Gå til innhold

Dere som lever med diabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått dia 2, og er medisinert med insulin for å få ned blodsukkeret (legen kalte det akutt behandling) i tillegg har han fått metformin.

Dette er bare noen uker siden så vi er veldig nye i dette og føler det er så mye vi lurer på. Vi venter på innkallelse til kurs og oppfølging.

De snakket veldig lite om lavt blodsukker på sykehuset, for det var jo så høyt. Men etter han kom hjem (lå på sykehuset i fem dager) så har jo blodsukkeret vært mye lavere enn på sykehuset (noe de også nevnte at ville skje)

I dag har det høyeste vært ca 10 og det laveste 4, vi fikk beskjed om at han bare må prøve seg frem i forhold til doser, men kan sette opp til 8 på hurtigvirkende, i dag har han satt 6 fordi det var såpass lavt ved målingene. Hvordan har dere det? Varierer sukkeret veldig gjennom dagen eller ligger dere stabile- han har fått beskjed om at det er ønsket at han ligger på 8 før og etter måltider. det har vi ikke fått til ennå.

Vanskelig med disse dosene syns vi,om vi beregner riktig.

Han tar langtidsvirkende også morgen og kveld, 10 ieh

Når dere fikk dia 2 , tok det dere lang tid før det ble stabilt?

Anonymous poster hash: 69d89...433
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma hatt diabetes i flere år og kan fortsatt oppleve uventede stigninger eller fall. Er så mye som virker inn, feks aktivitet, skjult sukker, osv.

Ikke over ti for en nybegynner er bra tenker jeg, og jobbe med regelmessighet og mål ofte. Det kommer en rutine etterhvert ☺️

Skrevet

Jeg fikk nettopp svangerskapsdiabetes og fikk time til opplæring og samtale på sykehuset tre dager etter. Så jeg ville purret på den timen!

Anonymous poster hash: 06eaa...e32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...