Gå til innhold

Gjeld, håper noen har noen gode råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. jeg håper det er noen der ute som kan hjelpe meg litt..

jeg har ett krav hos SI, tidligere har jeg kun hatt dagpenger hos nav ( hadde da trekk i dagpengene til SI), men fikk meg jobb noen mnd før jul. Ringte SI når jeg fikk meg jobb, fikk satt opp en nedbetalingsplan og fjernet trekk i lønnen. Men så har det vært mye som har skjedd de siste mnd(har rett og slett ikke hatt mulighet til å betale, så det er ikke at det prioritet bort), så fikk ikke opprettholdt avtalen (2 avdrag). så fikk brev fra SI om at de har besluttet å holde utleggsforretning  ( da blir det trekk i lønn).

Jeg har nå mulighet til å betale alle renter og gebyrer hos SI, som er dobbelt av hva jeg skulle betalt for de 2 avdragene jeg ikke fikk betalt.Er det da mulig å slippe utleggsforretningen og få en nedbetalingsplan igjen? noen som har erfaring med dette..

(gjelden er på ca 70 tusen hos lånekassen og rentene+gebyrer på 20 tusen)

hjelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som du trenger trekk i lønn. Du har jo også vist at du ikke overholde avtalen, så det er vel tvilsomt at de går med på en ny. Hvorfor er det et problem med lønnstrekk egentlig, når du har penger?

Anonymous poster hash: 1d352...255

Skrevet

Hvorfor ringte du ikke og forklarte situasjonen når du ikke hadde penger? Da hadde det garantert ordnet seg.

Anonymous poster hash: db70a...5de

Skrevet

Når du ikke overholder avtalen, så kan du jo ikke forvente annet enn at SI reagerer. Siden du ikke prioriterte å betale til SI, en kreditor man vet at alltid kommer til å kreve pengene sine, så er det kanskje like greit med lønnstrekk.

En telefon til dem i forkant av forfallet du ikke overholdt kunne kanskje løst problemet, men nå har du jo virkelig bevist at du ikke overholder avtalen.

Anonymous poster hash: 419e4...758

Skrevet

Kommer du ajour med avdragene igjen, så stanses utleggsforretningen ja.

Går ut fra at du å du fikk det overført fra SI til vanlige avdrag igjen, betalte deg ajour først?

Anonymous poster hash: bce13...8ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...