Gå til innhold

Lite vektøkning i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg ble i dag gjort oppmerksom, fra min søsters synspunkt, på at jeg har gått opp veldig lite i vekt.

I november 2014 veide jeg 57kg og var 172cm. På grunn av at hjertet mitt ble, i følge legen, for sundt, så fikk jeg beskjed om å prøve å få mer fett i kostholdet og trimme mindre. (Jeg fikk flere tilfeller av AV-blokk). Når jeg i oktober ble gravid hadde jeg klart å legge på meg fem kilo, jeg var altså 62kg.

Nå er jeg i uke 17 og veier 65kg. Burde jeg egentlig ha gått opp mer? Er det slik at jeg burde kontakte jordmor?

Mvh

Usikker blivende mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 36 nå og har bare gått opp tre kilo, uten at det er noen fare med det ifølge leger og jordmor. Det skal være sagt at jeg er overvektig i utgangspunktet og at jeg derfor ikke trenger store reserver. Men vektøkning skal dere jo uansett snakke om på svangerskapskontroll, så du kan jo nevne det da og spørre om de tror det er noe problematisk at du ikke har gått opp mer.

Anonymous poster hash: 4ac16...d4d

Skrevet

Jeg gikk opp en kilo utenom morkake og baby. Fikk masse kommentarer på det av folk, men fødte en sønn på 4,5 kg

Anonymous poster hash: 8a738...983

Skrevet

Jeg er 174 cm og da jeg ble gravid veide jeg 65 kg. Da jeg var 16 uker på vei veide jeg 63 kg, altså en nedgang på 2 kg.

I uke 21 veide jeg igjen 65 kg, altså null i oppgang.

Fra uke 21 til jeg fødte la jeg på meg 10 kg og fikk en unge på 4100 gram.

Jeg var kvalm hele svangerskapet da, men brakk meg ikke etter uke 25-26. Barnet tar det den trenger, men du bør jo prøve å spise 4-6 sunne måltider om dagen.

Anonymous poster hash: 25277...9a4
Skrevet

Gikk opp 3 kg i svangerskapet. Sunn, frisk baby på nesten 4 kg.

Anonymous poster hash: a53fc...807
Skrevet

Jeg er i uke 29 og har foreløpig gått ned 4kg. Ifølge legen er det helt uproblematisk sålenge man ikke er undervektig.

Anonymous poster hash: 081a2...439

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...