Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Hadde avtalt å se på en leilighet som skulle leies ut. Dagen før får jeg melding fra huseiger at han ønsker å øke husleien med 1000 kr fordi han ble overraska over at han fikk så mange henvendelser. I følge han var husleien alt for lav, så 1000kr mer var ingen uppris. Jeg kunne få tenke på det og så hvis det var greit for meg, skulle jeg få leie der hvis jeg fortsatt ville. Er det "lov" å øke prisen slik? Syns 1000 kr mer var endel. Anonymous poster hash: 423f7...c30
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 Høres ut som en lite sympatisk fyr. Om det er lov eller ikke vet jeg ikke, men jeg ville ikke leid der. Tenk litt på, hva kan bli det neste... Anonymous poster hash: e005c...0f2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Så lenge dere ikke har skrevet under på noen kontrakt kan han selvfølgelig det. Anonymous poster hash: f63cc...f13
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 Om dere har en muntlig avtale, som er like bindende som en skriftlig avtale, har han selvsagt ikke lov til å øke husleien. Anonymous poster hash: 71ac0...9b2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Tilbud og etterspørsel... Skjønner huseier. Greit så lenge det skjer på forhånd og man får et valg. Anonymous poster hash: 92bc6...dac
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 Minner meg om da vi var på leiemarkedet i Oslo for mange år siden. Det var budrunder på leieleiligheter. Leiligheter som kostet 10 000 i mnd endte opp på 16 000 i mnd 😂 vi var aldri med på disse "budrundene". Anonymous poster hash: 617f0...f47
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 Leier ut leilighet selv og kunne ikke falt meg inn å si slikt. Har man satt en pris, ja, så har man det. Man får undersøke litt på forhånd og se hva man reelt kan få i leie og sette en pris og ikke forandre på den! Useriøst spør du meg. Men så lenge du ikke har skrevet noen kontrakt så kan han gjøre slikt. Men jeg syns det sier nok om han og hans useriøse måte å behandle evt leietakere på! Anonymous poster hash: dc425...5cb
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #8 Skrevet 30. januar 2016 Ja, han kan gjøre det. Dere hadde ikke inngått en avtale om annet enn at du skulle få se på leiligheten. Anonymous poster hash: 050bd...43e
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #9 Skrevet 30. januar 2016 Ganske sikker på at han kan det. Men jeg hadde aldri leid hos han, viser litt om hvordan han er som utleier. Ser for meg at han kan kommet il å øke husleien så ofte han kan Anonymous poster hash: 3f5a6...09d
overlord Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 Det er han jo i sin fulle rett til før kontrakt er undertegnet. Så velger du om du syns det er grei pris for å leie der eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #11 Skrevet 30. januar 2016 Det er jo du som bestemmer om du vil bo der eller ikke. Og var jeg deg, ville jeg lett videre. Jeg leide hos en et år jeg gikk på skole. I god tid sendte jeg mail til han (var som regel sånn vi kommuniserte) om at jeg ville si opp leiligheten siden jeg skulle flytte hjem igjen (bor opprinnelig 4 timer unna, skulle bare bo der mens skolen pågikk). Vel, da det nærmet seg fikk jeg til svar at han aldri hadde mottatt noen mail. Så jeg endte opp med å betale 3 mnd. mer enn planlagt... Anonymous poster hash: 2f1c5...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå