Gå til innhold

Plattfot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det, eller har hatt det, eller har barn med det, som kan fortelle litt om det?

Min gutt klager vilt over vondt i føttene ved gåturer. Jeg har trodd at han bruker "vondter" for å prøve å slippe unna pga latskap, men noe sier meg av og til at det kan stemme at han faktisk får vondt..

Får man vondt av å gå mye ved f.eks plattfot?

Anonymous poster hash: 74508...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han er burde han få bygget en såle.

Ta ett ark på gulvet så ber du han stå på det med våte føtter,da ser du fort om han er plattfot/ tverr plattfot.

Anonymous poster hash: cd9af...a48

Skrevet

Man kan få det. Det er forskjell i grader.

Både jeg og mine to søsken har det.

Min eldste søster vokste det av seg uten problemer.

Min andre søster fikk innlegg i skoene som halvstor og har ut over det ikke hatt problemer med det.

Jeg har hatt problemer på tross av innlegg. Ble veldig fort sliten/fikk vont som barn. Det var slett ikke alle sko det var mulig for meg å gå med, selv med innlegg. Jeg sprang sakte osv så hadde mange nederlag i gym på skolen. Svømte på fritiden og syklet på fritiden og det var problemfritt. I dag som voksen har jeg lært meg hva som fungerer for meg og ikke men det kan være vanskelig å finne nye sko. Med riktig sko og såler opplever jeg i dag at jeg kan gå fjellturer osv på lik linje med andre vanlige voksne.

Sønnen min har også plattføttene. Han er nå 6 år, men han ser foreløpig ikke ut til å være så plaget med det. Han går/springer ikke så fort og han kan bli sliten i beina på turer men han klager ikke over vont og foreløpig ser de det an om han klarer å vokse det av seg uten hjelp.

Anonymous poster hash: 59b49...10c
Skrevet

Jeg er tverrplattfot, og jeg kan få utrolig veindt under beina hvis jeg går med feil sko over tid. Så hvis han ikke har sko som passer han sin fot, så er det ikke så rart om han får vondt i beina

Anonymous poster hash: 469ca...301
Skrevet

Takk for svar dere, skal få undersøkt dette ja, skal starte med med våt fot på ark - testen du første foreslår. Og så har jeg fått tips i å stikke innom sportsbutikk og la dem teste føttene hans. For det er vel ikke så mye vits i å dra til fastlegen for sånt? Eller?

Skrevet

Fastlege,få henvisning til ortoped,få fotsenger. Får dekket et par fotsenger i året. Hilsen mamma til plattfoting

Anonymous poster hash: 7de62...a3f

Skrevet

Hva er en fotseng?

Skrevet

Fotseng er en spesialtilpasset såle han har i skoene :)

Anonymous poster hash: 7de62...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...