Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Et eksempel dere er en kjernefamilie på 2 voksne og 2 barn. Du ønsker å.ta med tante jenta di som er på samme alder som eldstejenta di( 10 år) på en ferietur. Datteren din vil.ikke dette, de to.jentene er veldig forskjellige...datteren din ønsker en tur kun med kjernefamilien... Anonymous poster hash: 1a56d...425
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Et eksempel dere er en kjernefamilie på 2 voksne og 2 barn. Du ønsker å.ta med tante jenta di som er på samme alder som eldstejenta di( 10 år) på en ferietur. Datteren din vil.ikke dette, de to.jentene er veldig forskjellige...datteren din ønsker en tur kun med kjernefamilien... Anonymous poster hash: 1a56d...425 Hadde ikke tatt henne med. Anonymous poster hash: 889ca...3f1
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Et eksempel dere er en kjernefamilie på 2 voksne og 2 barn. Du ønsker å.ta med tante jenta di som er på samme alder som eldstejenta di( 10 år) på en ferietur. Datteren din vil.ikke dette, de to.jentene er veldig forskjellige...datteren din ønsker en tur kun med kjernefamilien... Anonymous poster hash: 1a56d...425 Jeg hadde tatt henne med. Kanskje det gjorde at de kom nærmere hverandre. Anonymous poster hash: 53331...154
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Kommer an på hva slags personlighet min egen jente hadde, hva slags ferie det var snakk om etc. Hva vil det andre barnet ditt? Synes det er helt ok at de ikke alltid får det som de vil disse små, de må lære seg å tolerere andre, selv over lengre tid, men da tenker jeg mer en helg fremfor 2 uker ved Middelhavet (satt på spissen). Anonymous poster hash: c3f35...3e2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Kommer an på. Hvis jeg hadde lyst til å ha henne med fordi JEG hadde ønsket at vi skulle vært sammen, ville jeg kanskje funnet en annen arena for det. Men hvis jeg hadde tenkt at det hade vært bra for jenta å være med oss på akkurat denne ferien, ville jeg forklart dette for datteren min. For eksempel hvis de ikke hadde kunnet dra på ferie selv i familien. Anonymous poster hash: 01204...5d9
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Jeg hadde tatt henne med, men jeg er veldig nær alle mine nieser og nevøer og vi er mye på ferie sammen. Min eldste overså lillebroren sin i 6 mnd etter at han ble født og spurte ofte om hvorfor vi måtte ta med lillebror når vi dro steder. Hadde det vært opp til han så kunne vi bare legg igjen lillebror hjemme. Jeg kunne ikke ta hensyn til hans ønske om å legge igjen lillebror.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Hadde ikke tatt henne med Anonymous poster hash: d2c50...8cf
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 Kommer an på mye. Om kusina er en veldig dominerende person og datteren min er en stille person som ikke klarer å si fra, så hadde jeg vært skeptisk til å ta med kusina. Da måtte det isåfall vært veldig klart at det var jeg som ville ha med niesen min, og ikke latt datteren min få ansvaret for at kusina hadde det kjekt, "fordi de var på samme alder og kunne underholde hverandre". Hadde det derimot vært motsatt vei, at datteren min var den dominerende og ikke ville ha med kusina "fordi hun er så kjedelig og barnslig" eller noe sånt, så hadde jeg vært mer tilbøyelig til å ha med kusina. Da måtte jeg derimot også vært forberedt på å være veldig tilstede og involvert i jentene, for å kunne prøve å lære datteren mer empati og det å kunne omgåes ulike typer mennesker. Så uansett lander det på at rammene rundt turen og det ekstra barnet må være tydelige og klare, og jeg måtte belaget meg på mye ekstra arbeid. Med to totalt ulike jenter er det ikke ålreit for datteren din om de blir overlatt til seg selv og hverandre. Anonymous poster hash: e15c7...04e
Merdee Skrevet 30. januar 2016 #9 Skrevet 30. januar 2016 Hvis dere har mange ferier sammen kun dere, så hadde jeg alene bestemt at tantejenta skulle være med denne ene gangen.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 Kommer litt an på. Hvis alt rundt er "normalt" og det er snakk om den ene turen vi drar på i året så hadde jeg nok etterkommet datterens ønske, med mindre jeg allerede hadde spurt niesen. Hvis vi hadde dratt ofte på turer og niesen f.eks. aldri fikk dra på tur eller hadde det kjipt hjemme eller det var andre faktorer som gjorde at jeg syntes det var viktigere å ta med niesen enn hva datteren min ønsket, så hadde jeg tatt henne med. Anonymous poster hash: a21d7...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå