Gå til innhold

Barn med dårlig selvbilde.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen til mannen min på 11år sliter med dårlig selvtillit.

Han trenger bekreftelser hele tiden, måler seg opp mot min sønn på 6år. Skal alltid være bedre en han.

Hvis du spør han om han vil ha den eller den av ett eller annet har han unormalt STORE problemer med å velge.

Dette går som du sikkert forstår utover min sønn, da han blir den som "storebror" hakker på hele tiden.

Samtidig sliter jeg med å komme gjennom til far ang sønne hans, vet også lite om hva som skjer hos mor, men har inntrykk av at gutten ikke blir sett like mye som nødvendig der.

Jeg har selv to som er mine + jobb og føler for øyeblikket at det går meg vann over hode å ta ansvar for gutten det han trenger. Han bor hos oss 50%, føler jeg må "begynne på ny" hver gang han kommer. Han gråter ofte fordi han ønsker være her lenger. Så jeg tenker at noe gjør jeg hvertfall rett!

Anonymous poster hash: 7ea18...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ups, ble postet litt tidelig her i farten.

Har du forslag til hvordan jeg kan hjelpe han, uten å slite meg ut og uten at det går på bekostning av de to andre barna?

Skrevet

Noen barn er rett og slett mer usikre enn andre av natur, mens det i andre tilfeller som du nevner kan ha andre årsaker.

Hvorfor får du inntrykk av at gutten ikke blir sett nok hos mor? Og vet du om barnet også gråter når det skal dra fra mor til dere? I så fall kan det kanskje tyde på at det mer bytte av bosted, og 50/ 50- ordningen som oppleves som belastende for barnet...

Å la gutten hjelpe til med ting, og rose ham foran andre, er et godt sted å begynne for å bygge opp selvfølelsen hans.

Men hva med å spørre far om han kan ta opp dette med moren, eller du selv dersom dere har ok kommunikasjon?

Anonymous poster hash: c4a4b...d64
Skrevet

Sønnen til mannen min på 11år sliter med dårlig selvtillit.

Han trenger bekreftelser hele tiden, måler seg opp mot min sønn på 6år. Skal alltid være bedre en han.

Hvis du spør han om han vil ha den eller den av ett eller annet har han unormalt STORE problemer med å velge.

Dette går som du sikkert forstår utover min sønn, da han blir den som "storebror" hakker på hele tiden.

Samtidig sliter jeg med å komme gjennom til far ang sønne hans, vet også lite om hva som skjer hos mor, men har inntrykk av at gutten ikke blir sett like mye som nødvendig der.

Jeg har selv to som er mine + jobb og føler for øyeblikket at det går meg vann over hode å ta ansvar for gutten det han trenger. Han bor hos oss 50%, føler jeg må "begynne på ny" hver gang han kommer. Han gråter ofte fordi han ønsker være her lenger. Så jeg tenker at noe gjør jeg hvertfall rett!

La gutten få noen faste arbeidsoppgaver som han kan vokse og få ros på. Snakk han opp ift lillebror, det høres ut som om han trenger litt bekreftelse. Typ, så fint at xxx har en storebror som kan hjelpe ham med dette, eller lillebror har gledet seg til du skulle komme og dere kan spille spill sammen eller hva nå som passer. Gutten trenger å bli sett som en positiv og flink person, det er ikke sikkert at han blir det andre steder. Kanskje føler ha og på det at lillebroren bor med faren hele tiden.

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...