Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Noen som vil komme med tips til tiltak? Eller fortelle deres erfaringer og historie? Noen som har hatt barn som har mobbet? Hva ble gjort for å stoppe oppførselen? Anonymous poster hash: 8014b...bf4
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 . Anonymous poster hash: b2410...b64
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 . Anonymous poster hash: b2410...b64
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Snakket med de voksne på avdelingen. De har ordnet opp... Snakket med barna og grepet inn i situasjoner. Anonymous poster hash: b3bc8...701
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Vi hadde et barn som ble mobbet i bhg i den grad at han alltid fikk skylden når noe gikk galt. Det var i grunn en tilfeldighet at vi oppdaget at dette pågikk, for han ble opplevd som en "pøbelunge" med trøblete bakgrunn, så ikke rart om han var urolig og voldelig. Vi voksne diskuterte det vel ikke som en mobbesak, men vi endret fullstendig taktikk i forhold til hvordan vi forholdt oss til han og situasjoner som oppstod. Fra å gå inn å kjefte på han, gikk vi inn og spurte hva som var skjedd og hva de andre hadde gjort(om ikke vi var tilstede i situasjonen). Det kom da ofte frem at han som alltid hadde fått skylden bare hadde forsvart seg, og at de andre innså at de ikkelenger kunne gi han skylden for alt. Vi ble mye mer tett på, fikk en blidere og mer tilfreds gutt og en bedre og mer sammensveiset barnegruppe. Anonymous poster hash: af497...d8c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 På avdelingen våres så har jentene begynt å si " vi leker bare de som har kjole på seg". De som ikke hadde kjole på den dagen ble selvsagt veldig lei seg av å bli utestengt fra leken. Hva barnehagen gjorde med saken? Jo de har nå kommet med forbud mot å gå med kjole i barnehagen,å det var løsningen på det problemet.. Syns det er altfor dårlig! Det har også vært snakk om å forby klær med barnemotiver som Spiderman,Cars osv. Før jul hadde småen på 4 år fått en fin genser med julemotiv på som han var veldig stolt av. Men etter å ha vært i barnehagen så vil han ikke lenger bruke genseren å sier at barna ertet han pga genseren! Så han ville kun bruke genseren hjemme sa han. Han har også gått i barnehagen med andre klær som han er blitt ertet for,å dette er helt vanlige klær fra H&M,Kappahl,Lindex osv. Så nå har vi en del klær han nekter å bruke i barnehagen men som han gjerne vil bruke etter barnehagen å på besøk. Blir så forbanna! Anonymous poster hash: c9f3a...010
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #7 Skrevet 30. januar 2016 Datteren vår ble utestengt fra lek, og hver dag fortalt at hun ikke fikk til ting. Vi tok det flere ganger opp med Bhg, men pedleder sa at aaaalt var bra.. Etter et halvt år var det en episode som var helt udiskutabel.. Bhg la seg flat og sa at det ikke hadde vært då bra som de hadde gitt uttrykk for. Jeg krevde strakstiltak og de begynte å jobbe systematisk med å sette barna sammen i grupper. Andre ansatte kom til meg og sa at dette hadde gått alt for langt og at de var glad for at det nå hadde skjedd noe. Resultat? En skolejente med ekstremt lavt selvbilde, som ikke stoler på noen i lek og dermed blir ekstremt kontrollerende fordi hun da har oversikten, som sliter med å lære seg nye ting fordi hun er redd for å feile, som har vanskeligheter med å knytte vennskap fordi følelsene et "all over the Place" Det begynner å bli bedre, men det har vært knallhard jobbing og mange tårer.. Anonymous poster hash: 3377b...72b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #8 Skrevet 30. januar 2016 Takk for svar. Føler meg litt hjelpesløs siden jeg ikke selv har noen erfaring eller peiling på hvordan man håndterer slikt. Hos oss er det barnet som har fortalt om ting hjemme en liten periode. Når vi til slutt tok dette opp med barnehagen, DA fikk vi vite at dette har skjedd over tid og de har observert det. Det er snakk om utestenging, dytting og slåing, stygg ordbruk, osv. Jeg har krevd et møte med barnehagen og jeg vil kreve at det settes i gang tiltak med en gang. Vil gjerne høre flere historier og erfaringer Anonymous poster hash: 8014b...bf4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #9 Skrevet 30. januar 2016 Den siste var HI forresten. Anonymous poster hash: 8014b...bf4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #10 Skrevet 30. januar 2016 Takk for svar. Føler meg litt hjelpesløs siden jeg ikke selv har noen erfaring eller peiling på hvordan man håndterer slikt. Hos oss er det barnet som har fortalt om ting hjemme en liten periode. Når vi til slutt tok dette opp med barnehagen, DA fikk vi vite at dette har skjedd over tid og de har observert det. Det er snakk om utestenging, dytting og slåing, stygg ordbruk, osv. Jeg har krevd et møte med barnehagen og jeg vil kreve at det settes i gang tiltak med en gang. Vil gjerne høre flere historier og erfaringer Anonymous poster hash: 8014b...bf4 Du kan gjerne nevne at du kjenner til episoder hvor mobbing over tid i barnehage gir store sosiale senskader.. Og be dem loggføre at du har meldt bekymring og krevd tiltak. Du kan også be om skriftlig rapportering av tiltakene.. Anonymous poster hash: 3377b...72b
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #11 Skrevet 30. januar 2016 Er det noen som vet hva vi har rett på/krav på om det foregår mobbing mot vårt barn? Jeg vet at f.eks skoler har plikt til å f.eks fatte enkeltvedtak, men hva kan vi kreve at barnehagen gjør? Hi Anonymous poster hash: 8014b...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå