Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #1 Skrevet 1. februar 2016 Når man opplever at 50% av middagsgjestene avlyser de siste par timene før middagen, er det lov å bli skuffet og irritert? 10 stykker hadde sagt ja og bord ble dekket, og 5 kom. Årsaker var mye sykdom, alt fra syke barn, syk barnevakt og hodepine. Men også dobbeltbooking med familiekalas og tekstmeldinger om avbud som ikke hadde kommet frem. Uansett årsak hadde jeg kjøpt et ekstrabord for å få plass til alle, lånt bil for å frakte dette bordet, jeg hadde bestilt og betalt catering for 10 personer, kjøpt nye vinglass til 10 personer osv. Mye unødvendig styr. Så tikker det inn en etter en melding i løpet av en time, fem gjester falt plutselig fra. Føler det er vanskelig å bli sur på folk som blir syke eller har syke barn. Men kjenner både at dette bør man få beskjed om så raskt som mulig og ikke to timer før. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 4735f...197
Fandens Oldemor Skrevet 1. februar 2016 #2 Skrevet 1. februar 2016 Vanskelig situasjon. Skjønner godt at det er kjedelig og irriterende når du har forberedt og satt i stand, samtidig kan jo ikke folk noe for sykdom. Det er jo bare sånt som skjer. Å si fra så fort noe oppstår ser jeg derimot på som en selvfølge. Dobbeltbooking er jo bare frekt, og det samme er å sende en tekstmelding (som til og med ikke kom frem).
TPK Skrevet 1. februar 2016 #3 Skrevet 1. februar 2016 Litt sløvt å vente så lenge med å gi beskjed, men kanskje de håpet i det lengste at de kunne komme likevel. Og at du har lånt bord og kjøpt nye glass kunne vel ikke de vite eller ta hensyn til?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #4 Skrevet 1. februar 2016 Det forstår jeg veldig godt. At halvparten ikke kom, er veldig spesielt. Dobbelbooking er ikke ålreit. Plutselig sykdom rår man ikke over. Man gir selvsagt beskjed så snart man ser at man ikke kommer. To timer før er veldig sent. Anonymous poster hash: ce85e...39a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #5 Skrevet 1. februar 2016 Sykdom er vel greit nok. Dobbeltbooking er bare frekt. Hodepine? Vel, har en venninne som ofte avlyser pga hodepine, flere ganger har jeg og andre venninner funnet ut at hun har gjort andre ting den dagen. Vi har sluttet å invitere henne nå. Anonymous poster hash: 95fa9...7f1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #6 Skrevet 1. februar 2016 Frekt. Plutselig sykdom kan jo oppstå to timer før, men stort sett vet man jo om dette tidligere på dagen i det minste. Dobbeltbooking er jo bare sløvt, og det burde uansett være selvsagt å si i fra om det med en gang man finner det ut, ikke rett før besøket. Anonymous poster hash: 98eb3...ecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå