Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Holder på å bli sprø! Fått beskjed om å passe på blodsukkeret, da jeg lå på 7,7 etter glukosebelastningstest i uke 28 i svangerskapet. Hvordan holder dere ut? Er så godtesyk, og har så lyst på en stor pose klementiner, føler jeg går på veggen. Tips til ting jeg kan spise som hjelper? Anonymous poster hash: 3cbe8...4cf
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Samme her! Har du vært på infosamtale på sykehuset? Jeg fikk en detaljert liste med hvilke mengder av hva som var ok å spise, og en klementin i blant var ok. Be om informasjon hvis du ikke har fått det! Jeg fikk time bare tre dager etter glukoseprøven. Ring poliklinikk for gravide. Anonymous poster hash: 0aa48...eb2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Ellers er det såkalt grovkarbo som er anbefalt, så bær og noe frukt er greit. Og alt godteri med kunstig søtning (nb, du blir løs i magen!) Anonymous poster hash: 0aa48...eb2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Hadde svangerskapsdiabetes som ble kostregulert. Klarte å holde meg unna snop av samme grunn som da jeg slutta og snuse- av hensyn til babyen. Anonymous poster hash: 1bf79...1db
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #5 Skrevet 2. februar 2016 Samme her! Har du vært på infosamtale på sykehuset? Jeg fikk en detaljert liste med hvilke mengder av hva som var ok å spise, og en klementin i blant var ok. Be om informasjon hvis du ikke har fått det! Jeg fikk time bare tre dager etter glukoseprøven. Ring poliklinikk for gravide. Anonymous poster hash: 0aa48...eb2 Åh så ikke svaret ditt før nå! Har ikke hatt samtale på sykehuset nei, bare litt med jordmor. Mulig det er fordi jeg teknisk sett ikke er over grensen for normalt blodsukker... Hva var dine verdier etter glukosebelastning? Synes dette er litt skummelt jeg Anonymous poster hash: 3cbe8...4cf
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #6 Skrevet 2. februar 2016 Bær kan du spise endel av. Hva med bringebær med vaniljekesam? Pikekyss/annen marengs, eventuelt kokosbolle. Anonymous poster hash: f6337...f5e
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #7 Skrevet 2. februar 2016 Bær kan du spise endel av. Hva med bringebær med vaniljekesam? Pikekyss/annen marengs, eventuelt kokosbolle. Anonymous poster hash: f6337...f5e Åh, tror du bær med vaniljekesam er OK?! Det er jo i så fall helt supert! Anonymous poster hash: 3cbe8...4cf
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2016 #8 Skrevet 2. februar 2016 Kjøp sukkerfritt godteri, tyggis, pastiller. Spis kesam, skyr, grove knekkebrød, bær. Puss tennene og hold ut! Hold deg unna sukker for babyen din sin skyld, det klarer du! Også finnes det kjempegod is uten laktose og sukker. Anonymous poster hash: f6b7f...440
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2016 #9 Skrevet 3. februar 2016 Samme her! Har du vært på infosamtale på sykehuset? Jeg fikk en detaljert liste med hvilke mengder av hva som var ok å spise, og en klementin i blant var ok. Be om informasjon hvis du ikke har fått det! Jeg fikk time bare tre dager etter glukoseprøven. Ring poliklinikk for gravide. Anonymous poster hash: 0aa48...eb2 Åh så ikke svaret ditt før nå! Har ikke hatt samtale på sykehuset nei, bare litt med jordmor. Mulig det er fordi jeg teknisk sett ikke er over grensen for normalt blodsukker... Hva var dine verdier etter glukosebelastning? Synes dette er litt skummelt jeg Anonymous poster hash: 3cbe8...4cf Jeg hadde 8,7 etter to timer. Bør ikke være over 7. Jeg ville uansett bedt om mer info hvis jeg var deg. Og du får putte sukker i samme kategori som alkohol og røyk, det er bare uaktuelt pga babyens helse. Da ble det litt lettere. Anonymous poster hash: 0aa48...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå