Gå til innhold

Karneval kostyme gutt 2,5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg få tak i et kostyme til en gutt på 2,5år på kort varsel? Er det noen nettbutikker som leverer raskt? Jeg vil ikke ha supermann, spiderman eller andre superhelter, og helst ikke en drakt der hetten er et hode... Noen som vet? Det er visstnok karneval i barnehagen på fredag, og det er ikke akkurat reklamert for det, var bare flaks at jeg så den lille teksten i kalenderen deres.

Anonymous poster hash: b75a2...d42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er så dum at du er så kresen på hva han skal være utkledt som,så fortjener du at sønnen din må uten kostyme på fredag!

Anonymous poster hash: fda95...eb1

Skrevet

Er det virkelig så kresent å ikke ville kle barnet sitt i superhelt kostyme? Han aner jo ikke hva de figurene er engang, så hvorfor skal han ha akkurat det? Finnes det ikke andre figurer? Så for meg kanskje politi, brannmann, ole brumm, tigergutt eller lignende, håpet noen hadde fler forslag og forhåpentligvis også en nettside jeg kunne bruke.

Hi

Skrevet

Hvor bor du? Det enkleste er jo å dra innom en lekebutikk feks.

De har figurkostymer og - ikke bare superhelter. Jeg pleier ofte å sjekke ut nettbutikken til den butikken jeg har tenkt å handle i før jeg drar ut, da vet jeg hva som er mulig å få tak i hvor (men jeg bor i Oslo da, så har litt å velge på).

Feks toysrus.no eller br.no

Andre som har kostymer er Nille - men der går det mye i superhelter og prinsesser har jeg inntrykk av. Bor du i nærheten eller i Oslo så er Standard også et alternativ (de har også nettbutikk du kan sjekke ut før du drar dit).

Jeg er usikker på leveringstid på disse stedene, så kankje litt risky å bestille så tett opp til?

Skrevet

De har figurkostymer og - ikke bare superhelter. Jeg pleier ofte å sjekke ut nettbutikken til den butikken jeg har tenkt å handle i før jeg drar ut, da vet jeg hva som er mulig å få tak i hvor (men jeg bor i Oslo da, så har litt å velge på).

Andre som har kostymer er Nille - men der går det mye i superhelter og prinsesser har jeg inntrykk av. Bor du i nærheten eller i Oslo så er Standard også et alternativ (de har også nettbutikk du kan sjekke ut før du drar dit).

Jeg er usikker på leveringstid på disse stedene, så kankje litt risky å bestille så tett opp til?

Takk skal du ha! 😊 det er et stykke til nærmeste lekebutikk, men skal prøve å dra en dag. Har nille her, men der er de fleste kostymene basert på masker og det vet jeg han ikke vil ha på seg. Takk for tips til nettbutikker!

Hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Takk skal du ha! 😊 det er et stykke til nærmeste lekebutikk, men skal prøve å dra en dag. Har nille her, men der er de fleste kostymene basert på masker og det vet jeg han ikke vil ha på seg. Takk for tips til nettbutikker!

Hi

Pingvinkostyme, vel! Blir ikke finere enn det.

Svart stillongs, genser, sokker og evt vanter. Hvit "smekke" som du lett lager (klipp halsområdet av en gammel hvit skjorte el genser og la en lang snipp av fronten på plagget bli med.) Kan evt ha gulorange besetninger på sidene (keiserpingvin) og en svart lue el buff er kronen på verket. Du fester bare et pappnebb enten i lua eller ned strikk foran nesa. Voilá!

Skrevet

Takk skal du ha! det er et stykke til nærmeste lekebutikk, men skal prøve å dra en dag. Har nille her, men der er de fleste kostymene basert på masker og det vet jeg han ikke vil ha på seg. Takk for tips til nettbutikker!

Hi

Pingvinkostyme, vel! Blir ikke finere enn det.

Svart stillongs, genser, sokker og evt vanter. Hvit "smekke" som du lett lager (klipp halsområdet av en gammel hvit skjorte el genser og la en lang snipp av fronten på plagget bli med.) Kan evt ha gulorange besetninger på sidene (keiserpingvin) og en svart lue el buff er kronen på verket. Du fester bare et pappnebb enten i lua eller ned strikk foran nesa. Voilá!

:D Genialt! Enkelt, stilig og billig! :) Må bare få tak i svart stilongs og svart genser :P Men det er lettere enn å komme seg til lekebutikk.

Hi

Skrevet

Eller sjakkbrikke: Hvit stillongs eller bukse, hvit genser, hvit krone av papp = den hvite kongen. Kan lages i svart, da blir han den svarte kongen.

Cowboy: dongeribukse, rutete skjorte, cowboyhatt.

Sjørøver: Avklippet bukse, stripete genser, evt lapp for øyet (jeg har tegnet opp med sminke på mine barn for de kan ikke fordra å dekke til øyet).

Det er bare fantasien som setter grenser.

Skrevet

Troll:

klipp av beina på en bukse som er i ferd med å bli for kort - litt sånn sikk/sakk mønster nederst på beina. Lim på noen lappe i ulike farger. Lag en hale ev hyssing. Gjør det samme med en t-skjorte. Bust håret, gjerne litt rådt i kinnene og kanskje tegne noen fregner rundt nesa. 

Anonymous poster hash: 8b1c5...63b
Skrevet

HM har brannmann og racebilsjåfør.

Ellers er det jo veldig lett å kle seg ut som bamse, kanin, katt o.l. Hårbøyle eller lue med ører på, litt farge på nesa og værhår, strømpebukse og genser i riktig farge og en hale stikket nedi bak som du enten fingerstrikker eller syr.

https://www.google.no/search?q=utkledning+gutt&espv=2&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwigyrGn0djKAhUEFCwKHbAPAlIQsAQIGg#tbm=isch&q=hjemmelaget+karneval+kostyme+barn&imgrc=Gy063M5ZjAxipM%3A

Mange tips på nett også. 

Hva med etterkopp?

http://www.foreldremanualen.no/2011/10/kostymer-til-barn-6-lag-det-selv-tips/

Et år kledde en av de ansatte i barnehagen her seg ut som nonstop-pose, ungene synes det var så utrolig kult. Kanskje du kan lage noe tilsvarende til barn..

http://lindashobbygleder.blogspot.no/2011/02/nonstop-kostyme.html

Anonymous poster hash: 3df16...ec0
Skrevet

min skulle være pinky,men han er jo syk, så blir ikke karneval på han i år

Skrevet

Dykker: dukkebriller og to halvlitersflasker som du maler og lager reimer til. Longs og en genser.

Karius eller Baktus: byste håret noe infernalsk, selebokse og en fargerik skjorte under. Mal på fregner.

Mus eller katt etc. Klær som passer farger man ønsker. Lag ører på en hårbøyle og mal nese svart og litt værhår.

Nonstop: svart søppelsekk med runde prikker i nonstop farger limt utenpå.

Fotballspiller: shorts, skjorte, lange strømper og en ball.

Bursdagsbarn: pent antrekk og krone på hode.

Anonymous poster hash: 67e6b...fab

Skrevet

Dykker: dukkebriller og to halvlitersflasker som du maler og lager reimer til. Longs og en genser.

Karius eller Baktus: byste håret noe infernalsk, selebokse og en fargerik skjorte under. Mal på fregner.

Mus eller katt etc. Klær som passer farger man ønsker. Lag ører på en hårbøyle og mal nese svart og litt værhår.

Nonstop: svart søppelsekk med runde prikker i nonstop farger limt utenpå.

Fotballspiller: shorts, skjorte, lange strømper og en ball.

Bursdagsbarn: pent antrekk og krone på hode.

Buke med o og greier... jaja.. så at flere av tingene jeg forslå også var foreslått av andre.. jaja 😉

Vil han være nisse kanskje? Hva liker han?

Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag alle sammen! :) jeg fikk endelig tak i et leopare kostyme i går, og på kvelden sjekket jeg nettsiden til barnehagen, der de i går postet at det ikke skal være noen kostymer, kun ansiktsmaling utført i barnehagen.... jaja, enkelt og gratis, men skulle ønske jeg visste det litt tidligere.. nå skjønner jeg jo hvorfor det ikke har blitt reklamert så mye for.

Hi

Skrevet

Leopard skulle det stå

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...