Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Lille jenta i magen nektet å ligge stille gjennom undersøkelsen. Lå sammenkrøpet 90% av undersøkelsen, mens hun veivet med armer og bein. Ble satt tilbake 6 dager, fra 18+0 til 17+1. Jordmor brukte lang tid på å se på hjerte hennes. Studerte fra alle vinkler hun kom til, men før hun fikk sett nøye nok sprellet hun rundt igjen. Jeg ble sendt en tur på toalettet, hoppet rundt, men hun nektet fortsatt å legge seg i profil for oss. Når undersøkelsen nærmet seg sluttet gikk jordmor ut for å hente en annen jordmor, tok med seg bilder av hjerte. Jeg skjønte at noe var feil, og begynte å bli bekymret der jeg lå. Samboer sa så klart at alt går bra. Ikke så lett å tenke når jordmor forlater rommet for å hente ei jormor til. Jordmor nummer 2 ankom rommet etter fem minutter. Hun begynte å se på skjermen, studerte hjerte. Hun fortalte jordmor nr. 1 at hun mente alt så normalt ut. Det var en vanskelig vinkel, men hun var sikker på at hun så alle hjertekammerne, pekte på dem. Jordmor nr. 1 var fortsatt ikke sikker, så hun foreslo å sette opp en ny time for meg om 20 dager. Nr. 2 var enig med en gang, men ombestemte seg raskt da hun igjen mente hun så at alt var som det skulle. Sa det ikke var nødvendig med en ny time... Og her sitter jeg... Er det rart jeg fortsatt tenker på det? Der og da gjorde jeg ikke annet enn å være enig med jordmødrene, dem kan jo trossalt faget sitt. Ikke sant? Men jeg bekrymrer meg fordet om. Etter en slik undersøkelse med mye frem og tilbake vil jeg bare vite sikkert at alt står til bra med fosteret. Kan jeg ringe til sykehuset i morgen å be om den ekstra undersøkelsen de "nesten" satt opp til meg? Hadde vært veldig betryggende å få vite at alt står bra til med fosteret, uten at halve undersøkelsen består av tvil... Anonymous poster hash: c45ac...d5d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Skjønner deg.. Men spørs om du får det siden de ikke satt deg opp på ny time allikevel. Ville nok bestilt en ny, privat. Lykke til! Anonymous poster hash: 13d62...dd9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Ring og forklar hvordan det gikk for seg. Skader jo ikke å prøve. Anonymous poster hash: c2e2b...d6f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Ville forsøkt å ta ny ul. Har vært borti barn med hjertefeil hvor det står i papirene at de ser 4 kammer, men hvor det har vært litt trøblete å se hjertet skikkelig. Disse barna må vurderes forløst på Rikshospitalet. Dermed er det litt viktig å klarere på forhånd. Nå skal det sies at det svært ofte går bra med hjertebarn, og det kan jo godt være vinkelen som gjorde det vanskelig å se i ditt tilfelle. Anonymous poster hash: a1038...c55
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Huff skjønner godt at du ble bekymret, men det at de ikke får sett godt nok trenger ikke bety noe mer enn at vinkelen var feil altså. Hadde samme problem da jeg var på oul, og da mente de også at de fikk sett godt nok på helt slutten etter mye om og men, men satte meg opp på ekstra time for sikkerhets skyld likevel. Alt var bra. Jeg ville prøvd å få den ekstra timen bare så du kan bli litt beroliget, siden du bekymrer deg for dette. Anonymous poster hash: bd12f...349
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Om de ikke har mulighet til å sette opp en ny time til meg, har fastlegen noe han skulle sagt? Kan evt. han henvise meg til sykehuset for en ny undersøkelse? Skal ringe til sykehuset i morgen å høre Anonymous poster hash: c45ac...d5d
Elsker livet Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Kan du gå privat? Da slipper du å måtte vente så lenge om de bestemmer seg for å ta deg inn igjen. For de vil vel uansett vente de 20 dagene.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Så korttenkt av dem! Klart du blir bekymret når ene jordmor er usikker! Dårlig gjort p sende deg hjem uten ny time. Hvis du ringer og forklarer, ogvsier at du er veldig bekymret, så nekter jeg å tro at de avviser deg. Evt ville jeg kontaktet privat hvis du har tilgang. Anonymous poster hash: 3612c...7dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 ta kontakt med fastlegen din og fortell hvordan det var, så bestiller han ny time til deg, evt så kan du ta en time privat Anonymous poster hash: 0346e...c09
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Men det er jo bare å bestille en privattime. Den får du jo uten ventetid. Anonymous poster hash: 54851...77a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #11 Skrevet 1. februar 2016 Synes du skal ringe og be om en ny time jeg. Synes også det er veldig dårlig at jordmor 1 ikke hentet en lege til å konferere med istedet for jordmor 2. Kan jeg spørre hvilket sykehus det er snakk om? Kommer du ingen vei med å kontakte sykehuset, så kan du enten be fastlegen din skrive en henvisning til en ny UL (kan ta veldig lang tid før du får time), eller du kan gå og ta en privat UL. Jeg ville gjort det siste! Det koster litt, men de vil da ta seg god tid til deg og svare på alt du lurer på. Masse lykke til! Skjønner godt du blir bekymret, men det er jo helst ingen fare. Anonymous poster hash: 5c9b3...a79
anonomous Skrevet 1. februar 2016 #12 Skrevet 1. februar 2016 For en dårlig måte å gjøre det på! Ring å forklar hvordan du følte det på timen og "krev" en ny time der de går grundig til verks, gjerne med en lege som kan dobbeltsjekke. Det er sikkert ingenting galt med fosteret, men det er ikke noe gunstig at du skal gå rundt å være bekymret heller. Går du til jordmor eller lege kan du ta opp bekymringen med dem om du ikke får gjennomslag på sykehuset. Min jordmor sa alltid at det er bedre med en ekstra sjekk enn at mor skal gå å bekymre seg unødig.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #13 Skrevet 1. februar 2016 Synes du skal ringe og be om en ny time jeg. Synes også det er veldig dårlig at jordmor 1 ikke hentet en lege til å konferere med istedet for jordmor 2. Kan jeg spørre hvilket sykehus det er snakk om? Kommer du ingen vei med å kontakte sykehuset, så kan du enten be fastlegen din skrive en henvisning til en ny UL (kan ta veldig lang tid før du får time), eller du kan gå og ta en privat UL. Jeg ville gjort det siste! Det koster litt, men de vil da ta seg god tid til deg og svare på alt du lurer på. Masse lykke til! Skjønner godt du blir bekymret, men det er jo helst ingen fare. Anonymous poster hash: 5c9b3...a79 Trondheim, St. Olavs. Ringer dit i morgen og hører, hvis ikke kan jeg så klart ta privat. Koster jo nærmere 1500 kr, men det er verdt det om jeg må vente lenge på ny undersøkelse fra sykehuset Anonymous poster hash: c45ac...d5d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #14 Skrevet 1. februar 2016 Synes du skal ringe og be om en ny time jeg. Synes også det er veldig dårlig at jordmor 1 ikke hentet en lege til å konferere med istedet for jordmor 2. Kan jeg spørre hvilket sykehus det er snakk om? Kommer du ingen vei med å kontakte sykehuset, så kan du enten be fastlegen din skrive en henvisning til en ny UL (kan ta veldig lang tid før du får time), eller du kan gå og ta en privat UL. Jeg ville gjort det siste! Det koster litt, men de vil da ta seg god tid til deg og svare på alt du lurer på. Masse lykke til! Skjønner godt du blir bekymret, men det er jo helst ingen fare. Anonymous poster hash: 5c9b3...a79 Trondheim, St. Olavs. Ringer dit i morgen og hører, hvis ikke kan jeg så klart ta privat. Koster jo nærmere 1500 kr, men det er verdt det om jeg må vente lenge på ny undersøkelse fra sykehuset Anonymous poster hash: c45ac...d5d Er ikke kjent med St.Olavs selv, men hører at de er veldig flinke der iallefall, spesielt på nyfødtintensiven. Ring i morgen og be om en ny UL, så tar du det derfra! Anonymous poster hash: 5c9b3...a79
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #15 Skrevet 1. februar 2016 Om du har en jordmor du går til svangerskapskontroller hos, kan hun henvise/ringe til St.Olavs å be om en ny ultralyd til deg. Det er bare å forklare henne bekymringene dine og hva som ble gjort/sagt på OUL :-) Anonymous poster hash: d5960...9ec
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #16 Skrevet 1. februar 2016 Kan ikke skjønne annet enn at du skal få en ny UL. Bedre å være på den sikre siden. Bare å si at det var snakk om det og at etter å ha tenkt vil du gjerne ha en ny vurdering. Forhåpentligvis er alt i skjønneste orden, men bedre å få det bekreftet. Man skal jo ikke gå rundt i ukesvis i svangerskapet og uroe seg. Anonymous poster hash: 38915...9cb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #17 Skrevet 1. februar 2016 Tusen takk for svar fra alle Ringer i morgen og forklarer situasjonen. Anonymous poster hash: c45ac...d5d
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #18 Skrevet 2. februar 2016 Dette var dårlig av jordmor, du.får nok ny time. Opplevde selv at legen ikke hørte hjertene (tvillinger) og sendte bekymring til sykehuset. Legen på sykehuset ringte min lege og ga han huden full da han lyttet altfor tidlig. Jeg fikk tilbudet om alle kontroller på sykehuset, var da i uke 12. Dette var på Bærum. En blir bekymret, så de burde være varsomme. Anonymous poster hash: 9b71c...ad1
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #19 Skrevet 2. februar 2016 Her lå gutten vår med ryggen mot oss hele tiden , så de fikk ikke sett magen og nyrene . Fikk ny time satt opp , og ca 14 dager etterpå var vi tilbake igjen og alt så bra ut Anonymous poster hash: 4accb...dc3
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #20 Skrevet 2. februar 2016 Hvordan gikk det HI? Fikk du ny time? Anonymous poster hash: 5c9b3...a79
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #21 Skrevet 3. februar 2016 Fikk beskjed om å ta kontakt med fastlege/jordmor. De sa at det ikke var noen grunn bekymring, men om jeg ønsket ny time måtte dette gå gjennom fastlege eller jordmor Skal til legen imorgen, håper han kan handle raskt. At han tar en telefon dit og ikke kontakter dem gjennom mail eller henvisning med lang ventetid. Anonymous poster hash: c45ac...d5d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #22 Skrevet 3. februar 2016 Hvorfor ikke få time hos privat? Går mye raskere det! Anonymous poster hash: 5ea46...12f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #23 Skrevet 3. februar 2016 Så fint at du hørte med de iallefall! 😊 Jeg ville kontaktet en privat gynekolog og bestilt UL der jeg! Det tar dessverre tid dersom du må få henvisning fra fastlegen. Det er da heller verdt det å betale litt og så få svar med en gang. Privat er også gjerne bedre. De tar seg god tid og viser ordentlig service (nettopp fordi at du betaler for det) 👍🏼 Anonymous poster hash: 5c9b3...a79
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #24 Skrevet 3. februar 2016 Jaja, kommer til å ta privat om jeg må vente lenge på time fra sykehuset! Men bestiller ikke før jeg har snakket med legen Anonymous poster hash: c45ac...d5d
Fullrulle86 Skrevet 3. februar 2016 #25 Skrevet 3. februar 2016 Du blir nok henvist og får time om noen uker. Det er jo ikke noe som er akutt eller haster så du må nok pent vente😊 Skjønner du vil ha svar fort, men da må du nok privat😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå