Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Vi har veldig lyst på hund, jeg og barna mer enn mannen, men han har også veldig lyst. Mange han har snakket med som har eller har hatt hund sier at det er velig slitsomt med hund og barn (har 3 barn på 2, 5 og 7 år) Mannen mener vi burde ha en hund i huset for å se hva vi syns om det, eller om vi ombestemmer oss. Men jeg syns at det blir helt feil å ha en voksen hund hjemme, som er noen andre sin og ikke fra samme rase som vi vil ha engang. Men kanskje er det lurt å gjennomføre? Anonymous poster hash: 66bd0...434
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Det er mye jobb med hund, og hunden trenger mosjonen sin hver dag. Om mannen din jobber overtid må du ta med alle tre barna og hunden på tur om ettermiddagen/kvelden, den skal ut i allslags vær, til alle årstider.... Synes godt dere kan låne en hund noen dager for å se hvordan logistikken vil gå opp. Om jeg var dere ville jeg ventet litt, så barna ble litt større. Her er nå barna 6, 8 og 12 år, eldste kan gå tur med hunden alene, eller jeg kan gå tur med hunden en liten time mens eldste er barnevakt for de yngste. Det gjør alt mye lettere. Anonymous poster hash: 8aa61...b53
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Har dere mulighet til å låne en barnevennlig hund så er det sikkert lurt å gå for det. Bare for å se hvordan hverdagen går opp med turer og stell. Også for å se om ungene er klare for å ha en rundt seg hele tiden. Å ha en valp er mye jobb, de skal ha mye hvile og ungene kan ikke vekke den når de vil. Den skal luftes, også på natten helt i starten. Dressur tar lang tid(spes viktig å være konsekvent de 2 første årene), og det fungerer ikke om alle 5 skal lære den forskjellige ting... Anonymous poster hash: 132a2...ed9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Det er sikkert veldig lurt å låne en hund. Men husk at alle hunder er forskjellige, ikke bare rasene, men hvert enkelt individ. Jeg fikk hun igjen for to år siden, etter mange år uten hund. Var forberedt på mye arbeid. Men jeg ble overrasket. Jeg syns rett og slett det er kjempelett å ha hund. Den må riktignok ha tur flere ganger daglig, men ellers er det ikke noe problem. Kun kos og gøy. Forskjellen denne gangen fra tidligere, var at jeg før har hatt større hunder, mens nå har jeg en liten hund - det er nok litt enklere fordi den trenger litt mindre mosjon og er enklere å få pass til når man skal på ferie o.lign. Anonymous poster hash: 281dc...637
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Vi hadde kjempelyst på hund helt til vi lånte en i to uker... Det var ikke alder og rase på hunden som hadde noe å si, men at det ikke passet til livet vårt med små barn, jobb og at vi ble veldig bundet Anonymous poster hash: dac88...c3e
Tantrum Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Har to hunder og tre unger (0, 2 og 5) og syns det går helt fint. Jeg har store hunder som krever sitt og vi er to voksne om det. Alikevel er det dager da de ikke får skikkelig tur og da må man ta det som det kommer (ikke ofte, men det skjer jo), Voksen hund er lite stress, valp og små unger er MYE jobb. De er babyer de også når man får de og de skal lære ALT. Ha det i bakhodet, samt at dere måe tenke på HVA SLAGS HUND dere skal ha; hva man ønsker og hva man klarer i 13 år er to HELT forskjellige ting. Fin hund men feil modell er katastrofe i lengden for både hund og eier. Tenk på hva DER kan gi den hver dag mer enn hva du tror den vil gi deg. Hver dag, i maaange år!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Vær så god... Men husk! Hunder er møkkete. Så ikke ha den i sofaen. Anonymous poster hash: 816e3...6fb
MarianeA Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Å låne en hund blir langt fra det samme som å ha sin egen hund. Man kan nesten sammenligne det med å passe et annen manns barn, man synes alltid andres barn roter,griser og søler mer enn ens egne og kikker på klokka om barnet ikke blir hentet snart. En hund man eier og har ansvar for blir noe annet. Hunder er også vidt forskjellige i gemytt og væremåte. De fleste hunder som blir satt bort til andre for en uke eller to vil være litt urolige og bruke litt tid på å slå seg til ro. Husk å ta høyde for dette om dere velger å låne hund. En hund gir veldig mye glede, vi har alltid hatt hund og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 Å låne en hund blir langt fra det samme som å ha sin egen hund. Man kan nesten sammenligne det med å passe et annen manns barn, man synes alltid andres barn roter,griser og søler mer enn ens egne og kikker på klokka om barnet ikke blir hentet snart. En hund man eier og har ansvar for blir noe annet. Hunder er også vidt forskjellige i gemytt og væremåte. De fleste hunder som blir satt bort til andre for en uke eller to vil være litt urolige og bruke litt tid på å slå seg til ro. Husk å ta høyde for dette om dere velger å låne hund. En hund gir veldig mye glede, vi har alltid hatt hund og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten.så du liker dritt? Anonymous poster hash: 816e3...6fb
MarianeA Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Å låne en hund blir langt fra det samme som å ha sin egen hund. Man kan nesten sammenligne det med å passe et annen manns barn, man synes alltid andres barn roter,griser og søler mer enn ens egne og kikker på klokka om barnet ikke blir hentet snart. En hund man eier og har ansvar for blir noe annet. Hunder er også vidt forskjellige i gemytt og væremåte. De fleste hunder som blir satt bort til andre for en uke eller to vil være litt urolige og bruke litt tid på å slå seg til ro. Husk å ta høyde for dette om dere velger å låne hund. En hund gir veldig mye glede, vi har alltid hatt hund og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten.så du liker dritt? Anonymous poster hash: 816e3...6fb Ja vår egen hund kan gjerne tisse på gulvet og kaste opp i sofaen. Det skjer innimellom det også, men det går helt fint. Hadde ikke vært like festlig om hunden jeg pleier å passe innimellom hadde gjort det samme. Han syns jeg forøvrig lukter vondt og dessuten maser han fælt
Tantrum Skrevet 1. februar 2016 #11 Skrevet 1. februar 2016 Å låne en hund blir langt fra det samme som å ha sin egen hund. Man kan nesten sammenligne det med å passe et annen manns barn, man synes alltid andres barn roter,griser og søler mer enn ens egne og kikker på klokka om barnet ikke blir hentet snart. En hund man eier og har ansvar for blir noe annet. Hunder er også vidt forskjellige i gemytt og væremåte. De fleste hunder som blir satt bort til andre for en uke eller to vil være litt urolige og bruke litt tid på å slå seg til ro. Husk å ta høyde for dette om dere velger å låne hund. En hund gir veldig mye glede, vi har alltid hatt hund og jeg kunne ikke tenkt meg et liv uten.så du liker dritt? Anonymous poster hash: 816e3...6fb "Så du liker dritt?" Hahahaha, så konstruktivt. Si nå at du ikke liker hunder da (eller enda bedre: la være å svare). Folk ass....
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #12 Skrevet 1. februar 2016 Ja, men lån en som har ca. samme størrelse, egenskaper og gemytt som dere ønsker dere. Anonymous poster hash: bbfbd...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå