Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Går og er sliten og trett 80% av tiden. Vet at jeg må gå til legen for å ta en sjekk, men litt engstelig for at det er noe alvorlig 😳 Dette har pågått lenge og det blir ikke bedre. Prøver med trening, kosttilskudd, sunt kosthold, nok søv osv., men hjeper ikke. Håper det skylder småbarnsperioden og kanskje mest vinterhalvåret. Husker ikke helt hvordan jeg var i sommer. Anonymous poster hash: 4821c...cd6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Jeg hadde det også sånn. Har et variert kosthold og tok alle slags vitaminer, inkludert vitamin B12 (sånne brusetabletter man har i vann). Legen tok en utvidet blodprøve for B12 da jeg insisterte, og ekstraprøven (MMA?) viste at jeg hadde stort underskudd på B12, fordi kroppen rett og slett ikke klarte å ta opp B12 fra maten eller tablettene. Jeg fikk B12-sprøyte fem dager på rad, og får nå påfyll annen hver måned. Jeg er et nytt menneske. På fem måneder hadde jeg plutselig over 100 fjellturer. :) Anonymous poster hash: 1a4ce...858
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har sovet "døgnet rundt" de siste 5-6 ukene. Blodprøver viste at stoffskiftet var lavt. Måtte øke medisindosen. Håper trøttheten gir seg snart 😴😴😴 Anonymous poster hash: 96641...d15
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Takk for svar :-) Må bare få sjekket dette hos legen. Noe er det, har aldri vært som nå. Anonymous poster hash: 4821c...cd6
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Utvidet blodprøve er nok lurt, ja. Tenker da mest på stoffskifte, ferritin, hemoglobin, d-vitamin og B-12. Anonymous poster hash: 1c955...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå