Gå til innhold

4,5 åring som har begynt å stamme igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun hadd endel stamming når hun var 2-3, men gikk seg til etterhvert. Vi hadde ikke fokus på det. Nå den siste tiden ser jeg at det blir bare mer og mer. Idag har det vært veldig mye! Hun drar liksom veldig på ordene også, feks: daaaaa daaaaa daa blir det sånn. Stammer og drar på det første ordet i setningen 2-3 gang.

Bemerker det ikke, men burde vi ta tak i det? Eller se om det bare er en fase?

Anonymous poster hash: 71015...09d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun begynt i ny avdeling i bhg? Nettopp flyttet? Fått søsken? Ulike endringer kan gjøre at sånne utfordringer kommer opp igjen, men tror det som regel går seg til selv :)

Anonymous poster hash: 494d8...a33

Skrevet

Har hun begynt i ny avdeling i bhg? Nettopp flyttet? Fått søsken? Ulike endringer kan gjøre at sånne utfordringer kommer opp igjen, men tror det som regel går seg til selv :)

Anonymous poster hash: 494d8...a33

Takk for svar. Nei ingenting er forandret:-)

Skrevet

Få dette igang gjennom systemet med en gang, snakk med ped på avd så fikser hun det

Skrevet

Vi opplever det samme med vår gutt på 4,5 år nå. Han stammet litt da han var 3 år og begynte på storbarnsavdelingen, men det gikk raskt over av seg selv. Men nå som han har blitt 4,5 år så kom det tilbake helt plutselig etter jul. Det har vært så mye at jeg har bedt barnehagen kontakte ppt. Det å si noe tar lang tid da han gjerne sier mamma 3-4 ganger før han kommer seg videre i samtalen vi har.

Vanskelig å si om det er stamming eller stotring.

Anonymous poster hash: bf56b...61a

Skrevet

Takk for svar. Hva gjør ppt? Er det logopedtimer som blir iverksatt?

Skrevet

Vi venter på ppt, vi har nettopp gitt beskjed til bhg. Men slik jeg har forstått det som kommer de først og observerer i Bhg, og så setter de inn logoped hvis de ser det er nødvendig. (Korriger meg om jeg tar feil).

Anonymous poster hash: bf56b...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...