Gå til innhold

Kunne dere vært vertsfamilie for flyktninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks for en ung mor med to små barn?

Anonymous poster hash: e0ee2...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! Vurderer sterkt å finne ut av om/hvordan jeg kan hjelpe på denne måten.

Anonymous poster hash: 96bff...3a5
Gjest Antarctica
Skrevet

Ikke som vi lever nå.

Men jeg kunne vært "veiviser" eller hva det kalles.

Skrevet

Nei, med 4 egne barn og meg som er kronisk syk har vi ikke kapasitet eller plass til det.

Anonymous poster hash: 4eb02...cb6
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 5fe46...5d4

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: da725...9ba

Skrevet

Dere som svarer nei, hvorfor ikke? Pga praktiske hensyn eller fordi dere ikke vil hjelpe flyktninger?

Skrevet

Det har vi verken rom eller tid til. 3 barn, to fulle jobber, lite hus og engasjement i idrettslaget gjør at kapasiteten er sprengt allerede.

Anonymous poster hash: 80a2c...042

Skrevet

Det har vi verken rom eller tid til. 3 barn, to fulle jobber, lite hus og engasjement i idrettslaget gjør at kapasiteten er sprengt allerede.

Hva hvis en av dere hadde fått full lønn for oppdraget?

Skrevet

Dere som svarer nei, hvorfor ikke? Pga praktiske hensyn eller fordi dere ikke vil hjelpe flyktninger?

Jeg hjelper flyktninger gjennom jobben min i barneverntjenesten. Jeg sier nei fordi vi har tre små barn, jobber 100%++ begge to, fritid har vi lite av allerede, vil ikke påta oss ekstraoppgaver som binder opp tiden vår.

Anonymous poster hash: 3e982...cfb

Skrevet

Hva hvis en av dere hadde fått full lønn for oppdraget?

Vi har begge jobber som vi stortrives i og tjener godt. Ingen av oss er villig til å gi opp jobben og være hjemme.

Skrevet

Vi tenker tanken. Har en hybel som vil stå ledig fra april.

Skrevet

Nei, absolutt ikke!

Anonymous poster hash: f6c5a...caf

Skrevet

Nei så absolutt ikke! Grunnene er mange: -vi er kronisk syke begge to -har 2 barn i skolealder og er aktive i idrettslaget som trenere og lagleder, er aktive i AUF.

- Vi vil ikke ha flyktninger til bygda vår og kommunen har sagt nei til flyktninger.

- vi hjelper heller nordmenn som sliter.

Anonymous poster hash: 02552...7df

Skrevet

Med full lønn, kanskje. Kommer an på hvor mye jobben krever. Er allerede alene med 3 barn selv og vet ikke om jeg har kapasitet.

Foreldrene mine hjelper innvandrere hele tiden fordi de bor ved siden av kommunale boliger. Så de er sosiaøe med dem og får også mye hjelp av innvandrerene når det kommer til hagearbeid og snømåking osv. Pappa tar dem med på fisketurer og hjelper dem med å lærekjøre, ber dem i selskaper osv.

Anonymous poster hash: 55f3a...577

Skrevet

Nei så absolutt ikke! Grunnene er mange: -vi er kronisk syke begge to -har 2 barn i skolealder og er aktive i idrettslaget som trenere og lagleder, er aktive i AUF.

- Vi vil ikke ha flyktninger til bygda vår og kommunen har sagt nei til flyktninger.

Er ikke et menneske som sliter likeverdig med et annet? Hvordan klarer dere slike verv som tar så mye tid når dere er kronisk syke?

Skrevet

Ikke pr idag nei. Vi har fullt hus, og både en voksen og et barn som er "kronisk" (langtids)syke for tiden.

Anonymous poster hash: efae8...2ed

Skrevet

Får du virkelig lov å engasjere deg i AUF med det menneskesynet det?

Anonymous poster hash: e4995...fce

Skrevet

Sånn som jeg bor nå har jeg rett og slett ikke plass, men hvis jeg hadde hatt plass ville jeg gjerne ha bidratt på den måten.

Anonymous poster hash: a9dc9...c2e
Skrevet

Hadde vi hatt plass til det, så ja.

Anonymous poster hash: 3ca05...f8c

Skrevet

Nei, har nok med oss selv.

Anonymous poster hash: 06c55...dfe

Skrevet

Får du virkelig lov å engasjere deg i AUF med det menneskesynet det?

Anonymous poster hash: e4995...fce

skulle så klart være FAU og ikke AUF. Sorry 😂

Skrevet

Ja men mannen sier nei.

Anonymous poster hash: d78be...0f2

Skrevet

Nei.

Vi har huset fullt som det er.

Anonymous poster hash: 9a4ab...70b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...