Gå til innhold

Hvordan er det når vannet går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer alt på en gang? Kan det komme litt og litt?

Jeg hadde termin i går. Når jeg hoster, så kommer det noe i trusen, men det er ikke tisset, for det kommer ikke fra den åpningen. Det kommer ikke mye, men bare noen dråper og det er litt slimaktig.

Kan det være fostervann eller evt slimproppen? ?

Noen som vet.

Anonymous poster hash: ca1a0...574

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nok litt slim ;) Men vannet kan komme både litt og litt eller mye. Mest vanlig at det faktisk går når det går - på den måten at du merker det skikkelig.

Anonymous poster hash: 70eae...a9b
Skrevet

Hos meg kom det litt og litt. Jeg trodde jeg tisset på meg først, helt til det bare fortsatte og fortsatte å sive ut, også etter jeg hadde vært på do. :P

Anonymous poster hash: 64fbf...542
Skrevet

Om babyen ligger lavt kan hodet fungere som en propp og da kommer det litt og litt. Vær obs på at barnet plutselig kan gjøre en bevegelse så det da kommer en liten foss 😉

Ta på deg en svart truse, om lekkasjen blir hvit når den tørker i trusa er det tynn utflod. Blir det ikke hvitt kan det være fostervann.

Du kan ringe føden og si du tror du lekker fostervann, så får du en sjekk.

Anonymous poster hash: 043e7...68b

Skrevet

Slimproppen er (var hos meg i hvertfall) som gelé, litt klar-beige med rød-brune striper. Hadde utflod dog, som var så rikelig og tyntflytende at jeg trodde jeg hadde tisset på meg. Når vannet gikk hadde jeg ligget med rier i ca 10 timer, det sa "splosj", og jeg lurte ikke på hva det var. Og da begynte vi å snakke rier. Da ringte jeg sykehuset og Oslotaxi med en gang.

Anonymous poster hash: 01bda...12d

Skrevet

Dette er barn nr tre, men de andre gangene har de tatt vannet på føden for å få fortgang på fødselen, så jeg har ikke opplevd at vannet har gått før fødselen begynner. Det skal også sies at det er ni år siden forrige fødsel, så jeg er litt rusten kam man si.

Hi

Skrevet

Det fossa ut første gangen, måtte løpe på do, men da var hele baderomsgulvet vått allerede. Andre gang gikk vannet på sykehuset inder fødselen, kjentes ut som mindre vann da selv om det rant mye ut da og.

Anonymous poster hash: 952ad...d4d

Skrevet

Jeg har også 3 barn og de to forrige ble vannet tatt på føden. Med nr 3 våknet jeg om natta av en vanvittig varm følelse der nede og da jeg reiste meg opp sa det splæsj 🙊 Så ingen tvil her ihvertfall. Men det kan også komme litt og litt. Ta på et bind og dra på føden hvis du er usikker. De finner fort ut om det er fostervann...

Anonymous poster hash: 83f5c...18f

Skrevet

Takk for svar. Får se det litt an utover dagen , og ringe føden hvis det fortsetter eller kommer mer.

Hi

Skrevet

Lukt på det. Har det en søt lukt er det fostervann. Lukter det vanlig så er det utflod.

Anonymous poster hash: 1854f...a20

Skrevet

På meg lakk det litt og litt. Jeg skjønte ikke at det var fostervann, siden vannet var rødfarget. Men det var det, og jeg fikk litt kjeft av jordmor siden jeg ikke hadde ringt føden før 😬 men det gikk heldigvis bra med babyen og meg ☺️

Anonymous poster hash: 724aa...93b

Skrevet

Det kan vel komme litt og litt ja :) her tok de vannet begge gangene og da fosset det ut! Sist bare rant det i mange timer..

Anonymous poster hash: e4c03...482

Skrevet

Hos meg kom det litt og litt. Trodde jeg tisset litt på meg mens jeg sto i en minibank og tok ut penger. Gikk til en do, tørket meg men fikk ikke tisset. Når jeg reiste meg igjen kom det litt. Så da ble det litt papir i trusa, kom meg til den butikken jeg skulle ha noe i som ikke hadde bankterminal. Betalte, satte meg i bilen for så å ringe føden. Dro hjem for å hente tingene mine før vi dro på sykehuset.

Termindag , men jeg var ikke klar for å føde. Jeg var så innstilt på å gå lenge over termin.

Anonymous poster hash: 41330...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...