Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Har jeg noe jeg skulle sagt på hvor tidlig ny dame får møte barna? Ex har blitt sammen med flere etter meg. Etter de har truffet hverandre få ganger/ over kort tid introduserer han de nye damene for barna. Har jeg noe jeg skulle sagt på det? Sorry posting før jeg fikk skrevet innlegg.. Anonymous poster hash: 93f11...540
februarprins2013 Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 (endret) da hadde jeg sagt fra ja, min eks har vert sammens med samme dama i 15mnd nå og tok nesten 8mnd før hun traff han, er flere som sier 1 år Endret 31. januar 2016 av Blair Waldorf
<3 mine søte små<3 Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Du har ingenting du skal ha sagt på hva som skjer på far sitt samvær. Så lenge det ikke er fare på ferde. Du kan glatt lufte dine tanker ang dette, men det er far som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har sagt ifra. Vi hadde en avtale på min 3 mnd kontakt med ny flamme før barna ble introdusert - selv om jeg mener det er for lite selv. (datet en i 4 mnd, men lot ikke han treffe barna). Litt kjipt bare når du hører nok en gang fra han at nå har han funnet seg en ny, barna er introdusert osv osv.. Han får eldste til å lyve om det også. Barnet "lukker seg" etter samvær med han de gangene han har møtt en ny.. Syns bare barna fortjener å bli respektert når det gjelder dette. Spesielt når de siste forholdene har vart rett rundt 3 mnd... Anonymous poster hash: 93f11...540
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Du har dessverre ikke noe med det, men klart du kan snakke med han om hva du føler er riktig , og så håper jeg han tildels hører på og respekterer deg. Jeg synes det er ok at barn hilser på dater evt ny kjæreste, men da kun presentert som en venn de første mnd (evt året) Det at mamma og pappa dater, synes jeg ikke barn har noe med. Det er ikke lett for barn (som ofte bare har ett eneste ønske her i verden, og det er at mamma og pappa skal være kjærester) å se nye komme og gå. Jeg synes man skal være ganske sikker på et forhold før barna får vite noe. Og før den stormende forelskelsen har lagt seg, kan man aldri være sikker. Eksen min flyttet sammen med ny kjæreste etter fire mnd, barna hadde truffet henne tre ganger. Jeg var helt fra meg her, følte han tråkket over alle grenser, og barna tok dette tungt. Vondt for meg å stå på sidelinjen å se på, for her hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt, men tro meg jeg prøvde, ble nok sett på som den heksa Men til alt hell, det har gått tre år, de har det alle veldig bra sammen, så dette ble en solskinnshistorie, men det er slett ikke alle som kan si dette, så de var heldig. Anonymous poster hash: dc7a6...998
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #7 Skrevet 1. februar 2016 Du har dessverre ikke noe med det, men klart du kan snakke med han om hva du føler er riktig , og så håper jeg han tildels hører på og respekterer deg. Jeg synes det er ok at barn hilser på dater evt ny kjæreste, men da kun presentert som en venn de første mnd (evt året) Det at mamma og pappa dater, synes jeg ikke barn har noe med. Det er ikke lett for barn (som ofte bare har ett eneste ønske her i verden, og det er at mamma og pappa skal være kjærester) å se nye komme og gå. Jeg synes man skal være ganske sikker på et forhold før barna får vite noe. Og før den stormende forelskelsen har lagt seg, kan man aldri være sikker. Eksen min flyttet sammen med ny kjæreste etter fire mnd, barna hadde truffet henne tre ganger. Jeg var helt fra meg her, følte han tråkket over alle grenser, og barna tok dette tungt. Vondt for meg å stå på sidelinjen å se på, for her hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt, men tro meg jeg prøvde, ble nok sett på som den heksa Men til alt hell, det har gått tre år, de har det alle veldig bra sammen, så dette ble en solskinnshistorie, men det er slett ikke alle som kan si dette, så de var heldig. Anonymous poster hash: dc7a6...998 Jeg syns også det er ok, så lenge de blir introdusert som venner osv. Men når han surrer rundt med de her damene i noen mnd for så å gjøre det slutt og så finne seg en nye etter noen uker blir jeg litt frustrert på barnas vegne. Spesielt når det er dame nr 5-6-7 på 1 år og noen mnd. Og jo, de blir introdusert som kjærester. Anonymous poster hash: 93f11...540
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #8 Skrevet 1. februar 2016 Du har dessverre ikke noe med det, men klart du kan snakke med han om hva du føler er riktig , og så håper jeg han tildels hører på og respekterer deg. Jeg synes det er ok at barn hilser på dater evt ny kjæreste, men da kun presentert som en venn de første mnd (evt året) Det at mamma og pappa dater, synes jeg ikke barn har noe med. Det er ikke lett for barn (som ofte bare har ett eneste ønske her i verden, og det er at mamma og pappa skal være kjærester) å se nye komme og gå. Jeg synes man skal være ganske sikker på et forhold før barna får vite noe. Og før den stormende forelskelsen har lagt seg, kan man aldri være sikker. Eksen min flyttet sammen med ny kjæreste etter fire mnd, barna hadde truffet henne tre ganger. Jeg var helt fra meg her, følte han tråkket over alle grenser, og barna tok dette tungt. Vondt for meg å stå på sidelinjen å se på, for her hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt, men tro meg jeg prøvde, ble nok sett på som den heksa Men til alt hell, det har gått tre år, de har det alle veldig bra sammen, så dette ble en solskinnshistorie, men det er slett ikke alle som kan si dette, så de var heldig. Anonymous poster hash: dc7a6...998 Jeg syns også det er ok, så lenge de blir introdusert som venner osv. Men når han surrer rundt med de her damene i noen mnd for så å gjøre det slutt og så finne seg en nye etter noen uker blir jeg litt frustrert på barnas vegne. Spesielt når det er dame nr 5-6-7 på 1 år og noen mnd. Og jo, de blir introdusert som kjærester. Anonymous poster hash: 93f11...540 For en kjip situasjon X'er har en tendens til å lukke ørene for hverandre. Kanskje du kunne tatt han med til familieteraput el. så noen "utenfor" dere kunne forklart for han at dette ikke er bra for barna deres? Barn er veldig forskjellig, så noen barn reagerer kanskje ikke på dette, før noen voksne forteller de at dette er "galt", men stort sett kan barn reagere veldig negativt på alle situasjoner i livet som er ustabile, om ikke akkurat nå, så senere Håper han tar til vett! Anonymous poster hash: dc7a6...998
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #9 Skrevet 1. februar 2016 Du har dessverre ikke noe med det, men klart du kan snakke med han om hva du føler er riktig , og så håper jeg han tildels hører på og respekterer deg. Jeg synes det er ok at barn hilser på dater evt ny kjæreste, men da kun presentert som en venn de første mnd (evt året) Det at mamma og pappa dater, synes jeg ikke barn har noe med. Det er ikke lett for barn (som ofte bare har ett eneste ønske her i verden, og det er at mamma og pappa skal være kjærester) å se nye komme og gå. Jeg synes man skal være ganske sikker på et forhold før barna får vite noe. Og før den stormende forelskelsen har lagt seg, kan man aldri være sikker. Eksen min flyttet sammen med ny kjæreste etter fire mnd, barna hadde truffet henne tre ganger. Jeg var helt fra meg her, følte han tråkket over alle grenser, og barna tok dette tungt. Vondt for meg å stå på sidelinjen å se på, for her hadde jeg ikke noe jeg skulle sagt, men tro meg jeg prøvde, ble nok sett på som den heksa Men til alt hell, det har gått tre år, de har det alle veldig bra sammen, så dette ble en solskinnshistorie, men det er slett ikke alle som kan si dette, så de var heldig. Anonymous poster hash: dc7a6...998 Jeg syns også det er ok, så lenge de blir introdusert som venner osv. Men når han surrer rundt med de her damene i noen mnd for så å gjøre det slutt og så finne seg en nye etter noen uker blir jeg litt frustrert på barnas vegne. Spesielt når det er dame nr 5-6-7 på 1 år og noen mnd. Og jo, de blir introdusert som kjærester. Anonymous poster hash: 93f11...540 For en kjip situasjon X'er har en tendens til å lukke ørene for hverandre. Kanskje du kunne tatt han med til familieteraput el. så noen "utenfor" dere kunne forklart for han at dette ikke er bra for barna deres? Barn er veldig forskjellig, så noen barn reagerer kanskje ikke på dette, før noen voksne forteller de at dette er "galt", men stort sett kan barn reagere veldig negativt på alle situasjoner i livet som er ustabile, om ikke akkurat nå, så senere Håper han tar til vett! Anonymous poster hash: dc7a6...998 Vel, man har som regel ikke noe med hva partner styrer med. Nei, det er ikke anbefalt å vente 1 år fra man møter den nye, men 1 år fra man gjør det slutt med barnas far til den nye blir introdusert. Her flyttet jeg og mannen sammen etter 4 uker, jeg hadde to barn fra før, der far med vilje meldte seg ut av hele greia flere år i forveien, for å kunne dra til Thailand og fly med 17-åringer der. I dag har jeg og mannen bryllupsdag, vi har fått to felles barn som mine særkullsbarn forguder og ikke kunne tenke seg et liv uten, men vi var seriøse fra dag 1 og snakket bryllup allerede 2 uker etter vi traff hverandre. Det er forskjell på voksne og det er forskjell på barn. Her har det gått så å si knirkefritt bortsett fra noen tilpasningsproblemer i begynnelsen, noe de fleste opplever med steforeldre (ikke snakk om alvorlige problemer, men eldstegutten måtte venne seg til å ikke være mannen i huset lenger. Hadde derimot aldri i verden presentert mannen som kjæreste eller flyttet sammen hvis det bare var en fling. Har heller ikke presentert tidligere dater for barna (har vært singel i 3 år før jeg traff mannen). Anonymous poster hash: 01cd1...1e7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2016 #10 Skrevet 1. februar 2016 Jeg er enig i at det bør ventes en stund før barna treffer en kjæreste, og dersom man har brent seg på at et forhold der barna var involvert gikk raskt i stykker, så bør man vente enda lengre neste gang. Barn skal slippe å forholde seg til en rekke nye voksenpersoner som forsvinner ut like raskt som de kom. Samtidig har jeg ingen tro på at barna lar seg lure av at foreldrene introduserer sine partnere som "venner", barn er ikke dumme. Ovenfor større barn, så er det en bedre løsning å si at pappa/ mamma har møtt en person som de liker litt ekstra godt og har lyst til å bli bedre kjent med. Anonymous poster hash: 9bac5...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå