Gå til innhold

Sting som ikke er fjernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk noen sting i hånden for ca. 1 mnd siden og stingene var veldig vanskelige å fjerne. Resultatet ble at ett av stingene ikke ble tatt da det skulle.

Gikk ganske greit frem til nå, men de siste dagene har det vært utvikling. Ytterste laget av huden har falt av (jeg klippet av da det løsnet) og knuten har nådd hudoverflaten. Så oppdaget jeg to "kratere" (ligner på after man får inne i munnen) og det ene begynte å blø litt i dag. De ligger i 90 graders vinkel, slik at de former et kryss med stinget. Er en svak, rød stripe fra det ene merket til det andre.

Gjør ikke spesielt vondt, men jeg har litt dårlig med nerver der for tiden. Får ikke ringt legen før tidligst onsdag, derfor spør jeg her. Hva kan dette være?

Anonymous poster hash: 1b3d4...78e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du legge ut bilde av det? Har du fått fjernet stinget, og er det rødt, hovent, varmt og smertefullt rundt såret? Det er tegn på betennelse, da må du komme deg til legen.

Anonymous poster hash: d6c68...6a4

Skrevet

Kan du legge ut bilde av det? Har du fått fjernet stinget, og er det rødt, hovent, varmt og smertefullt rundt såret? Det er tegn på betennelse, da må du komme deg til legen.

Stinget er ikke fjernet. Det var for vanskelig å få ut, så de sa det bare kunne bli. De kuttet av det som var synlig. Så skulle jeg "se det an og komme tilbake dersom det kommer puss ut". Har ikke kommet noe væske, annet enn bittelitt blod fra den ene. Kan ta bilde i morgen, har på plaster nå og vil ikke rive det av.

Ikke rødt og ikke varmt, men litt vondt der de to merkene er.

Skrevet

Jeg tror kanskje det er en reaksjon på at stinget fortsatt er der. Kan det være mulig?

Ser sånn ut:

o    o

.

Prikken er det som er synlig av stinget, mens sirklene er "aftene".

Skrevet

Klarte ikke å fjerne? Hva slags sted var dette?

Få de fjernet i morgen.

Anonymous poster hash: cbda0...dcd

Skrevet

Klarte ikke å fjerne? Hva slags sted var dette?

Få de fjernet i morgen.

Anonymous poster hash: cbda0...dcd

Sykehus (i Norge). For å fjerne stinget må man kutte opp hånden, da det bare er toppen av knuten som er synlig.

Og som jeg sa så kan jeg ikke ringe legen før onsdag.

Skrevet

I dag synes jeg den ene er bedre og den andre ser ut som et lite abscess. Legger ut bilde senere.

Skrevet

Kroppen vil gjerne støte ut slikt selv over tid. Derfor enkelte (kanskje de fleste) opplever at ringer i øyebryn faller av etter en tid....

Om knuten var synlig, burde de fått til å fjerne det stinget.... 

Nuvel, du overlever nok skal du se  :danse:

Skrevet

Kroppen vil gjerne støte ut slikt selv over tid. Derfor enkelte (kanskje de fleste) opplever at ringer i øyebryn faller av etter en tid....

Om knuten var synlig, burde de fått til å fjerne det stinget.... 

Nuvel, du overlever nok skal du se  :danse:

Knuten var ikke synlig da jeg gikk inn for å få det fjernet. De halte og dro, men knuten var ikke å få fatt på ;) Det er snakk om madrassutur, hvis det sier deg noe. Toppen av knuten (tror jeg) har kommet frem i ettertid.

Jeg vet jo at jeg overlever, men det hadde vært kjipt om det er en infeksjon. Komplikasjonene kan jo bli ganske store, spesielt fordi det er hånden det er snakk om.

Skrevet

Her er bilde:

post-42-0-86952200-1454350063_thumb.jpg

Skrevet

Oppdatering (i tilfelle noen har liknende problemer og finner denne tråden): kuttet hull på abscessen med en steril skalpell fra topp til bunn. Kom bare puss, ikke blod. Grønnsåpebad neste, før sårsalve og plaster.

To be continued.

Skrevet

Husk å skylle godt etter grønnsåpebadet, hvis du ikke gjør det vil det samle seg masse bakterier der. Ville helst brukt sårskyllevæske, saltvann eller springvann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...