Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Hvilke medisiner er egentlig lykkepiller? ER det mulig å faktisk bli glad av en medisin? Antidepressiva har vel ingen stor effekt på de som i utgangspunktet er apatiske? For depresjon handler vel like mye om fravær av følelser som tunge og mørke følelser? Anonymous poster hash: bb236...e04
Gjest Muji81 Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Lykkepiller er et skikkelig dårlig navn, og heldigvis mindre brukt nå. ANTIdepressiva er et mye mer konsist navn. Hvis man tenker seg at depresjon ikke fjerner lykke, men legger seg som et lokk som maskerer lykkelige følelser og fjerner mening med livet - så kan antidepressiva fjerne lokket og la lykken fremtre igjen. Men den øker ikke lykken i seg selv , den bare fjerner det verste. Virker for noen, ikke for alle. Men slik er jo alle medisiner
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Lykkepiller er et skikkelig dårlig navn, og heldigvis mindre brukt nå. ANTIdepressiva er et mye mer konsist navn. Hvis man tenker seg at depresjon ikke fjerner lykke, men legger seg som et lokk som maskerer lykkelige følelser og fjerner mening med livet - så kan antidepressiva fjerne lokket og la lykken fremtre igjen. Men den øker ikke lykken i seg selv , den bare fjerner det verste. Virker for noen, ikke for alle. Men slik er jo alle medisiner Skjønner...takk:) trodde nesten "lykkepiller" var en egen gruppe medikamenter Anonymous poster hash: bb236...e04
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Lykkepille er bare et kallenavn på antidepressiva. Anonymous poster hash: aeaf1...941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå