Gå til innhold

Til dere som fikk barn som student

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du da du begynte å prøve å få barn?

Hva studerte du?

Var mannen i jobb eller studie?

Hvor lang tid tok det før du ble gravid?

Anonymous poster hash: 5c174...133
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uplanlagt gravid, studerte sykepleie. Fikk babyen når jeg hadde et halvt år igjen, og fullførte med babyen. Gikk fint, men hadde aldri gjort det igjen, både pga økonomi og fordi jeg alltid hadde skyldfølelse. Følte ikke jeg fikk nok tid med babyen og at jeg alltid lå litt bak med lesing. Mannen var i jobb, men jobber litt rare tider, så han hjalp mye til med babyen, i tillegg til familie og venner.

Anonymous poster hash: eabc7...51a

Skrevet

Fikk to barn under lærerutdanning. Var 23 da vi begynte å prøve. 1. Forsøk på begge to. Mannen var i jobb. Måtte gjøre noen tilpasninger i livet og studiene, men det fikk helt fint.

Anonymous poster hash: a11fc...b3b

Skrevet

Hva studerte du?

Jeg var 21 da jeg fant ut at jeg var gravid i 4. Mnd, gikk på p-pille. Hadde blødninger som vanlig på pille-fri uke.

Samboer var også student, året over meg.

Jeg gikk 2. Året på bachelor da barnet ble født. Han forlot oss da barnet var 2mndr gammelt. Mente gan ikke var klar, ansvaret var for stort.

Jeg prøvde å få ham tilbake i 2 mndr. Gav opp og flyttet hjem til foreldrene mine.

Fant leilighet kort tid etter, jobbet litt etter permisjonen og startet på nye studier da barnet var 2 år gammelt.

Far tok opp kontakten igjen da barnet fylte 3 år. Startet med samvær ved 4 års alder.

Anonymous poster hash: ddd45...4a2

Skrevet

Tok en bachelor ved universitetet. Prøvde ikke å få barn, men var heldig å få to stykker under studiet. Var 20 år da første ble født, 22 med andre. Far jobber fulltid.

Anonymous poster hash: 42e6f...dbd

Skrevet

Gikk 3.året på integrert masterprogram i realfag, mannen gjorde det samme. Hadde altså drøyt 2 år igjen.

Ble gravid på tross av ppiller, men det gikk strålende. Og hadde vi visst hvor enkelt det var å studere med barn, så hadde vi startet tidligere.

Vi var begge 25.

Anonymous poster hash: efc58...a06

Skrevet

Fikk første rett før jeg skulle begynne på master. Var 25 og det var planlagt. Byttet studieretning og begynte på ny bachelor som var mer yrkesrettet. Fikk nr 2 når jeg hadde ett år igjen av denne utdanningen. Var da 28 :)

Anonymous poster hash: a5eb2...a65

Skrevet

Uplanlagt gravid, leverte bachelor fra barselavdelingen. Studerte videre gjennom permisjonen, og ble gravid på nytt. Leverte to eksamener på masternivå 6 uker etter fødsel nr 2. Syntes det var supert å være studentmamma, siden man i stor grad disponerer tiden sin selv.

Nå skulle jeg derimot ønske at vi hadde ventet - det hadde vært så mye lettere økonomisk å ta permisjon fra den stillingen jeg er i nå.

Anonymous poster hash: 07109...58b

Skrevet

Hva studerte du?

22-23.

Personalkompentanse.

Student.

3 år.

Anonymous poster hash: 346b5...44d

Skrevet

Til sommeren har jeg fått to barn under studiet. Sykepleie deltid. Skal ta et helt år permisjon fra studiene. Har mer å rutte med når jeg er i permisjon enn til vanlig😊 Dessuten er barnet bare baby en gang, skolen forsvinner ikke. Gift, mannen er i 100 arbeid.

Jeg synes det er kjempefint å få barn mens jeg studerer, er mye mer hjemme en andre mødre i jobb.

Anonymous poster hash: f98ac...3f4

Skrevet

Til sommeren har jeg fått to barn under studiet. Sykepleie deltid. Skal ta et helt år permisjon fra studiene. Har mer å rutte med når jeg er i permisjon enn til vanlig😊 Dessuten er barnet bare baby en gang, skolen forsvinner ikke. Gift, mannen er i 100 arbeid.

Jeg synes det er kjempefint å få barn mens jeg studerer, er mye mer hjemme en andre mødre i jobb.

21 år når første kom og 23 år når neste kommer😊

Skrevet

Fikk to barn under studier

25 år

Tannlege

Jobbet

Satt på første forsøk

Anonymous poster hash: 171e7...5d9

Skrevet

Ble gravid da jeg studerte sykepleien. Var 21 år. Planlagt, ble gravid etter 3 måneder. Mannen hadde fast jobb.

Anonymous poster hash: 8458b...78e

Skrevet

Ble uplanlagt gravid, var 22 år. Tar en bachelor i ledelse og organisasjonsutvikling. Samboeren var også student, droppet dessverre ut, og jobber nå. Tok 6 mnd permisjon. Skulle gjerne vært ferdig med studiene før jeg fikk barn, det har vært krevende. Dog gått veldig bra likevel.

Anonymous poster hash: a250e...725
Skrevet

24 år, uplanlagt barn. Både jeg og samboeren i ingeniørstudier på høyskole, ikke noe obligatorisk bortsett fra eksamen. Gikk kjempebra! Studerte gjennom permisjonen og fullførte på normert tid. Mye mer slitsomt å være i jobb når man har små barn, da kan man ikke legge opp dagen selv i like stor grad og 100% jobb krever 100% tid, men 100% studiebelastning krever veldig lite tid. Planlegger nummer tre samtidig som jeg skal ta mer utdannelse.

Anonymous poster hash: 5665b...b47
Skrevet

Hva studerte du?

Jeg  var 25, men vi prøvde ikke så veldig aktivt. 

Gikk på hovedfag i et humanistisk fag

Mannen var i jobb.

Ble - som alltid, gravid på første 'forsøk'.

Anonymous poster hash: 8d941...c63

Skrevet

Uplanlagt gravid da jeg gikk 1året på bachelor utdannelse. Fullføre 1.året (gutten kom til i juni) hadde 1års permisjon fra studiene før jeg fortsatte. Pappaen var i jobb og jeg var 23år. Gikk veldig bra og det var faktisk veldig godt å ha småbarn igjennom studietiden. Kunne både levere og hente sent i barnehagen og følte stortsett hele tiden at jeg hadde god tid til ungen. Da vi fikk nr 2 (planlagt) for 2 år siden var vi begge i full jobb. Da barnet var 1år var det tid for barnehage og det ble og blir ofte lange dager. Starter på jobb 07:30 og er ferdig 15:30. Så det blir ofte dager i barnehagen fra kl 07:00 til kl 16:00..

Anonymous poster hash: d7ade...54a

Skrevet

Planlagt gravid med nr 1 (prøvde i 1 år), samme måneden som jeg begynte på universitetet. Gravid med nr 2 da jeg gikk 4. året. Eksen var uføretrygdet, men gadd ikke å "passe" barna sine så veldig mye, så det meste falt på meg. Løste det med å skrive masteroppgave (5. året) mens nr 2 var baby, og heller ta eksamen for det 4. året til neste år (det lot seg gjøre på det fakultetet). Studerte juss, fullførte på normert tid og jobbet som tolk og oversetter ved siden av, ble ca 30 %. Nr 2 satt på første forsøk, eller egentlig måneden før vi  skulle begynne å prøve :)

Anonymous poster hash: 2f13d...941
Skrevet

Uplanlagt gravid, studerte sykepleie. Mannen i 100 prosent,godt betalt, jobb. Har gått strålende.

Anonymous poster hash: c5342...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...