Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Jeg går til en psykolog pga depresjon og fordi jeg er veldig sliten og generelt for å ha noen å snakke med. Dette er en mannlig psykolog på rundt 60. Han snakker veldig mye om sex og mitt parforhold, og mener at jeg har problemer med nærhet. For noen uker siden begynte han å massere nakken min for å vite hvordan jeg reagerte på denne nærheten. Jeg måtte også være med på en annen øvelse der jeg måtte holde hendene hans men vi gjorde noen pusteøvelser. Har reagert litt på dette, men i dag føler jeg meg bare ekkel etter dagens time. Jeg fortalte om noen fysiske plager og han begynte da med det han kalte soneterapi. Han masserte føttene mine i 10 min, for så å massere ørene mine i 5 minutter. Jeg spurte han hvor i psykologien soneterapi kom inn, men han mente at dette ikke var noe innenfor psykologien men at det var kinesisk medisin. Han er veldig opptatt av at jeg skal være med på disse øvelsene fordi han mener jeg må pushe meg selv for å bli mer komfortabel... Han snakker også mye om sex og hvor viktig det er med orgasme og anbefalte meg å ha mer sex med kjæresten min.Jeg er overhode ikke så redd for nærkontakt, men jeg og kjæresten min er veldig forskjellige (han er veldig glad i nærhet) og dette har jeg tatt opp, men jeg har aldri tatt opp at jeg er redd for nærkontakt. Dette er noe han mener og tydeligvis vil gjøre noe med. Jeg er 27.Hva mener dere? Er dette normalt? Anonymous poster hash: 8f29d...7de
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Nei! Bytt psykolog. Rapporter han til fylkeslegen! Anonymous poster hash: 48d2f...d67
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Send klage til fylkesmannen og bytt psykolog!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Omg, bytt psykolog 😳 Anonymous poster hash: a6e1c...e5a
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Dette er IKKE normalt. Rapporter ham, og BYTT psykolog. Anonymous poster hash: a6f24...726
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Det var godt å høre at dette ikke var normalt. Man blir jo veldig usikker når man sitter der. Takk for svar, han skal meldes inn og jeg har hatt min siste time hos denne mannen. Fysj Anonymous poster hash: 8f29d...7de
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Å fysj!!! Høres ikke bra ut!!!! DU må anmelde han, hvis du orker det... <3 Anonymous poster hash: fc546...786
Gjest Antarctica Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 Kvalmt! Han går langt ut over sine fullmakter!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #9 Skrevet 29. januar 2016 Det var godt å høre at dette ikke var normalt. Man blir jo veldig usikker når man sitter der. Takk for svar, han skal meldes inn og jeg har hatt min siste time hos denne mannen. Fysj Anonymous poster hash: 8f29d...7de Så godt du tar dette videre! Skriv ned episodene som har skjedd, om du husker datoene de ulike episodene har skjedd også så er det supert. Husker du ikke datoene, så er det greit, da skriver du ned hva som har skjedd og hvordan han har begrunnet nærkontakten. Veldig bra du tar dette videre! Anonymous poster hash: 22ff1...9e6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #10 Skrevet 29. januar 2016 Nei, nei, nei. Langt utenfor det som er greit. Klage til fylkeslegen, politianmeldelse for utnytting av rolle, og ny behandler. Ta gjerne lydopptak i neste time om du ønsker dokumentasjon før du foretar deg noe, og orker en konsultasjon til. Anonymous poster hash: 5c488...fcf
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #11 Skrevet 30. januar 2016 Har du ikke skrevet denne tråden før? Anonymous poster hash: bdd6e...bb4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #12 Skrevet 30. januar 2016 Herregud. Bytt psykolog, og klag. Anonymous poster hash: 02893...fc4
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #13 Skrevet 30. januar 2016 Har du ikke skrevet denne tråden før? Anonymous poster hash: bdd6e...bb4 Har ikke det nei. Men han har jo andre pasienter enn meg. Kanskje det finnes flere av oss her inne Anonymous poster hash: 8f29d...7de
mamma_bergen Skrevet 30. januar 2016 #14 Skrevet 30. januar 2016 Dette er ikke greit og jeg får skikkelig dårlige vibber når jeg leser dette! Man skal aldri føle seg usikker, uvel og skitten (!?!) etter en time med psykolog!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #15 Skrevet 30. januar 2016 Oida! Det var meg som hadde forrige tråd. Veldig likt bortsett fra at han ikke har massert eller liknende. Kommenterer utseendet mitt også en del.. Altså masse komplimenter. Han er ikke norsk... Kan det være samme mann? Alder stemmer også, slutten av 50-årene. Anonymous poster hash: 1ea24...0cb
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #16 Skrevet 30. januar 2016 Dette er ikke greit og jeg får skikkelig dårlige vibber når jeg leser dette! Man skal aldri føle seg usikker, uvel og skitten (!?!) etter en time med psykolog! Ikkesant. Den første gangen virket ikke så ille, og den pusteøvelsen virket også som noe reelt der og da. Man har jo med en profesjonell å gjøre, og forventer at de vet hva de driver med. Men da han i går begynte med denne "soneterapien" forstod jeg at dette kan ikke være innenfor normal praksis. Han virket også litt rød i ansiktet da jeg spurte hvor i psykologien dette kom inn. Huff. Tenk om han gjør sånn med pasienter som virkelig er syke ? Skal gjøre min plikt og melde ifra i morgen. Anonymous poster hash: 8f29d...7de
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #17 Skrevet 30. januar 2016 Oida! Det var meg som hadde forrige tråd. Veldig likt bortsett fra at han ikke har massert eller liknende. Kommenterer utseendet mitt også en del.. Altså masse komplimenter. Han er ikke norsk... Kan det være samme mann? Alder stemmer også, slutten av 50-årene. Anonymous poster hash: 1ea24...0cb Min er norsk, så da er det nok ikke samme Anonymous poster hash: 8f29d...7de
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #18 Skrevet 30. januar 2016 Jeg har også villet tatt lydopptak for å bevise hvordan han driver på. Nå vet du at det ikke er ok, så da er du mye sterkere og takler det! Anonymous poster hash: 9367b...0c5
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #19 Skrevet 30. januar 2016 Er du sikker på at du går til en psykolog - muligens teit spørsmål, men fysioterapeuter som har utdannet seg videre innen psykiatrien "holder" slik på. Ikke nødvendigvis om sex, men det å bli tatt på (i en normal og på en behandlende måte) kan gjøre lignende ting.Jeg har gått til ulike psykologer og ALDRI har noen tatt på meg - nettopp fordi at de vet at jeg hater å bli tatt på. En pasient skal ALLTID være enig i behandlingen under normale forhold. Anonymous poster hash: 14cbc...912
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #20 Skrevet 30. januar 2016 Er du sikker på at du går til en psykolog - muligens teit spørsmål, men fysioterapeuter som har utdannet seg videre innen psykiatrien "holder" slik på. Ikke nødvendigvis om sex, men det å bli tatt på (i en normal og på en behandlende måte) kan gjøre lignende ting. Jeg har gått til ulike psykologer og ALDRI har noen tatt på meg - nettopp fordi at de vet at jeg hater å bli tatt på. En pasient skal ALLTID være enig i behandlingen under normale forhold. Anonymous poster hash: 14cbc...912 Det er psykolog jeg går til ja. Jeg fortalte han at etter første gangen han masserte nakken min at jeg syntes det var veldig ubehagelig og slet med det i flere dager etterpå. Likevel satt han og masserte føttene mine i går. Klage er skrevet. Anonymous poster hash: 8f29d...7de
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #21 Skrevet 30. januar 2016 Så flott at du allerede har skrevet en klage, Hi! Jeg svarte tidligere i tråden også. Jeg var borti noe lignende med en annen type behandler for en god del år siden. Han gjorde som psykologen din, begynte med noe uskyldig, så et lite skritt videre. Når jeg satte spørsmålstegn ved det så dro ham frem masse bøker i anatomi og begrunnet tilnærmingen ut fra det. Jeg hadde en uggen følelse, men alt han sa virket samtidig veldig troverdig. Men en dag gikk han langt, langt over streken. Jeg meldte dessverre ikke, og det angrer jeg på fremdeles, mange år etterpå. Men jeg har fortalt flere hva han gjorde, også personer som går i behandling til den terapueten fremdeles. Jeg har via omveier også latt ham få vite at hvis jeg hører om noe lignende i fremtiden så vil jeg uansett melde. Han vet også at han har mange pasienter jeg kjenner, men at han ikke vet hvem som kjenner meg. Så jeg har "følere" ute til og med i dag, mange år etter. Men jeg skulle ønske jeg hadde meldt ham! Den gangen greide jeg det ikke. Det var ikke voldtekt, men det var en form for seksuelt overgrep, og jeg tror jeg på en måte var i sjokk og ikke forstod det før etterpå. Da det skjedde var jeg bare opptatt av at jeg måtte late som ingenting, at jeg ikke reagerte på det han gjorde, for jeg var redd han kom til å ha sex med meg/voldta meg der og da. Det gjorde han ikke, men det tror jeg hadde skjedd om jeg hadde gått til ham en gang til. Jeg fortalte ingen om det før lenge etter. Så jeg synes du er tøff, Hi. Det du gjør er viktig og riktig! Anonymous poster hash: 22ff1...9e6
Gjest Antarctica Skrevet 30. januar 2016 #22 Skrevet 30. januar 2016 Så flott at du allerede har skrevet en klage, Hi! Jeg svarte tidligere i tråden også. Jeg var borti noe lignende med en annen type behandler for en god del år siden. Han gjorde som psykologen din, begynte med noe uskyldig, så et lite skritt videre. Når jeg satte spørsmålstegn ved det så dro ham frem masse bøker i anatomi og begrunnet tilnærmingen ut fra det. Jeg hadde en uggen følelse, men alt han sa virket samtidig veldig troverdig. Men en dag gikk han langt, langt over streken. Jeg meldte dessverre ikke, og det angrer jeg på fremdeles, mange år etterpå. Men jeg har fortalt flere hva han gjorde, også personer som går i behandling til den terapueten fremdeles. Jeg har via omveier også latt ham få vite at hvis jeg hører om noe lignende i fremtiden så vil jeg uansett melde. Han vet også at han har mange pasienter jeg kjenner, men at han ikke vet hvem som kjenner meg. Så jeg har "følere" ute til og med i dag, mange år etter. Men jeg skulle ønske jeg hadde meldt ham! Den gangen greide jeg det ikke. Det var ikke voldtekt, men det var en form for seksuelt overgrep, og jeg tror jeg på en måte var i sjokk og ikke forstod det før etterpå. Da det skjedde var jeg bare opptatt av at jeg måtte late som ingenting, at jeg ikke reagerte på det han gjorde, for jeg var redd han kom til å ha sex med meg/voldta meg der og da. Det gjorde han ikke, men det tror jeg hadde skjedd om jeg hadde gått til ham en gang til. Jeg fortalte ingen om det før lenge etter. Så jeg synes du er tøff, Hi. Det du gjør er viktig og riktig! Anonymous poster hash: 22ff1...9e6 Sjokkerende!! Du kan fortsatt melde, du vet det?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2016 #23 Skrevet 30. januar 2016 Så flott at du allerede har skrevet en klage, Hi! Jeg svarte tidligere i tråden også. Jeg var borti noe lignende med en annen type behandler for en god del år siden. Han gjorde som psykologen din, begynte med noe uskyldig, så et lite skritt videre. Når jeg satte spørsmålstegn ved det så dro ham frem masse bøker i anatomi og begrunnet tilnærmingen ut fra det. Jeg hadde en uggen følelse, men alt han sa virket samtidig veldig troverdig. Men en dag gikk han langt, langt over streken. Jeg meldte dessverre ikke, og det angrer jeg på fremdeles, mange år etterpå. Men jeg har fortalt flere hva han gjorde, også personer som går i behandling til den terapueten fremdeles. Jeg har via omveier også latt ham få vite at hvis jeg hører om noe lignende i fremtiden så vil jeg uansett melde. Han vet også at han har mange pasienter jeg kjenner, men at han ikke vet hvem som kjenner meg. Så jeg har "følere" ute til og med i dag, mange år etter. Men jeg skulle ønske jeg hadde meldt ham! Den gangen greide jeg det ikke. Det var ikke voldtekt, men det var en form for seksuelt overgrep, og jeg tror jeg på en måte var i sjokk og ikke forstod det før etterpå. Da det skjedde var jeg bare opptatt av at jeg måtte late som ingenting, at jeg ikke reagerte på det han gjorde, for jeg var redd han kom til å ha sex med meg/voldta meg der og da. Det gjorde han ikke, men det tror jeg hadde skjedd om jeg hadde gått til ham en gang til. Jeg fortalte ingen om det før lenge etter. Så jeg synes du er tøff, Hi. Det du gjør er viktig og riktig! Anonymous poster hash: 22ff1...9e6 Sjokkerende!! Du kan fortsatt melde, du vet det? Ja, jeg vet. Men jeg vet også at sannsynligheten for at det får noen følger for ham så mange år etterpå, er minimal. Det blir ord mot ord. Jeg har vurdert det flere ganger, men da jeg nesten hadde bestemt meg for å melde ham så ble jeg selv langvarig syk, og er det fremdeles. Så jeg tenker at jeg bare må bruke energien min på meg selv. Men ja, det gremmer meg fremdeles at jeg ikke tok tak i det der og da. Det jeg ville ha frem er at uansett hva som skjer videre så tror jeg det vil være bra for Hi at hun klager denne psykologen inn, slik at hun slipper å angre i ettertid slik jeg har gjort. Anonymous poster hash: 22ff1...9e6
yummymum Skrevet 30. januar 2016 #24 Skrevet 30. januar 2016 Jeg er psykolog. Mennesker som kommer til meg med det såreste og vondeste i sitt liv viser meg enorm tillit (eller har tillit til min yrkestittel), og jeg gjør alt jeg kan for å fortjene denne tilliten og for å helpe dem. At noen psykologer misbruker denne tilliten gjør meg rasende. De må meldes!!! Dere som utsettes for dette, vit at psykologforeningen tar dette veldig alvorlig og vil handle på det. Søk hjelp og støtte der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå