Gå til innhold

kuldekrem og atopisk eksem


Anbefalte innlegg

Skrevet

De sa på "tv2 hjelper deg" i går at kuldekrem er totalt bortkastet, som f.eks merket Ceridal. Sønnen vår har atopisk eksem og en av de tingene som gir han eksem er nettopp kulde. Vi bruker derfor Ceridal og den har hjulpet hver vinter så han ikke får kuldeeksem, før vi begynte med den så fikk han eksem. Vi har prøvd andre andre kuldekremer men de var ikke like gode eller så tålte han de ikke. Glemmer vi å smøre han så får han eksem. Ergo nei kuldekrem er ikke alltid bortkastet.

 

Andre med barn med atopisk eksem med samme erfaring med kuldekrem?

 

Anonymous poster hash: da35c...43f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn med atopisk eksem og kuldekrem ble fort kastet, for disse ødela huden.

 

Nå skal det sies at ene ungen reagererr på alt og ingenting av kremer og ting som egentlig skal være så bra for de med atopisk eksem. Heldigvis en super hudlege som har skjønt at alle er forskjellige og reagerer ulikt på ting. Så jeg fått tips om hva vi kan prøve når hun får tips om hva andre har funnet som er bra for deres barn. Nå kjøper vi kun kremer og oljer i matbutikken, og på apoteket henter vi kun ut salver på resept. Så gjør det som trengs for å holde ting i sjakk hos ditt barn, og ikke bry deg om hva andre sier og mener. Nå ser jeg ene barnet sitter i sofaen og smører seg med kokosolje, vidunderet her i huset. Helt tilfeldig at vi prøvde dette, lurer på om jeg leste på glasset engang jeg ryddet i hyllene på jobb eller noe slikt. Så helt tilfeldig, men vi er så glade for å ha funnet denne.

 

Anonymous poster hash: e1d87...f97

Skrevet

Min erfaring er at det finnes få absolutter, og det irriterer meg når "maktinstanser" som media er så voldsomt bombastiske.

Som "bare tull å kjøpe halstabletter på apoteket, kan like gjerne kjøpe sukkertøy!" Vel, der ER forskjell på Fribol hoste/hals, og Freia Bringebærdrops. Selv om legemiddelverket ikke klarer å dokumentere noen forskjell i tiden det tar å bli frisk, vil den ene lindre bedre enn andre.

Jeg smører kinnene til sønnen min med en slags kuldekrem om vinteren, fordi han blir tørr og sår uten. Jeg smører den kun på ved behov, fordi den hjelper, ikke fordi jeg tror at huden uansett behøver beskyttelse mot kulde. Skulle jeg liksom sluttet nå, bare fordi TV2 sa at det var bortkastet? Dumt at de må angripe det på den måten, risikerer jo at folk som har kjøpt kuldekrem (og som kanskje trenger det) føler seg dumme og lurt.

 

Anonymous poster hash: 92912...7b8

Skrevet

Opplever at de ungene som blir smurt inn med kuldekrem er de med eksem og sår hud.

Sier meg enig med hudlegene,anbefaler ingen kuldekrem

Skrevet

Normal, frisk hud trenger ikke kuldekrem, men hva hud med eksem trenger, skal jeg ikke uttale meg om, jeg har aldri hatt problemet. Hva helse angår,finnes det få absolutter.

 

Anonymous poster hash: 15ca0...6b6

Skrevet

Opplever at de ungene som blir smurt inn med kuldekrem er de med eksem og sår hud.

Sier meg enig med hudlegene,anbefaler ingen kuldekrem

Men de fraråder vel ikke bruk ved behov? Er vel mer at det er overflødig ved en frisk, intakt hudbarriere?

 

Anonymous poster hash: 92912...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...