Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Har de ønsker om å være med dem og bli godt kjent med dem? Er de med på oppdragelse og lærer bort det de kan? Låner de barna og hjelper til med avlastning? Er det da på eget initiativ eller fordi du har bedt om hjelp? Anonymous poster hash: be5e6...1f4
Snøfnugget Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Veldig ivrige og deltakende på begge sider. Nå er barnet vårt ennå bare halvannet år, men alle besteforeldre kjenner han veldig godt. Går det særlig mer enn en uke etter de har sett han begynner de å hinte 🙈 Vil gjerne både hente i barnehagen og låne på besøk på eget initiativ eller hvis vi har bedt om hjelp.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Foreldrene mine bor i et annet land, men moren min kommer så ofte hun kan - kanskje annenhver mnd. Men blir jo ikke så mye hjelp i det daglige. Svigermor bor 30 min unna, men er ikke veldig interessert. Ses kanskje en gang i mnd/annenhver mnd. Og når vi ses er hun mest opptatt av å skravle med oss voksne, ungene er ikke så spennende. Svigerfar bor i en annen del av landet og liker ikke å reise. Vi besøker ham kanskje to ganger i året. Så vi har så og si ingen hjelp fra familie, men det visste vi når vi fikk barn, så har vært forberedt på det fra begynnelsen Anonymous poster hash: 596ba...194
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Mamma bor 1,5 time unna, og hun ser barnebarna i snitt hver uke. Svigers bor i nabolaget, men er ikke interessert. De har sett barnebarna 3 ganger på ett år. De er mormor og morfar til en som er der hver uke, og det flyter over på Facebook hvor fantastisk dette barnebarnet er. Vi velger å fokusere på andre ting. Anonymous poster hash: 17118...3c5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 Vi bor i generasjonsbolig med mine foreldre så vi ses hver dag. Mitt barn har ett fantastisk forhold til mormor og morfar. Hun kommer og går som hun vil. 5 år. Svigers er mer opptatt av seg selg for å si det sånn Anonymous poster hash: 8bd65...204
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Ingen hjelp i det daglige da både dvigers og mine foreldre bor 3 timer unna, men tror mamma hadde kommet hvis det hadde vært krise og vi hadde bedt om hjelp. Besteforeldrene på begge sider er veldig glade når vi kommer på besøk, men pga fjøs kommer ikke mine foreldre så ofte og mine svigerforeldrene er pensjonister og dermed veldig travle.. Når vi er der er de flinke med sine barnebarn og ønsker å tilbringe tid med de. Mine barn er veldige glade i mine foreldre og ettersom de har fjøs, stor skog, traktorer, katter, stor hage og trampoline er det veldig populært å være på besøk der. Ikke like populært å besøke mine svigerforeldre, men vi forsøker å tilbringe tid 50% begge steder når vi først tar turen. Anonymous poster hash: 5b42c...472
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Svigers ser barnebarna et par ganger i året, de bor et annet sted i landet, men selv om de begge bare jobber 50% og har langhelger annen hver uke så er de ikke interessert i å komme oftere. De er heller aldri barnevakt hvis vi kommer dit. Mamma er flink, hun kommer en dag i ukedagene og har 3-åringen på overnatting annen hver helg. Sjeleglad for at vi har henne. Min far har jeg brudt kontakten med. Anonymous poster hash: 78c24...1d8
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 Svigers bor 10 min unna. Mine foreldre bor 30 min unna. Ingen hjelp og avlastning med mindre vi spør. Mange barnebarn på hver side, så skjønner det godt Anonymous poster hash: 38361...b21
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2016 #9 Skrevet 31. januar 2016 Mamma bor 5 minutter unna til fots, men er ikke noe bestemormateriale. Svigers bor 80 mil unna, men er mer barnevakt enn hva mamma er...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #10 Skrevet 31. januar 2016 Både mine og mannen sine foreldre kan komme uanmeldt når de føler det er lenge siden de har sett barnet :-) Svigers passer barnet når det er planleggingsdager i bhg, de er pensjonister. Mine foreldre henter i bhg når vi trenger det, 1-2 ganger hver 4 uke. Mine foreldre er også de som har barnet på overnatting, som regel når vi spør. Barnet koser seg hos begge:-) Anonymous poster hash: 051ec...d8e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #11 Skrevet 31. januar 2016 Mamma bor 1,5 time unna, og hun ser barnebarna i snitt hver uke. Svigers bor i nabolaget, men er ikke interessert. De har sett barnebarna 3 ganger på ett år. De er mormor og morfar til en som er der hver uke, og det flyter over på Facebook hvor fantastisk dette barnebarnet er. Vi velger å fokusere på andre ting. Anonymous poster hash: 17118...3c5 Har du prøvd å opparbeide noe da? Kanskje det ikke er så lett pga deg? Naboen her klager over at svigerforeldre ikke viser interesse. Men så er hun ikke spesielt imøtekommende overfor svigerforeldrene, alt de gjør, sier eller gaver er det noe galt med i følge henne. ....jammen ikke rart de beskytter seg selv med å holde seg i bakgrunnen. Anonymous poster hash: a3c5b...31d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #12 Skrevet 31. januar 2016 Mamma bor 1,5 time unna, og hun ser barnebarna i snitt hver uke. Svigers bor i nabolaget, men er ikke interessert. De har sett barnebarna 3 ganger på ett år. De er mormor og morfar til en som er der hver uke, og det flyter over på Facebook hvor fantastisk dette barnebarnet er. Vi velger å fokusere på andre ting. Anonymous poster hash: 17118...3c5 Har du prøvd å opparbeide noe da? Kanskje det ikke er så lett pga deg?Naboen her klager over at svigerforeldre ikke viser interesse. Men så er hun ikke spesielt imøtekommende overfor svigerforeldrene, alt de gjør, sier eller gaver er det noe galt med i følge henne. ....jammen ikke rart de beskytter seg selv med å holde seg i bakgrunnen. Anonymous poster hash: a3c5b...31d Ja, det har jeg absolutt. Jeg inviterer på familiemiddag to-tre ganger i året, prøver å stikke innom på besøk, inkluderer de så godt jeg kan, men det virker som om de ikke er interessert. De takker nei til å komme, nei til å få barnebarna på besøk, nei til å ta imot oss, og da står jeg litt fast.. De sier de har det så travelt, og har hendene fulle med det andre barnebarnet. Vi har et åpent hjem, og jeg skulle ønske jeg hadde et nærere forhold til svigers. Men de er ikke interessert i sønnen sin heller, så hva annet er å forvente. Jeg savner å la barna løpe ned til bestemor, men det har de fått beskjed om å ikke gjøre om ikke noe er avtalt på forhånd. De får ikke engang komme når de ser at søskenbarnet er der. Jeg er veldig lei meg for dette, og syns det er trist. Anonymous poster hash: 17118...3c5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #13 Skrevet 31. januar 2016 Mamma bor 1,5 time unna, og hun ser barnebarna i snitt hver uke. Svigers bor i nabolaget, men er ikke interessert. De har sett barnebarna 3 ganger på ett år. De er mormor og morfar til en som er der hver uke, og det flyter over på Facebook hvor fantastisk dette barnebarnet er. Vi velger å fokusere på andre ting. Anonymous poster hash: 17118...3c5 Har du prøvd å opparbeide noe da? Kanskje det ikke er så lett pga deg?Naboen her klager over at svigerforeldre ikke viser interesse. Men så er hun ikke spesielt imøtekommende overfor svigerforeldrene, alt de gjør, sier eller gaver er det noe galt med i følge henne. ....jammen ikke rart de beskytter seg selv med å holde seg i bakgrunnen. Anonymous poster hash: a3c5b...31d Ja, det har jeg absolutt. Jeg inviterer på familiemiddag to-tre ganger i året, prøver å stikke innom på besøk, inkluderer de så godt jeg kan, men det virker som om de ikke er interessert. De takker nei til å komme, nei til å få barnebarna på besøk, nei til å ta imot oss, og da står jeg litt fast.. De sier de har det så travelt, og har hendene fulle med det andre barnebarnet. Vi har et åpent hjem, og jeg skulle ønske jeg hadde et nærere forhold til svigers. Men de er ikke interessert i sønnen sin heller, så hva annet er å forvente. Jeg savner å la barna løpe ned til bestemor, men det har de fått beskjed om å ikke gjøre om ikke noe er avtalt på forhånd. De får ikke engang komme når de ser at søskenbarnet er der. Jeg er veldig lei meg for dette, og syns det er trist. Anonymous poster hash: 17118...3c5 Det er trist. Har sønnen tatt en alvorsprat med de? Satt de opp mot veggen? Krevd et svar? Hvis ikke det heller hjelper tror jeg for barnas skyld jeg hadde kuttet de helt ut...se hva som faktisk skjer. Anonymous poster hash: a3c5b...31d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #14 Skrevet 31. januar 2016 Min mor stiller opp mye. På alt vi ber om, og på eget initiativ. Min far har jeg ikke kontakt med og han bor langt unna. Min svigermor stiller opp på det vi ber om, men tar lite inititativ selv. Det handler om at hun er en god del eldre og har dårligere helse. Hun kan ha en av dem på overnatting, men ikke begge. Svigerfar er død. Begge bestemødrene bor 15-20 min unna. De er til god hjelp og barna kjenner dem godt. Her er det vel besteforeldrene som er mest interessert i barna, mens barna "bryr" seg ikke så mye om dem. Anonymous poster hash: bccde...a57
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #15 Skrevet 31. januar 2016 Mine foreldre ser vi minst en gang i uka, både på vårt og deres initiativ. Min mor er nok favorittbestemoren. Svigerfar er veldig flink med barn og deltar og passer gjerne, men helst når vi ber om det. Svigermor er psykisk syk, så hun er ikke helt til å regne med. Men flink på sin måte, og hun er som oftest med når svigerfar er med ungene. Anonymous poster hash: f59b6...138
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #16 Skrevet 31. januar 2016 Mine foreldre er døde så heldigvis er svigermor og svogere engasjert i våre barn. De ser barna ukentlig, ønsker å ha barna på overnatting eller u noen timer. Anonymous poster hash: a5444...82b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #17 Skrevet 31. januar 2016 Mine foreldre bor 20 min unna. De ser barnebarna en gang i uka ca, og noen ganger 2. De spør av og til om å ha med eldste på hytta eller overnatting (yngste er baby). Veldig godt forhold mellom de. De stiller også nesten alltid opp om vi spør. Svigers bor 10 min unna og ser barnebarna kanskje en gang i mnd.Dette er litt vår "feil" også, for de har aldri vært interessert i eldste, men er nå etter at minste kom som er annet kjønn veldig mye mer interessert i besøk osv. Det synes vi ikke er greit. Sist de var her avviste svigermor eldste tvert som gjerne ville vise frem sitt nye rom. Det gadd hun ikke. Men kose med babyen skulle hun. Så de får ikke komme så ofte. Våre barn har ikke noe særlig forhold til dem, og eldste kaller dem ved fornavn.... Anonymous poster hash: 80977...020
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #18 Skrevet 31. januar 2016 Mamma bor 1,5 time unna, og hun ser barnebarna i snitt hver uke. Svigers bor i nabolaget, men er ikke interessert. De har sett barnebarna 3 ganger på ett år. De er mormor og morfar til en som er der hver uke, og det flyter over på Facebook hvor fantastisk dette barnebarnet er. Vi velger å fokusere på andre ting. Anonymous poster hash: 17118...3c5 Har du prøvd å opparbeide noe da? Kanskje det ikke er så lett pga deg?Naboen her klager over at svigerforeldre ikke viser interesse. Men så er hun ikke spesielt imøtekommende overfor svigerforeldrene, alt de gjør, sier eller gaver er det noe galt med i følge henne. ....jammen ikke rart de beskytter seg selv med å holde seg i bakgrunnen. Anonymous poster hash: a3c5b...31d Ja, det har jeg absolutt. Jeg inviterer på familiemiddag to-tre ganger i året, prøver å stikke innom på besøk, inkluderer de så godt jeg kan, men det virker som om de ikke er interessert. De takker nei til å komme, nei til å få barnebarna på besøk, nei til å ta imot oss, og da står jeg litt fast.. De sier de har det så travelt, og har hendene fulle med det andre barnebarnet. Vi har et åpent hjem, og jeg skulle ønske jeg hadde et nærere forhold til svigers. Men de er ikke interessert i sønnen sin heller, så hva annet er å forvente. Jeg savner å la barna løpe ned til bestemor, men det har de fått beskjed om å ikke gjøre om ikke noe er avtalt på forhånd. De får ikke engang komme når de ser at søskenbarnet er der. Jeg er veldig lei meg for dette, og syns det er trist. Anonymous poster hash: 17118...3c5 Det er trist. Har sønnen tatt en alvorsprat med de? Satt de opp mot veggen? Krevd et svar? Hvis ikke det heller hjelper tror jeg for barnas skyld jeg hadde kuttet de helt ut...se hva som faktisk skjer. Anonymous poster hash: a3c5b...31d Vi har snakket med de begge to, og de sier at "klart de er interesserte", men det skjer ikke noe mer. Orker ikke å kutte all kontakt, det får være som det er og heller sette enda større pris på at de har en mormor som er så engasjerte 😊 Anonymous poster hash: 17118...3c5
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #19 Skrevet 31. januar 2016 Min mamma har nok med sitt. Hun kommer aldri, ringer aldri, inviterer aldri. Barna er glad i henne, men ser henne bare når jeg tar initiativ til å se henne. Vi reiser dit en gang i måneden kanskje. Hun passer om jeg ber om det, men noe motvillig. Overnatting er hun ikke noe glad i, så det går mange år mellom hver gang barna overnatter der. Svigermor ringer, kommer og inviterer. Går det to uker uten at hun har sett barna ringer hun og etterlyser dem fordi hun savner dem. Hun spør gjerne om å få hente de i barnehagen/på skolen og ta de med hjem en ettermiddag, lage middag til dem og være sammen med dem. Har de veldig gjerne på overnatting også. Anonymous poster hash: c3922...cd2
SuperFries Skrevet 31. januar 2016 #20 Skrevet 31. januar 2016 Foreldrene mine er veldig deltakende. De spør hver uke hva de kan hjelpe til med, og de er sammen med barna hver helg.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #21 Skrevet 31. januar 2016 Har de ønsker om å være med dem og bli godt kjent med dem? Er de med på oppdragelse og lærer bort det de kan? Låner de barna og hjelper til med avlastning? Er det da på eget initiativ eller fordi du har bedt om hjelp? Anonymous poster hash: be5e6...1f4 Mine foreldre er ikke i bildet, men svigers er med barna i blant. De har nok ønske om å bli kjent med dem, men de tar ikke så mye initiativ. Hvorfor vet jeg ikke. De bor et stykke unna, så det blir ingenting i hverdagen, men de har heller aldri tilbud seg å hente i bhg på en fredag og være med dem i helgen eller noe sånt. De er veldig opptatte. Reiser og pusser opp huset, så de har skjeldent tid til å sitte barnevakt. Noe vi begge er veldig skuffet over. Jeg tror nok at mannen min trodde de ville være mer engasjert. Anonymous poster hash: 42d4d...80d
Mandala Skrevet 31. januar 2016 #22 Skrevet 31. januar 2016 Barnas farfar treffer dem en gang i året. Han gir aldri julegave eller bursdagsgave. Han bor 65 mil unna. Mine foreldre stiller veldig opp. Mest på eget initiativ, men iblant spør jeg dem også. De er virkelig toppen! Foreldrelivet hadde vært mye vanskeligere uten dem.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #23 Skrevet 31. januar 2016 Null interesse fra min side, eksmannen har brutt kontakten med sine foreldre, så de har aldri møtt ungene. Jeg kan spørre mamma eller pappa om å passe hvis det er krise, men de vil ikke til mamma, og pappa bor så langt unna at da må det VIRKELIG være krise. Anonymous poster hash: d506f...911
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #24 Skrevet 31. januar 2016 Foreldre har null interesse av barna. De jobber så mye og i helgene er de så slitne og opptatt med sitt hvis vi spør om avlastning. Barna våre er trofébarnebarn hos svigerforeldre. De kan bare ha de når det er et eller annet som er et fint sted å vise fram hvor flinke besteforeldre de er. Hvis vi trenger barnepass en sjelden gang så passer det ikke for dem. Anonymous poster hash: ae5a4...331
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #25 Skrevet 31. januar 2016 Foreldre har null interesse av barna. De jobber så mye og i helgene er de så slitne og opptatt med sitt hvis vi spør om avlastning. Barna våre er trofébarnebarn hos svigerforeldre. De kan bare ha de når det er et eller annet som er et fint sted å vise fram hvor flinke besteforeldre de er. Hvis vi trenger barnepass en sjelden gang så passer det ikke for dem. Anonymous poster hash: ae5a4...331 Trofébarnebarn, der lærte jeg i nytt ord! Værste er at det er dessverre slik for mange. Anonymous poster hash: 3eea0...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå