Gå til innhold

Alt man skal lure på...amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså...

Jeg sluttet å amme for et år siden, men har fortsatt noe melk igjen. Så begynte jeg å tenke... Vil det si at jeg kan få melk igjen dersom jeg vil? Eller er det bare "etterdønninger"?

Dersom jeg hadde kommet over et forlatt og sultent spedbarn feks og lagt det til brystet, kunne jeg ha ammet det dersom jeg gikk inn for det?

Alt man skal tenke på 🙈

Anonymous poster hash: 39ded...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss! Trodde ikke man kunne ha melk så lenge etterpå, men mulig jeg bare husker dårlig.

Man kan stimulere til melkeproduksjon uten å føde, men det er en voldsom prosess. Man må pumpe hver 3.-4. time osv.

Anonymous poster hash: f0104...909

Skrevet

før i riktig gamle dager, var det vanlig å bruke "Ammer", dette var koner som hadde født for opptil 20år siden. så man kan om man ønsker, starte den produksjonen når som helst.

Skrevet

Fascinerende!

Selv om jeg ikke har noen planer om å opprettholde melkoproduksjon i det uendelige;)

Det er ikke snakk om mye melk altså. Men om jeg klemmer kommer det alltid ut noen dråper.

Skrevet

Fascinerende!

Selv om jeg ikke har noen planer om å opprettholde melkoproduksjon i det uendelige;)

Det er ikke snakk om mye melk altså. Men om jeg klemmer kommer det alltid ut noen dråper.

er helt normalt :) men det man skal være obs på er, om det er veldig lenge sidne man har ammet og det pluttselig kommer melk, uten at man har stimulert på noen måte, så kan dette være ett symptom på svulst på hjernen. haha ikke for å skremme :P men da skal det komme uten stimuli, og lenge etter amming. evt om man aldri har ammet. klart med noen tilleggssymptomer. men dog

Skrevet

Leste noe om det en gang, ei som skulle adoptere også stimulerte hun til melkeproduksjon hos seg selv....

Anonymous poster hash: 5059f...10b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...