Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Har slitet psykisk i mange år, men de to siste årene har jeg begynt i behandling. Går jevnlig i samtaleterapi. Sliter med angst mest av alt. Vi har kun hatt samtaleterapi, altså ingen medisin. Ettersom jeg har angst for tabletter så har jeg og behandleren prøvd med kun samtaleterapi. Men det går ikke lenger og h*n har prøvd å få meg til å begynne på tabletter. Quietiapin Santos 25mg. En tablett hver kveld før leggetid, det er den minste dosen så h*n har sagt at ingenting kommer til å skje, fælt altså. De tablettene vil hjelpe meg å sove, roe meg litt ned og holde angsten i sjakk. I lang tid har jeg prøvd å starte på dem, men ikke klart det. Etterhvert ble jeg plutselig dårlig, mistet matlysten osv. Legen sa alt ligger i hodet. Og ettersom jeg var dårlig hver dag så orket jeg ikke det mer og jeg bestemte meg for å starte med tabletter. Og det klarte jeg. I 9 kvelder har jeg tatt en tablett hver kveld før jeg legger meg. De første dagene var jeg litt døsig når jeg sto opp, ellers ingenting til bivirkninger. Og glad for det er jeg. Men jeg føler meg ikke som meg selv. Klarer liksom ikke å forklare det. Jeg har aldri følt meg på denne måten før. Jeg liker det ikke, jeg vil bli meg selv. Alle sier til meg at jeg må tenke positivt men uansett hvor mye jeg prøver så går det ikke. Tenker mye på at tenk om jeg ikje blir bedre, og blir tvangsinnlagt, jeg er så redd for det. Jeg tenker også at jeg må gi tablettene tid, ni dager er lite, ikke sant? Jeg er så sårbar og synes synd i mannen min fordi jeg ikke kan gi min oppmerksomhet til ham, dere skjønner sikkert. Vil det bli bedre? Hva tror dere? Anonymous poster hash: 4e66e...bdb
klg,2 boys now:) Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Fokus fokus fokus Vil tro at 9 dager er for lite.ikke lett etter bivirkninger og kjenn etter på de områdene de hjelper deg.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Nå vet jeg ikke hvilke medikamentet du tar, men ofte tar det 3- 6 uker før du kan forvente effekt av antidepressiva. Hold ut:) Anonymous poster hash: 5fd50...a75
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Fokus fokus fokus Vil tro at 9 dager er for lite.ikke lett etter bivirkninger og kjenn etter på de områdene de hjelper deg. Kvelden etter jeg begynte med de, neste morgen følte jeg meg bedre. Den vonde følelsen jeg hadde i magen hadde forsvunnet. Så det lå nok i hodet ja. Jeg bare ber og håper at tabletter vil hjelpe meg. Føler meg litt bedre menn litt rar på en måte også, vanskelig å forklare. Hi Anonymous poster hash: 4e66e...bdb
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Dytt Anonymous poster hash: 4e66e...bdb
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Du må gi d tid! Tar noen uker før du merker bedring og noen mnd før du er helt bra. Lykke til Anonymous poster hash: 3356d...0d9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Du må gi d tid! Tar noen uker før du merker bedring og noen mnd før du er helt bra. Lykke til Anonymous poster hash: 3356d...0d9 Så at jeg føler meg litt rar kan være pga tablettene? Anonymous poster hash: 4e66e...bdb
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 ÅJa uten tvil. Men som du sier, på en litt god måte. Jeg snakker for meg selv: jeg har ikke endret personlighet, men jeg har blitt mer avslappet. Og det opplever folk som positivt har jeg fått høre. Jeg er mer harmonisk og mindre stresset. Og det er te bedre, syns jeg. Men så klart skal du være på vakt for total personlighetsendring! Anonymous poster hash: 3356d...0d9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #9 Skrevet 31. januar 2016 ÅJa uten tvil. Men som du sier, på en litt god måte. Jeg snakker for meg selv: jeg har ikke endret personlighet, men jeg har blitt mer avslappet. Og det opplever folk som positivt har jeg fått høre. Jeg er mer harmonisk og mindre stresset. Og det er te bedre, syns jeg. Men så klart skal du være på vakt for total personlighetsendring! Anonymous poster hash: 3356d...0d9 Personlighetsendring som feks hva? Jeg savner mitt gamle jeg, selv om jeg sliter psykisk så har jeg vært energisk, full av liv, god matlyst.. Men i det siste føler jeg meg som en dass, selv om jeg ikke har vondt noe sted liksom. Hi Anonymous poster hash: 4e66e...bdb
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #10 Skrevet 31. januar 2016 Jeg har nettopp startet opp selv, igjen med antidepressiva. Jeg er kvalm, i min egen boble, dårlig matlyst og trøtt. Men jeg vet d går seg til.. Du får gi d litt til tid og se om det går seg til.. Evt kan du bytte merke. Anonymous poster hash: 3356d...0d9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #11 Skrevet 31. januar 2016 De gangene jeg har startet på AD har jeg blitt verre før jeg ble bedre. Tilvenningsperioden var ca to uker, etter det begynte ting å bli bedre. Anonymous poster hash: dcd0d...0a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå