Gjest Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Sitter her og aner virkelig ikke hva jeg skal lage til middag i dag og har lett for å bli det samme hver uke. 2 voksne, 1 tenåring og 1 barn. Noen kreative hobbykokker her?
Fandens Oldemor Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Når jeg blir lei og føler det blir det samme hele tiden, lager jeg mer mat fra andre land. Dessverre ikke så avansert som jeg skulle ønske, men en smak av India, Thailand, Japan eller Kina hist og her gjør underverker. Det skal dog nevnes at ikke 9-åringen alltid er like begeistret. Ellers er jo slike alt-i-en-form-middager kjekke. Kylling i römertopf, laks i form med fløte, hvitløk, champignon og brokkoli, fiskegrateng, pølsegrateng... Pasta kan jo også varieres. Tagliatelle med strimlet og stekt kyllingfilet og en god saus er for eksempel kjempegodt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 I dag skal vi ha skikkelig spennende middag, altså! Fiskekaker, revet gulrot og pastaskruer vendt inn i smør og krydder Anonymous poster hash: 3d5be...8e6
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Her blir det veldig enkelt i dag, chili con carne med baguett til. Jeg synes det er kjempegodt da http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/chili-con-carne/ Ungene her vil ikke ha det så veldig hot, så det holder med litt chili og chilibønnene, jeg dropper chilipulver. Anonymous poster hash: 93ace...b06
Oddny Mathilda Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Denne er knallgod http://www.matprat.no/oppskrifter/rask/torsk-med-spekeskinke/ Matprat har veldig mye bra(som attpåtil er både sunt og raskt)
MarianeA Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Sitter her og aner virkelig ikke hva jeg skal lage til middag i dag og har lett for å bli det samme hver uke. 2 voksne, 1 tenåring og 1 barn. Noen kreative hobbykokker her? Skal du på butikken å handle, eller har du noe i kjøleskapet du kan bruke? Jeg pleier å surre en oppskåret løk i en gryte sammen med smør og litt krydder, samt buljong. Steker kjøttdeig og gjerne litt sopp hvis jeg har og blander dette i gryta sammen med løken. Tilsetter fløte og koker en stund. Tilsett en skvett fløte og vips så har du nydelig kjøttdeig som du kan servere sammen med ris. Eller pasta. Og gjerne en salat ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 - kyllingnuggets i tortillalefse eller pitabrød, med salat, stekt løk og kesam - quesadilla - hjemmelaget hamburger Anonymous poster hash: d47bc...a5a
Gjest Antarctica Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Her blir det fiskegrateng, poteter og revne gulrøtter.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 I dag blir det Toro Blomkålsuppe for å rekke trening for ungene kl fem. Burde begynne å lage klar middag om søndagen, er lei av sånne hurtigløsninger hver mandag... Anonymous poster hash: 3392a...723
Gjest Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Her var det mange flotte tips på en kjedelig mandag Skal en tur i butikken og vet de har 1/2 pris på denne Saritas kit`n fra India på Kiwi. Kanskje det hadde vært noe? For dere som ikke har smakt denne, så anbefaler jeg den altså. Og blir mange spennende retter utover uken takket være dere. Blir lett for spagetti en dag, lasagne neste dag, laks/ fisk tredje dag osv. Thanx!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå