Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Jeg lurer på om noen kan svare meg på dette: jeg kjøpte meg inn i huset til min samboer, og vi deler utgifter med lån og husholdning. Dette står i kontrakten vår. Jeg har også halve lånet på boligen på meg. Men, det står bare hans navn på skjøtet på huset (det koster vel 2,5% av verdien på min del av huset å få mitt navn også på skjøtet, noe jeg ikke har penger til) Det jeg lurer på er: hvordan være sikret å få betalt min andel av boligen ved et brudd? Anonymous poster hash: 4bb26...02d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Det kan du vel ikke være sikker på hvis du ikke er villig til å betale for tinglysing av skjøtet. Hvorfor gjorde du ikke det når du kjøpte deg inn da? Litt dumt av deg, men sannsynligvis vil det ordne seg likevel om du har annen dokumentasjon. Kan vel bare regne litt mer styr med papirarbeid tenker jeg... Anonymous poster hash: 32b69...729
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Tingslysing av skjøte koster vel bare en drøy 500-lapp? http://kartverket.no/eiendom/priser-og-gebyr/tinglysingsgebyr/ Anonymous poster hash: c7e54...6f2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Å endre eierandelen koster mer enn 500 Anonymous poster hash: 4bb26...02d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Dokumentavgift heter det. Anonymous poster hash: 4bb26...02d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Det kan du vel ikke være sikker på hvis du ikke er villig til å betale for tinglysing av skjøtet. Hvorfor gjorde du ikke det når du kjøpte deg inn da? Litt dumt av deg, men sannsynligvis vil det ordne seg likevel om du har annen dokumentasjon. Kan vel bare regne litt mer styr med papirarbeid tenker jeg... Anonymous poster hash: 32b69...729 Dokumentasjonen er jo samboerkontrakten. Vi laget kontrakt og testamente hos en advokat. Jeg trodde at en samboerkontrakt holdt...det jeg lurer på er om den faktisk gjør det.... Anonymous poster hash: 4bb26...02d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Det kan du vel ikke være sikker på hvis du ikke er villig til å betale for tinglysing av skjøtet. Hvorfor gjorde du ikke det når du kjøpte deg inn da? Litt dumt av deg, men sannsynligvis vil det ordne seg likevel om du har annen dokumentasjon. Kan vel bare regne litt mer styr med papirarbeid tenker jeg... Anonymous poster hash: 32b69...729 Dokumentasjonen er jo samboerkontrakten. Vi laget kontrakt og testamente hos en advokat. Jeg trodde at en samboerkontrakt holdt...det jeg lurer på er om den faktisk gjør det.... Anonymous poster hash: 4bb26...02d Spør samme advokat som du var hos. Vi vet jo ikke hva dere har underskrevet på. Anonymous poster hash: 1d70a...c00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå