Gå til innhold

Lykkepiller vs antidepressiva


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke medisiner er egentlig lykkepiller? ER det mulig å faktisk bli glad av en medisin? Antidepressiva har vel ingen stor effekt på de som i utgangspunktet er apatiske? For depresjon handler vel like mye om fravær av følelser som tunge og mørke følelser?

 

Anonymous poster hash: bb236...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykkepiller er et skikkelig dårlig navn, og heldigvis mindre brukt nå. ANTIdepressiva er et mye mer konsist navn.

 

Hvis man tenker seg at depresjon ikke fjerner lykke, men legger seg som et lokk som maskerer lykkelige følelser og fjerner mening med livet - så kan antidepressiva fjerne lokket og la lykken fremtre igjen. Men den øker ikke lykken i seg selv , den bare fjerner det verste.

 

Virker for noen, ikke for alle. Men slik er jo alle medisiner

Skrevet

Lykkepiller er et skikkelig dårlig navn, og heldigvis mindre brukt nå. ANTIdepressiva er et mye mer konsist navn.

 

Hvis man tenker seg at depresjon ikke fjerner lykke, men legger seg som et lokk som maskerer lykkelige følelser og fjerner mening med livet - så kan antidepressiva fjerne lokket og la lykken fremtre igjen. Men den øker ikke lykken i seg selv , den bare fjerner det verste.

 

Virker for noen, ikke for alle. Men slik er jo alle medisiner

 

Skjønner...takk:) trodde nesten "lykkepiller" var en egen gruppe medikamenter

 

Anonymous poster hash: bb236...e04

Skrevet

Lykkepille er bare et kallenavn på antidepressiva. 



Anonymous poster hash: aeaf1...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...