Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Hvis vi irettesetter... ny uvane... hvordan takle det? det er egetnlig komisk, men må jo gjøre noe med det. "Nei, mamma, baby sover" når hun ikke får lov å kaste lekene rundt Men det er jo ikke OK at hun forsøker å kjefte på meg fordi hun blir sur? Anonymous poster hash: 60542...a45
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Det er rart når man oppdager at det er et eget menneske med egne tanker, meninger og vilje man har i hus, og ikke en ny type plastelina man kan forme som man vil... Og for å svare: det er riktig, hun må lære at det ikke er pent å svare tilbake. Hun er snart tre så det er en tid det er lurt å fokusere og lære om følelser også. Så da kan en måte å gjøre det på å si til hun som svarer tilbake: "du ble sur/lei deg/sint fordi jeg sa du ikke fikk kaste lekene, du syns visst det var gøy. Men nå sover baby, og når du kaster leker blir det høy lyd som baby kan våkne av. Kom her så finner vi på noe annet". Møte og benevne følelser er det riktigste å gjøre med en snart treåring, da får du et trygt og sosialt kompetent barn som forstår og gjenkjenner følelser hos seg selv og andre. Det er lurt når man vokser opp Anonymous poster hash: c8334...887
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Det er rart når man oppdager at det er et eget menneske med egne tanker, meninger og vilje man har i hus, og ikke en ny type plastelina man kan forme som man vil... Og for å svare: det er riktig, hun må lære at det ikke er pent å svare tilbake. Hun er snart tre så det er en tid det er lurt å fokusere og lære om følelser også. Så da kan en måte å gjøre det på å si til hun som svarer tilbake: "du ble sur/lei deg/sint fordi jeg sa du ikke fikk kaste lekene, du syns visst det var gøy. Men nå sover baby, og når du kaster leker blir det høy lyd som baby kan våkne av. Kom her så finner vi på noe annet". Møte og benevne følelser er det riktigste å gjøre med en snart treåring, da får du et trygt og sosialt kompetent barn som forstår og gjenkjenner følelser hos seg selv og andre. Det er lurt når man vokser opp Anonymous poster hash: c8334...887 Det oppdaget jeg 2 dager etter fødsel Hun kan mye om følelser, var nettopp på foreldresamtale i bhg der det ikke var ende på skryt om hvor mye hun tør å vise følelser etc. Hun forstår nok ikke hvorfor jeg irrettesetter (kommentaren om at babyen sover kommer helt feil, hvis vi sier at hun ikke må kaste leken sin i do, sier hun "nei, ikke mamma, baby sover", hun ser ikke sammenhengen). Anonymous poster hash: 60542...a45
Gjest Antarctica Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Det er rart når man oppdager at det er et eget menneske med egne tanker, meninger og vilje man har i hus, og ikke en ny type plastelina man kan forme som man vil... Og for å svare: det er riktig, hun må lære at det ikke er pent å svare tilbake. Hun er snart tre så det er en tid det er lurt å fokusere og lære om følelser også. Så da kan en måte å gjøre det på å si til hun som svarer tilbake: "du ble sur/lei deg/sint fordi jeg sa du ikke fikk kaste lekene, du syns visst det var gøy. Men nå sover baby, og når du kaster leker blir det høy lyd som baby kan våkne av. Kom her så finner vi på noe annet". Møte og benevne følelser er det riktigste å gjøre med en snart treåring, da får du et trygt og sosialt kompetent barn som forstår og gjenkjenner følelser hos seg selv og andre. Det er lurt når man vokser opp Anonymous poster hash: c8334...887 Det oppdaget jeg 2 dager etter fødsel Hun kan mye om følelser, var nettopp på foreldresamtale i bhg der det ikke var ende på skryt om hvor mye hun tør å vise følelser etc. Hun forstår nok ikke hvorfor jeg irrettesetter (kommentaren om at babyen sover kommer helt feil, hvis vi sier at hun ikke må kaste leken sin i do, sier hun "nei, ikke mamma, baby sover", hun ser ikke sammenhengen). Anonymous poster hash: 60542...a45 Morsomt! Stå på, men de må få lov å svare verbalt, vel. Husk så modige de egentlig er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå