Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Jeg og kjæresten min skal flytte sammen nå snart. Han bor i samme hus som foreldrene sine, så jeg forsøker å forberede meg så godt jeg kan på at det skal bli vellykket. De bor på en gård der det er et stort hus med en leilighet i hver etasje. Vi skal bo på toppen, og har egen inngang. Har jo møtt dem mange ganger og vært på besøk der over lengere tid, og syns vi har et greit forhold. Jeg forsøker å være hyggelig og vennlig men opplever også litt at de kanskje er litt lite engasjert i å starte en samtale med meg på eget initiativ og bli bedre kjent med meg men det er kanskje innbilning fra min side. Men har dere noen tips til hvordan dette skal løses på best mulig måte? Antar at det er andre her som bor i generasjonsbolig både på gård eller andre steder? Anonymous poster hash: 93553...d83
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Personlig ville jeg aldri gjort, uansett hvor godt forhold jeg hadde hatt til svigers. Men det er i hovedsak pga at jeg ikke ønsker å flytte INN til han, men SAMMEN med han. Et sted som er nytt for oss begge to. Anonymous poster hash: 0e7e2...446
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Det gikk veldig bra for oss. Helt til vi fikk barn. Da gikk det ikke så bra lenger. Svigermor klarte ikke lenger å kjenne sin besøkelsestid og kom på "besøk" sent og tidlig, Trådde stadig vekk over mine grenser. Mannen min var ukependler på den tiden og jeg endte med å bo mer i pendlerleiligheten hans enn hjemme for å få fred. Endte til slutt med at vi flyttet til byen han jobbet i. Har i ettertid innsett at jeg burde vært mye flinkere til å låse ytterdøren, slik at hun ikke bare kunne komme inn uten å ringe på. Har hatt et anstrengt forhold til henne siden.(også pga ting som skjedde når vi fikk barn nr 2 og bodde et stykke unna) Anonymous poster hash: abdc3...72f
amandine Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Jeg tenker det kan gå helt fint hvis dere er snakker om grenser raskt, iallefall du og kjæresten så dere er på samme nivå. Ellers skal du vel bare være glad til om de holder litt avstand 😀
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Du må vær TYDELIG med grenser får vis ikke får du svigers på døra når det minst passer. Jeg bor med svigers over meg og har aldri hatt problem med svigerfar, men svigermor kommer når det passer henne og forstå ikke grenser fordi hun mener hele husey er hennes og at hun eier oss og det syns jeg er slitsomt. Jeg hadde aldri anbefalt noen om å flytte til sviger uansett hvor godt forhold man har til dem får det pleier å forandre seg ettrr man får barn. Jeg personlig kan ikke vente med å flyttr ut av mine problemer Anonymous poster hash: c32b9...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå