Gå til innhold

Er barna dine redde for dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser ofte her inne om barn som er redde for dyr,og da spesielt hund. Ofte viser det seg at foreldre som ikke liker dyr eller er redd dem overfører slike holdninger til barna sine.

Forteller dere at hunden til naboen kan bite? Eller lar du barna dine omgås dyr slik at de også lærer å ha respekt for de firbente?

Hehe, har du barn selv? Jeg har tre, de er oppvokst med verdens snilleste katt, men er likevel redd den. Husker jeg var redd dyr selv som barn selv om jeg var vant til dyr, og ingen overføring der heller. Foreldrene mine var ikke redde dyr. Barn er bare rett ig slett redd ting. Tenker det er beskytter instinkt jeg. Det går over når de blir eldre. Eldste min er 4.

Anonymous poster hash: c68bd...681

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine elsker dyr. Har hatt dem med blant sauer, hester, kyr,høns,ender,påfugl siden de var nyfødte. Vi har også katt. Jeg er helt "idiot" når det gjelder dyr, har aldri tanke for å være redd synes alle dyr er herlige, går rett bort og klapper fremmede hunder. Hvilket virkelig ikke er lurt. Har også blitt bitt. Men tenker meg ikke om. Faren deres er helt motsatt og er redd alle dyr, han var ikke vant med dyr før han traff meg. Han prøver å ikke vise barna at han er redd dyr, for både han og jeg mener at barne ville gå glipp av mye dersom de ikke skulle ha kontakt med dyr. Prøver også å lære dem litt mer forsiktighet med feks fremmede hunder enn det jeg selv til tider har gjort.

Vet ikke helt hva som er arv og hva som er miljø når det gjelder dette med å like dyr. Min mor har en søster, begge vokst opp på samme gård med hest,sau,ku,høns. Min mor elsker dyr, min tante har alltid hatet dyr og er livredd små lam.

Skrevet

Sønnen min på 4 år er veldig glad i dyr men blir gjerne litt redd om hunden er veldig pågående og vill.

Selv er jeg litt redd for hunder men ikke så gale at sønnen min merker det.

Skrevet

Mine har vokst opp blant katter, og er eksponert for dyr så mye det har latt seg gjøre. Jeg liker ikke hunder, og har alltid sagt at de ALDRI får lov til å gå bort til fremmede hunder som er bundet, alltid må spørre eier før de klapper osv, men det har ikke skremt dem. De overfaller alle hunder de ser, klapper, koser, spør om å få holde båndet osv. Og hvis det er bilder av dyr eller dyreunger noe sted sier sønnen min alltid "nåååååååh!".

Anonymous poster hash: f5615...e1f

Skrevet

Begge barna har en sunn skepsis til dyr. Som de bør ha, og som jeg har lært de. Man skal aldri gå rett bort til dyr, for du er ikke garantert at dyret ikke biter. Har selv hatt hund i mange år, og skal ha ny hund senere. Syns fortsatt at barn skal holde avstand til dyr de ikke kjenner godt.

Skrevet

litt skepisk til kuer og hester,ellers elsker han alle dyr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...