Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #1 Skrevet 30. januar 2016 Jeg har fått meg et stort problem som henger over meg og truer med å ødelegge familien min :-( Og det ene og alene på grunn av min dumskap. I fjor hadde mannen og jeg store problemer i ekteskapet, og vi var på randen av skilsmisse. Jeg fikk kontakt med en annen mann og nøt oppmerksomheten. Han var i samme situasjon som meg, altså et ekteskap som var på randen. Det gikk dessverre såpass langt at vi skrev litt om sex, og sendte hverandre et par bilder. Jeg møtte han en gang, men da i bil og KUN prating. Ting ordnet seg mellom meg og mannen min, og jeg droppet totalt kontakten med den andre. Mange måneder etter får jeg en sms fra kona hans med beskjed om å ringe henne umiddelbart om hun ikke skal kontakte mann og barn. Hun har oppdaget meldinger mannen hennes har sendt med meg og flere andre. Jeg ringer henne og forklarer at ingenting fysisk har skjedd, og hun tror meg ikke. Jeg har et barn som er sykt, og sliter enormt med å sjonglere fokuset mellom barnet og det som foregår. Etter å ha snakket med henne noen ganger får jeg beskjed om at vi dropper kontakten og jeg får fortsette livet mitt i fred. Jeg fikk et par måneder før helvetet starter på nytt, men nå en masse opprigninger fra hemmelig tlfnr, og fra menn jeg ikke kjenner. Ringer jeg tilbake kommer jeg ikke igjennom, sender jeg sms får jeg ikke svar. Søker jeg opp på Facebook, ser jeg at en av vennene de har er nettopp... Kona. Mannen min har også begynt å få masse telefoner fra hemmelig nummer, men de legger heldigvis på før han får tatt den. Jeg kikker meg over skuldra konstant, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker for alt i verden å beholde familien min, men nå kan jeg ha ødelagt alt. Livet mitt er et helvete nå! Anonymous poster hash: 59f9d...a0c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #2 Skrevet 30. januar 2016 Du bør først og fremst betro deg til mannen din. Da trenger du i hvertfall ikke å gå rundt å være redd lenger. Jeg hadde notert ned alle tlfnr som ringer til meg og navnet på de som ringer (siden du finner Facebookprofilen deres vet du jo navnet). Så hadde jeg sendt samme standardmelding til alle de som ringer, om at de skal slutte å ta kontakt/terrorisere deg, hvis ikke blir de politianmeldt. Om de fortsetter, så gjør du akkurat DET, du går til politiet. Du har IKKE gjort noe galt, så du har ingenting å frykte. Du kan ikke bli politietterforsket eller straffet for å ha tekstet med en mann du ikke er gift med. Hun, den crazy kona, KAN bli etterforsket og dømt for stalking/få andre til å terrorisere deg. Det er HUN som har alt å tape på at du forteller dette til mannen din og politiet. La hun få kjenne litt på redselen. Anonymous poster hash: 5f50c...f21
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #3 Skrevet 30. januar 2016 Anmeldt henne. Mamma var igjennom noe lignende (sjalu eks av pappa) og hun fikk alle sine venninner til å bli med på trakasseringen til alle døgnets tider. Det stoppet ikke før mamma anmeldte dama og politiet tok å pratet med henne om alvorligheten i å trakassere andre. Selv om hun ikke sto for all trakasseringen så var hun "bakmannen" og pådriveren for trakasseringen, så det var hun de kom til å ta om mamma ble trakassert en eneste gang til. Hverken mamma eller pappa hørte noe som helst mer. Anonymous poster hash: 155c7...ebe
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #4 Skrevet 30. januar 2016 Mannen min går fra meg om jeg forteller at jeg hadde kontakt med en annen mann, uansett hvor vi var ekteskapet :-( Jeg har gjort noe galt med sexprat selv om vi aldri gjort noe fysisk. Jeg har navnet på to stk, men stort sett er det skjult ID som ringer, så jeg har ikke mye å vise til. Mannen jeg hadde kontakt med hadde visst kontakt med MANGE damer, men det var bare meg hun visste hvem var... Om jeg forstod det rett. Så det virker som om jeg får straffen for alle forholdene han har hatt. Jeg er så redd at jeg ikke kan få beskrevet det. Redd noen dukker opp på døra også, og hun har til og med sagt at hun kontakter barna mine. Meldingene har jeg slettet i redsel for at mannen min skal oppdage, så har ingenting å vise til. Dessuten var det meste sagt da jeg snakket med kona. Som man kan rote det til :-( HI Anonymous poster hash: 59f9d...a0c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #5 Skrevet 30. januar 2016 Du får ta ansvar for det du har gjort og fortelle mannen din. Anonymous poster hash: b371a...627
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #6 Skrevet 30. januar 2016 Hva med Å kontakte denne dama igjen å fortelle at du anmelder henne om hun og vennene hennes ikke lar deg være i fred? Anonymous poster hash: 13c98...7ce
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 Om han går fra deg fordi du pratet med en annen mann på ett tøft punkt i ekteskapet så kommer han hvertfall til å gå i fra deg om han får vite det av en sjalu dame han ikke kjenner. Her er det virkelig best å legge kortene på bordet og fortelle hva som har skjed og at du nå blir trakassert og truet av den gale dama og at hun også har truet barna deres (hun har ikke gjort det enda, men har sakt hun skal). Men jeg ville uansett ha tatt en prat med politiet og anmeldt dama. Ihvertfall fått de til å ta en prat med dama. Anonymous poster hash: 155c7...ebe
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #8 Skrevet 30. januar 2016 Få en mannlig bekjent til å ringe henne og utgi seg for å være politi. Han sier at saken er anmeldt og vil etterforskes og følges opp Tipper det stopper henne. Anonymous poster hash: 3d51f...137
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #9 Skrevet 30. januar 2016 Få en mannlig bekjent til å ringe henne og utgi seg for å være politi. Han sier at saken er anmeldt og vil etterforskes og følges opp Tipper det stopper henne. Anonymous poster hash: 3d51f...137 Utrolig dårlig råd! Det er straffbart å utgi seg for å være politi. Om HI følger ditt råd kan både hun og den bekjente havne i skikkelig trøbbel. Anonymous poster hash: b371a...627
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 Få en mannlig bekjent til å ringe henne og utgi seg for å være politi. Han sier at saken er anmeldt og vil etterforskes og følges opp Tipper det stopper henne. Anonymous poster hash: 3d51f...137 Utrolig dårlig råd! Det er straffbart å utgi seg for å være politi. Om HI følger ditt råd kan både hun og den bekjente havne i skikkelig trøbbel. Anonymous poster hash: b371a...627 Og sannsynligheten for det er...? 0,0005%? Anonymous poster hash: 3d51f...137
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #11 Skrevet 30. januar 2016 Hva med å heller få en kompis til å ringe kona og si; Hei, det er Knut! Ville bare si at jeg saaavner deg og blablabla, skulle ønske du ikke dumpet meg for å bli hos mannen din". Dama kommer sikkert til å protestere og si at han har ringt feil, men da må kompisen dra det litt lenger, late som han kjenner henne osv, og tilslutt true med å fortelle mannen hennes om deres (liksom)forhold. Rett og slett skremme dama litt og la henne smake sin egen medisin Jeg veit det er et teit råd, men jeg kunne vært istand til å gjøre det Anonymous poster hash: 2c83f...ca2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #12 Skrevet 30. januar 2016 Få en mannlig bekjent til å ringe henne og utgi seg for å være politi. Han sier at saken er anmeldt og vil etterforskes og følges opp Tipper det stopper henne. Anonymous poster hash: 3d51f...137 Utrolig dårlig råd! Det er straffbart å utgi seg for å være politi. Om HI følger ditt råd kan både hun og den bekjente havne i skikkelig trøbbel. Anonymous poster hash: b371a...627 Og sannsynligheten for det er...? 0,0005%? Anonymous poster hash: 3d51f...137 Ganske stor Anonymous poster hash: b371a...627
QueeenBeee Skrevet 30. januar 2016 #13 Skrevet 30. januar 2016 Mannen min går fra meg om jeg forteller at jeg hadde kontakt med en annen mann, uansett hvor vi var ekteskapet :-( Jeg har gjort noe galt med sexprat selv om vi aldri gjort noe fysisk. Jeg har navnet på to stk, men stort sett er det skjult ID som ringer, så jeg har ikke mye å vise til. Mannen jeg hadde kontakt med hadde visst kontakt med MANGE damer, men det var bare meg hun visste hvem var... Om jeg forstod det rett. Så det virker som om jeg får straffen for alle forholdene han har hatt. Jeg er så redd at jeg ikke kan få beskrevet det. Redd noen dukker opp på døra også, og hun har til og med sagt at hun kontakter barna mine. Meldingene har jeg slettet i redsel for at mannen min skal oppdage, så har ingenting å vise til. Dessuten var det meste sagt da jeg snakket med kona. Som man kan rote det til :-( HI Anonymous poster hash: 59f9d...a0c Om jeg hadde følt at barna mine var truet så hadde forholdet til mannen vært det siste som ble prioritert.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #14 Skrevet 30. januar 2016 Du kan jo anmelde det uten å fortelle mannen. Anonymous poster hash: dd596...a9d
Gjest Antarctica Skrevet 30. januar 2016 #15 Skrevet 30. januar 2016 Anmelde henne. Og si til han flørten du hadde at nå får han ta tørn og snakke litt hardt til kjerringa så hun slutter å plage uskyldige mennesker. Du har ikke gjort noe galt!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #16 Skrevet 30. januar 2016 Karma er noe dritt! Anonymous poster hash: 94241...15c
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #17 Skrevet 30. januar 2016 Hi, du har fått noen gode råd i tråden, og du har fått noen elendige råd i tråden. IKKE få noen til å utgi seg for politi i et forsøk på å stoppe kona - da har du oppfordret hjelperen din til å begå lovbrudd, og da vil du virke svært lite troverdig, i tillegg til at det du gjør og den som da utgir seg for å være politi kan bli straffet for det. IKKE få en kompis til å ringe henne og late som om han er en elsker og til slutt true med å fortelle mannen hennes. Igjen, trakassering (det du selv utsettes for) er ulovlig. Jeg tror du er nødt til å akseptere at du nå befinner deg i en situasjon som ikke lar seg fikse ved å håpe at den går over. Siden denne damen tydeligvis får venner av seg til å trakassere både deg og mannen din så vil jeg også anta at hvis du sier at hun må slutte om hun ikke vil bli anmeldt, så vil hun ta en siste kontakt og det er å fortelle mannen din alt. Hun har tydeligvis bikket litt over, så hun har ikke noe å tape. Slik det er nå lar hun deg leve i h....te fordi hun er hevnsyk. Hun liker den følelsen, hun ønsker å såre deg. Om du sier til henne at du skal anmelde henne om du ikke slutter, da tar du fra henne muligheten til hevn, og da er jeg sikker på at hun kontakter mannen din før hun trekker seg unna. Så i realiteten har du to valg: Enten får mannen din vite det av den gale kjerringa. Eller han får vite det av deg. En person som er så ute og kjører som denne kona til den andre mannen, hun reagerer ikke fornuftig. Og hun er ute etter å skade deg. Du sier det selv, hun lar deg få gjennomgå for at mannen hennes har vært utro med mange andre. At du og han ikke hadde sex er uvesentlig for henne. Så de to valgene du har er i realiteten å gi fra deg all kontroll til henne - eller ta kontrollen selv. Du kan selvfølgelig håpe at den andre dama og vennene hennes en dag går lei og vil slutte å trakassere deg og mannen.... men vi vet vel at hun trolig ikke blir fornøyd med det, så sjansen er størst for at hun en dag bare forteller mannen din. Om du selv velger å snakke med mannen din, da tar du kontroll over situasjonen. Du sier han vil forlate deg da. Men vet du, når du/dere har med en slik person som kona til den andre mannen, så kommer mannen din til å få vite uansett. Spørsmålet er om han skal få vite det av deg på en ordentlig måte, eller om han skal få vite det av den andre dama. Hva tror du gir verst reaksjon? Du har kanskje én sjanse for å komme ut av det uten at mannen din finner ut av det, men den er liten. Det er at du selv går til politiet og legger frem hele saken. Vær 100 % ærlig om alt som har skjedd og ikke skjedd, hvordan du og mannen din hadde det på den tiden du og den andre mannen hadde kontakt, og nå om hvor lenge kona til den andre mannen og hennes venner har trakassert deg (og mannen din). Fortell politiet at du er redd fordi du tror mannen din vil gå fra deg uansett om han får vite. Jeg vet ikke om det er praktisk mulig, men om du har litt flaks så kan det hende at politiet da kan ta det videre med hun andre dama og at det kan være nok til å stoppe det. Men helt ærlig så tror jeg hun vil spre rykter uansett for å sikre at din mann finner det ut. Så jeg tror din beste sjanse er å snakke med politiet og så snakke med mannen din etterpå. Da viser du ham også at du er villig til å stå på at det du sier er sant og gå til det skritt å anmelde den andre damen. For DU har ikke noe å skjule, Hi! Ja, du tråkket litt over streken, men du valgte å IKKE være utro når du hadde sjansen. Om mannen din ikke ser det eller vil tilgi det, da er forholdet deres uansett såpass svakt at det i hvert fall ikke vil tåle at han finner det ut på andre måter - eller dere møter andre vanskeligheter. Slutt å sitt der som et passivt offer, velg å ta kontrollen selv! Bestem deg her og nå at mandag morgen drar du direkte til politiet og ber om å få snakke med noen der. Så legger du frem hele saken 100 % ærlig, ikke utelat noe som helst, fortell at du nå er redd for hva som videre skal skje - og så ber du om råd. Si at du er villig til å anmelde. Du har ikke andre valg om du skal ha noe som helst måte å redde familien din, HI. Så ta tilbake kontrollen over ditt eget liv! Anonymous poster hash: b806f...e8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå