Gå til innhold

Gravid og snart arbeidsledig-intervjuer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nylig ut at jeg er gravid. Dette er et barn som har vært ønsket i flere år. Desverre er det nå nedbemanning på min faste jobb, og jeg har blitt oppsagt. Søkt andre jobber, og håper jeg får en jobb snart. Jeg føler dog at det er litt "uredelig" å ikke si noe, eller å dukke opp det med "morgenkvalme" om jeg skulle bli innkalt til intervju. Noen som har vært i lignende situasjon? Jeg liker å jobbe og det er fristedet mitt. Det å gå arbeidsledig og deretter i permisjon et ikke heldig på CV'en i etterkant. Jeg må nesten anskaffe en jobb, men hvem vil vel ansatte en gravid dame som må ut i perm om litt over 7 mnd?

Anonymous poster hash: 9fac8...6ba

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har ei i familien som fikk ny jobb (fast, i staten) 3 uker før hun gikk ut i permisjon. Ei annen venninne fikk jobb når hun var 12 uker på vei, og hun sa fra på intervjuet.

Så det er fullt mulig begge deler! Lykke til med baby og jobb!

Skrevet

Har ei i familien som fikk ny jobb (fast, i staten) 3 uker før hun gikk ut i permisjon. Ei annen venninne fikk jobb når hun var 12 uker på vei, og hun sa fra på intervjuet.

Så det er fullt mulig begge deler! Lykke til med baby og jobb!

Takk :) den ene jobben er statlig og den andre er liten privat aktør. Lov til å håpe på den statlige :)

Anonymous poster hash: 9fac8...6ba

Skrevet

Jeg ville nok sagt det, men egentlig synes jeg ikke man burde. Det skal jo i grunn ikke være relevant...

Håper du får jobb, lykke til :)

Anonymous poster hash: 8fff0...059

Skrevet

I din situasjon er det lov å være egoistisk! Hvis du er mindre enn tre mnd på vei ville jeg aldri sagt noe, med mindre du har synlig mage. Det er ikke lov å diskriminere pga graviditet, men det gjøres jo likevel, de bare skylder på noe annet. De fleste forstår nok at man ikke vil fortelle sånt til "fremmede" når man er så kort på vei uansett.

Anonymous poster hash: 85407...634

Skrevet

Det er ikke lov å ikke gi deg jobben fordi du er gravid. Er du dem best kvalifiserte skal du få jobben uansett. Men det er selvfølgelig lett for arbeidsgiver å skylde på noe annet. Men be om søkerlisten om du mistenker at du er forbigått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...