Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Hva klarte dere å gjøre ila en dag? Jeg er så kvalm at jeg bare ligger. Går jeg på di blir jeg så svimmel og kvalm at jeg ofte kaster opp. Har en på 3 år og får så dårlig samvittighet pga jeg er så lite med henne. Klarer dere ta dere sammen og leke med barnet f eks? Er det jeg som er svak? Er så lei av å kaste opp og være så dårlig 😔 Anonymous poster hash: a8540...366
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Går jeg på do* Anonymous poster hash: a8540...366
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Jeg hadde hyperemesis i begge mine svangerskap. Med nr 2 hadde jeg også ei jente på 3 år, så det var det vanskeligste svangerskapet. De første mnd kunne jeg ikke gjøre noe, var inn og ut av sykehuset for å få væskebehandling. Etter ca 3 mnd klarte jeg meg hjemme med sterke tabletter, så da lå jeg som regel og sov og gjorde ikke stort. Fra rundt mnd 4 klarte jeg å samle krefter til å ligge på sofaen og se barnetv med henne om ettermiddagen. Da var jeg helt utslitt etterpå, men det var verdt det. Litt etter litt kunne jeg være med å levere/hente i barnehagen og være med på å legge henne om kvelden, men mannen måtte være med å hjelpe litt. Klarte også å leke med Lego dersom hun hentet det selv og vi satt i sofaen eller i senga. Det var nok veldig vanskelig for henne i starten siden hun var vant til at jeg gjorde det meste av alt. Tror for øvrig både hun og pappaen hadde godt av litt tid sammen Gratulerer med svangerskapet, god bedring og lykke til Anonymous poster hash: ec240...617
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Med nr 1 klarte jeg ingenting. Dusjet en gang i uken. Sittende. Sånn var det i 4 mnd. Med nr 2 var jeg heller ikke i stand til å gjøre noe, men jeg måtte jo siden jeg hadde et barn på 1,5 år. Stelte henne om morgenen, så kom besteforeldrene og hentet henne, leverte i bhg, hentet i bhg (far har ikke A4-tider på jobb). Hvis jeg måtte være alene med henne da dagtid, la jeg pledd og puter på gulvet, der lå jeg i svime mens hun klatret på meg og lekte rund meg, hun fattet ingen interesse for barnetv, så det utgikk. Tidvis foregikk dette på badet. Ryddet ikke, vasket ikke, laget ikke mat. Ingenting. Skiftet bleier ved siden av toalettet, kastet opp bare ved tanken. Anonymous poster hash: 939d6...9bd
Snøfnugget Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Med nr 1 fikk jeg ikke til noe. Lå i sofaen/senga uten lyd og lys hele dagen. Ingen TV, mobil, Internett, ingenting. Var så tynn at det var vondt å både sitte og ligge. Fikk hjelp av samboeren til å dusje. Sov ofte på badet ved siden av toalettet. Nå med nr 2 er det litt bedre men likevel mye mer slitsomt med en ettåring i hus. heldigvis er han interessert i barne TV, så det er en nødløsning når jeg er lenge alene med han
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Ingenting. Kunnekrabbe til do og spise en isbit på en god dag. Helt jævlig, men det går over! All medfølelse med deg. Har hatt omgangssyke nå, og det er peanøtter i forhold til hyperemesis. Anonymous poster hash: 06bb8...26f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Var innlagt tilsammen ca. 4 mnd på sykehus med parenteral og gastrointeral ernæring. Klarte bare å ligge i et mørkt rom uten noen form for stimuli. Klarte å lese litt og se litt på TV fra 5. måned. Kom hjem med ernæringspumpe i 6. måned og klarte å ligge litt på sofaen. Fra 7. måned gikk det mer over i oppkast bare 3-4 ganger dagen, og jeg kunne begynne å ta noen turer ut døra. 8-9 mnd spydde jeg bare 1-2 ganger dagen, og jeg kunne leve nokså normalt. Hadde heldigvis ikke barn fra før. Anonymous poster hash: 29a23...9ef
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 Var innlagt tilsammen ca. 4 mnd på sykehus med parenteral og gastrointeral ernæring. Klarte bare å ligge i et mørkt rom uten noen form for stimuli. Klarte å lese litt og se litt på TV fra 5. måned. Kom hjem med ernæringspumpe i 6. måned og klarte å ligge litt på sofaen. Fra 7. måned gikk det mer over i oppkast bare 3-4 ganger dagen, og jeg kunne begynne å ta noen turer ut døra. 8-9 mnd spydde jeg bare 1-2 ganger dagen, og jeg kunne leve nokså normalt. Hadde heldigvis ikke barn fra før. Anonymous poster hash: 29a23...9ef Huff. Kan jeg spørre om du tør tenke på flere barn? Anonymous poster hash: 939d6...9bd
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #9 Skrevet 31. januar 2016 Jeg klarte ingenting, ikke dusje engang. Lå på et mørkt rom uten tv, radio osv. Heldigvis stor aldersforskjell mellom barna, så eldste var på skolen om dagene da jeg ventet nr 2. Anonymous poster hash: f3a0f...1ae
Plutselig_gravid Skrevet 31. januar 2016 #10 Skrevet 31. januar 2016 Klarte ingen ting. Bare lå i senga. Det var ikke kult å ikke kunne være der for barna. Jeg klarte ikke å ta meg sammen å leke med barna. Det var en tøff periode for hele familien. Hadde det vært svangerskap nr 1, hadde jeg nok bare hatt et barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå