Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Ungene var hos faren i helgen. Og lørdag reiste han og damen ut kl 18 og kom hjem i dag en eller gang etter 11. Eldste passet minste. De er 15 og 9. Jeg synes ikke noe om det, men reagere jeg uten grunn? Hva synes dere? Anonymous poster hash: 137b2...bba
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Ser ikke problemet Anonymous poster hash: b80e8...5e0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Kjipt om han bare har helgesamvær og mister tid med barna . Men syntes ungene er store nok til å være alene Anonymous poster hash: e988c...8e0
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Jeg hadde heller ikke likt det. De er vel der for å ha samvær. Ikke for å sitte hjemme alene store deler av samværet. Anonymous poster hash: 6f9ed...669
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Hva reagerer du egentlig mest på? At de dro ut og var borte over natta, eller at de dro ut, sånn generelt? Min eks har bare samvær fre-søn annenhver helg. Jeg hadde reagert om de da valgte å være borte store deler av samværshelgen. For da er det 2 uker til barna ser faren neste gang. Men at en 15 åring passer en 9 åring, også over natta, sånn generelt, det er vel ikke noe problem om 15 åringen er ansvarsfull, våkner om det er noe osv.. Anonymous poster hash: 5ccd4...7cf
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Reagerer på begge deler. Først at nar de først skal ha de så er de ikke der. Og overlater alt ansvar til eldste mann. Hva visst det hadde skjedd noe. Ja, han er blitt stor men alikevel. Kunne de ikke gjort dette annen hver helg. Evt ihertfall komt hjem om natten? Dere som svarer at det er greit hadde dere syns det visst det var deres barn og hvor gammel er deres? Har det skjedd hos dere? HI Anonymous poster hash: 137b2...bba
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har en gutt på 15, og jenter på 8 og 6. Han har vært barnevakt, men aldri hele natta. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det faktisk, ja han er stor, men om det skulle bli brann, sykdom e.l. så ønsker jeg ikke at han skal være alene om ansvaret. Vet andre synes jeg er litt hønemor da, har venninner som jobber nattevakt mens 14-15 åringer er alene hjemme, men jeg ville ikke gjort det. Anonymous poster hash: be62f...502
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har en gutt på 15, og jenter på 8 og 6. Han har vært barnevakt, men aldri hele natta. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det faktisk, ja han er stor, men om det skulle bli brann, sykdom e.l. så ønsker jeg ikke at han skal være alene om ansvaret. Vet andre synes jeg er litt hønemor da, har venninner som jobber nattevakt mens 14-15 åringer er alene hjemme, men jeg ville ikke gjort det. Anonymous poster hash: be62f...502 Takk for svar. Godt det er flere som tenker som meg. Skulle f.eks begynt å brenne. Eldste har vært alene med yngste her og, men da noen timer. Ikke en hel natt. Anonymous poster hash: 137b2...bba
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #9 Skrevet 31. januar 2016 Hører gjerne flere meninger om jeg over reagerer eller ikke. Anonymous poster hash: 137b2...bba
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #10 Skrevet 31. januar 2016 Jeg reagerer ikke på at en 15-åring passer en 9 åring over natta. At de er alene under samvær kan være ugreit, men også helt ok. Jeg tenker at det kommer an på settingen. Reduser de ut på en ordinær fest vil jeg mene det er ugreit. Sånt kan man prioritere på barnløse helger. Skulle de i et bryllup, en 40-års dag eller liknende, ville jeg sagt det var helt ok. Anonymous poster hash: e7a22...63e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #11 Skrevet 31. januar 2016 Jeg tenker at det er veldig vanskelig å vite, siden alle barn er forskjellige. Men i utgangspunktet tenker jeg at en 15-åring skal kunne ha ansvaret for en 9-åring én natt. Jeg satt barnevakt for 2 småbarn (ei på 6 år og en på 3 år) da jeg var 14, kom på ettermiddagen og sov der om natta. Det jeg ville reagert på, var at de valgte å dra ut i samværshelga. De kunne tatt det en kveld/natt de hadde barnefri, om det ikke var noe veldig spesielt da. Anonymous poster hash: 05ab3...075
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #12 Skrevet 31. januar 2016 Reagerer på begge deler. Først at nar de først skal ha de så er de ikke der. Og overlater alt ansvar til eldste mann. Hva visst det hadde skjedd noe. Ja, han er blitt stor men alikevel. Kunne de ikke gjort dette annen hver helg. Evt ihertfall komt hjem om natten? Dere som svarer at det er greit hadde dere syns det visst det var deres barn og hvor gammel er deres? Har det skjedd hos dere? HI Anonymous poster hash: 137b2...bba Jeg svarte over her, og ja, jeg har barn på 15 (snart 16) og 9, samt to litt yngre. Jeg hadde kunnet brukt 15 åringen som barnevakt over natta, men hadde nok sjekket andre alternativ først. Men hadde ikke vært krise om de var alene over natta. Jeg har både innbruddsalarm/skallsikring samt 4 røykvarslere på 85kvadrat (og kamera) med direkte oppkobling til vaktselskapet. Føler de er nokså trygge, sånn sett.. Men jeg er aldri borte over natta når ungene er hjemme, ønsker selv å være sammen med dem, så det blir jo litt hypotetisk svart av meg.. Anonymous poster hash: 5ccd4...7cf
mamma_bergen Skrevet 31. januar 2016 #13 Skrevet 31. januar 2016 Aldersmessig tenker jeg ikke noe særlig, så lenge eldstemann er fornuftig og oppegående. Jeg syns derimot at det er rart at far velger å være vekke så lenge i en samværshelg, hva er vitsen med samværet da?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #14 Skrevet 31. januar 2016 Jeg synes det er ugreit. Ugreit at far bruker samværstid borte fra barna og ugreit at største er barnepasser over natta. Jeg synes det hadde vært bedre om far hadde spurt om å endre samværet til et tidspunkt der han er hjemme. Anonymous poster hash: 22567...b6d
Gjest Antarctica Skrevet 31. januar 2016 #15 Skrevet 31. januar 2016 Reagerer på begge deler. Først at nar de først skal ha de så er de ikke der. Og overlater alt ansvar til eldste mann. Hva visst det hadde skjedd noe. Ja, han er blitt stor men alikevel. Kunne de ikke gjort dette annen hver helg. Evt ihertfall komt hjem om natten? Dere som svarer at det er greit hadde dere syns det visst det var deres barn og hvor gammel er deres? Har det skjedd hos dere? HI Anonymous poster hash: 137b2...bba 15-åringen kan godt passe niåringen. Mine er i samme alder, og jeg har latt min eldste passe mine ofte. Men at det ikke er så hyggelig å stikke på fest når ungene endelig er der, det holder jeg med deg i.
februarprins2013 Skrevet 31. januar 2016 #16 Skrevet 31. januar 2016 eneste jeg hadde reagert på er at han prioterer dama i stedenfor barna sine. men 15åringen er gammel nok til og ha 9 åringen på natta
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #17 Skrevet 1. februar 2016 Stor nok til å være alene, menskjenner ikke hvorfor de ikke heller kunne vært hos mor. Heldigvis har jeg en mann som er rund i kantene, så blir det slutt så kan barna velge fritt hvor de vil tilbringe tid, hos far, mor, eller besteforeldre. Anonymous poster hash: bacd9...3ac
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #18 Skrevet 1. februar 2016 Du overreagerer. Jeg tenker faktisk at en 13- 14 åring fint kan passe mindre barn over natten, og i hvertfall en 9- åring. Anonymous poster hash: ff7d0...dd3
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #19 Skrevet 1. februar 2016 Reagerer ikke på at 15 åringen, passer 9 åringen. Men reagerer på at far gjør det, da han har samvær med barna. I hvert fall hvis han bare har samvær annenhver helg. Her har far hatt veldig lite samvær med barna, og ene gangen de kom til far, hadde ikke sett de på 3 mnd, så dro han og stemor på fest første kvelden. Og stesøster passet de. Ene barnet vårt slet med separasjonsangst, så det ble full krise. Da var jeg forbanna da. Anonymous poster hash: fab1e...854
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #20 Skrevet 1. februar 2016 Hi høres bitter ut. Anonymous poster hash: f8a6f...5dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #21 Skrevet 1. februar 2016 Jeg var endel alene i den alderen og kommer ikke til å gjøre det med egne barn! Må vi bort over natten får de kræsje hos mormor eller noe. Ut å spise etc til litt utpå er derimot innafor, men ikke noe jeg kan forstå at foreldre som ser sine barn lite gidder å prioritere Anonymous poster hash: e25c6...b2d
Plutselig_gravid Skrevet 1. februar 2016 #22 Skrevet 1. februar 2016 Reagerer ikke på alderen, og mener at en normalt oppegående 15 åring, kan passe en normalt oppegående 9 åring over natten. Regner med at dette bare har skjedd en gang? I så fall hadde jeg ikke laget en sak ut av det. Hvis det derimot skjer gjevnlig, hadde jeg reagert på fars prioriteringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå