekke, så kan risikere å se barna enda mindre... Er kjempelei meg her jeg sitter. Føler meg fastbundet i et ekteskap som ikke er bra for meg... Anonymous poster hash: f14c8...ccd Huff. Kan du ikke få hjelp av noen i familien eller nære venner ifh til barnepass og slikt da? Du får jo støtte til og klare deg om du er alene om barn. Dobbel barnetrygd kanskje du også har rett på os, og får redusert barnehage eller sfo. Bedre å ha litt dårlig råd enn å sitte fast i et forhold du ikke vil være i. Håper du finner en løsning som er bra for både deg og barna Anonymous poster hash: d4168...82f
Fandens Oldemor Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 Dere må først og fremst bestille time hos familievernkontoret. Problemet er jo ikke stillingsprosenten.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #10 Skrevet 2. februar 2016 Takk for at dere skriver forslag - det er trøstende... Skal undersøke det med familievernkontor... Anonymous poster hash: f14c8...ccd
Fandens Oldemor Skrevet 2. februar 2016 #11 Skrevet 2. februar 2016 Takk for at dere skriver forslag - det er trøstende... Skal undersøke det med familievernkontor... Anonymous poster hash: f14c8...ccd Ja, gjør det. Dere må dit uansett på mekling dersom dere skiller lag, kan like gjerne gi det en ordentlig sjanse først som sist. Uansett utfall er det greit å vite at man har prøvd absolutt alt, for barnas del.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #12 Skrevet 2. februar 2016 Voksne folk som har separat økonomi... Blir like forundret hver gang jeg hører om det! Anonymous poster hash: 25009...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå