Gå til innhold

Hvorfor tar du tempen på deg selv.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke gjort det siden jeg var barn... ser ingen hensikt i det. Om jeg føler meg syk så tar jeg det med ro, og er evt hjemme fra jobb om jeg ser at jeg ikke kan fungere normalt. Selv om jeg er hjemme og slapper av er det alltid noen ting jeg MÅ gjøre uansett med 2 barn. Om jeg har feber eller ikke forandrer jo ingen ting... 

Hvorfor tar du tempen?

Anonymous poster hash: d56e6...975
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få feber av andre ting enn influensa. Noen ganger må man søke lege, fex hvis man mistenker bakterieinfeksjon. Da er det greit å vite om man har feber og i tilfelle hvor høy den er. Leger vil ha tall, det nytter ikke å gå til legen og si at man føler at man har feber.

Skrevet

Du kan få feber av andre ting enn influensa. Noen ganger må man søke lege, fex hvis man mistenker bakterieinfeksjon. Da er det greit å vite om man har feber og i tilfelle hvor høy den er. Leger vil ha tall, det nytter ikke å gå til legen og si at man føler at man har feber.

Hmm....sant. Drar aldri til legen med sånt jeg :P Drar til legen type en gang i året MAX, og da er det gjerne fordi jeg vet at jeg har bronkitt, halsinfeksjon osv.... aldri opplevd at legen er interessert i temperatur. 

Skrevet

For å bekrefte at jeg er syk. Jeg er sånn som er frisk, og jobber til det motsatte er bevist, viser termometeret 39,5 får jeg lov til å legge meg ned.

Anonymous poster hash: 06fed...d16

Skrevet

For å sjekke om jeg virkelig er syk eller om jeg bare syter. Som regel viser måleren under 37 selv om jeg føler jeg har feber. :P

Anonymous poster hash: 2300c...fc3
Skrevet

HI her

Men er det ikke allmenntilstand som avgjør jobb osv? Mener, om jeg føler meg elendig - vondt og tett i hele hodet, hoster og snørrer, og føler meg dårlig..... da drar jeg ikke på jobb da. Uavhengig av hva temperaturen min hadde sagt.

Skrevet

For å få bekreftet at jeg virkelig er syk,da får vite om jeg er hypokonder eller ikke :P

Anonymous poster hash: 21dc6...50a

Skrevet

HI her

Men er det ikke allmenntilstand som avgjør jobb osv? Mener, om jeg føler meg elendig - vondt og tett i hele hodet, hoster og snørrer, og føler meg dårlig..... da drar jeg ikke på jobb da. Uavhengig av hva temperaturen min hadde sagt.

Hos noen av oss er veldig mye psykisk. ;) Hvis jeg føler at jeg har feber og dermed synes litt synd på meg selv osv så blir jeg gjerne automatisk mer redusert enn hvis jeg vet at jeg faktisk ikke har feber.

Dette er da hvis jeg ikke er så veldig plaget av andre ting, jeg vet selvsagt om jeg har fryktelig vondt i hodet og er tett osv. :P

Skrevet

HI her

Jeg har kroniske smerter (hodepine, nakke-skulder, hofte-bekken-rygg), så jeg føler meg generelt syk hele tiden. Forkjølelse er jo ikke nok i seg selv til å bli hjemme, men om man har (høy) feber, da er det greit. Da kan man ringe og si man er syk.

Anonymous poster hash: 06fed...d16

Skrevet

HI her

Hos noen av oss er veldig mye psykisk. ;) Hvis jeg føler at jeg har feber og dermed synes litt synd på meg selv osv så blir jeg gjerne automatisk mer redusert enn hvis jeg vet at jeg faktisk ikke har feber.

Dette er da hvis jeg ikke er så veldig plaget av andre ting, jeg vet selvsagt om jeg har fryktelig vondt i hodet og er tett osv. :P

haha :D Joda, ser den - det tenkte jeg ikke på :)

HI

Skrevet

Jeg tar tempen på meg selv når jeg er syk for ingen andre gjør det for meg.

Skrevet

Fordi jeg føler meg innimellom febersyk og kan tro at jeg brygger på noe. Oftest er det ikke feber og da forsvinner de andre symptomene straks jeg får det bekreftet. Men det er ikke ofte jeg måler. Mange år imellom hver gang.

Skrevet

stumpen både på meg og barnet,er mest riktig der,selvom det er utrolig vemmlig for oss begge

Skrevet

For å sjekke om jeg har feber!

Anonymous poster hash: a7ae0...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...