Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Uansett hvordan jeg sover, er jeg utslitt. Hele tiden. Jeg kan få 2 dager fri fra nattevåk og er fortsatt helt utslitt og deprimert, det å stå opp fra senga er et maraton. Husarbeid - glem det.. setter på en klesvask i ny og ne. Har heldigvis en samboer som gjør mye. Men hva feiler det meg? Jeg har absolutt 0 energi, uansett! Battery/redbull hjelper overhodet ikke, tar vitaminer etc. Har tatt blodprøve og mangler ikke annet enn folat. Er i mammapermisjon med 2.mann på 3 mnd. Vil bare sove, sove og sove. Er irritabel og surrer veldig, glemmer ting etc. Tips? Anonymous poster hash: df39a...001
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Ble stoffskiftet testet? Er det noe tull der kan det føles slik du har det. Hvis ikke test deg for om det er noe der. Evnt b12 og D vitamin. Mangel å disse kan også gi slike symptomer. Ta en ny tur til legen for du kan ikke ha det slik. Anonymous poster hash: b4355...514
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Ble stoffskiftet testet? Er det noe tull der kan det føles slik du har det. Hvis ikke test deg for om det er noe der. Evnt b12 og D vitamin. Mangel å disse kan også gi slike symptomer. Ta en ny tur til legen for du kan ikke ha det slik. Anonymous poster hash: b4355...514 Nei. Men jeg får vel teste det, hvordan gjøres det? Tok eneste blodprøver 15.12 og mangler ikke dvit etc da. Anonymous poster hash: df39a...001
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Ble stoffskiftet testet? Er det noe tull der kan det føles slik du har det. Hvis ikke test deg for om det er noe der. Evnt b12 og D vitamin. Mangel å disse kan også gi slike symptomer. Ta en ny tur til legen for du kan ikke ha det slik. Anonymous poster hash: b4355...514 Nei. Men jeg får vel teste det, hvordan gjøres det? Tok eneste blodprøver 15.12 og mangler ikke dvit etc da. Anonymous poster hash: df39a...001 Det er blodprøver. Mange leger overser helhetsbildet mellom flere av testene. Jeg kan dessverre ikke så mye om det, men fikk selv påvist mangel på både b12 og D. B12 får jeg som injeksjon annenhver uke. Har lavt stoffskifte i tillegg som jeg medisineres for. Ble nylig medlem i en hypothyreose gruppe og etter det ble jeg bare mer forvirret. Beklager at jeg ikke kan forklare mer. Uansett synes jeg du skal gå til legen igjen Og si det akkurat som det er for du kan ikke gå slik. God bedring! Anonymous poster hash: b4355...514
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Fødselsdepresjon? Anonymous poster hash: 53b9c...fac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Fødselsdepresjon? Anonymous poster hash: 53b9c...fac Nei. Kjenner symptomene, det er ikke sånn. Anonymous poster hash: df39a...001
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Prøve å få frisk luft og bevegelse? Anonymous poster hash: 689fb...0e0
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Prøve å få frisk luft og bevegelse? Anonymous poster hash: 689fb...0e0 Er ute hver dag. Men ikke lett å trene når man ikke orker å lage seg frokost engang.. blir en ond sirkel. Er feit og. Anonymous poster hash: df39a...001
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 Om du har et barn på 3 mnd kan det hende du bare er satt ut etter fødselen enda, at hormoner er i ubalanse, du har underskudd på søvn og rett og slett er litt utbrent. Om alle blodprøver er tatt og fine må du prøve om det hjelper å ta tak selv. Jeg hadde en tung periode etter at yngste ble født jeg også og det jeg gjorde var å legge meg klokken ni om kvelden, spise etter klokka, sunne måltider hver tredje time, kutte ut sukker og søppelmat, og ikke minst tok jeg meg et friminutt fra barn, hus og hjem annenhver ettermiddag og søndag formiddag. Tok bare en time da, men lot mannen styre hjemme mens jeg rett og slett gikk en tur i skogen. Tok en stund, men plutselig en dag nøt jeg det så veldig, å høre fuglene kvittre, den friske luften osv. Jeg gikk jo ned litt i vekt av dette og følte meg bedre, kroppen fungerte bedre og jeg tok meg plutselig i å smile for meg selv der jeg ruslet i skogen alene. Livslyst og energi våknet igjen og sakte men sikkert ble jeg meg selv. Jeg følte meg aldri deprimert, men når jeg ser tilbake på det var det nok et snev av fødselsdepresjon i det, samtidig som jeg var sliten og følte meg som en vridd vaskeklut. Anonymous poster hash: 5ca30...cb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå