Gå til innhold

Dere som er prøvere. .ang. alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har prøvd en stund. .

Drikker du mellom eggløsning og (forhåpentligvis)IKM?

Anonymous poster hash: b8938...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjorde det. Ikke enorme mengder...men det Gjør jeg omtrent aldri. Lev normalt...reduserer stress :)

Skrevet

Gjorde ikke det. Er heller ikke rådet at man har drukket ved unnfangelsen. Spesielt mannen. Øker risikoen for spontanabort.

Men vil du absolutt, så er det vel påvist at inntil 5 enheter tidlig i svangerskapet ikke utgjør noen økt risiko.

Anonymous poster hash: 437b9...d76

Skrevet

Jeg gjorde det. Ikke enorme mengder...men det Gjør jeg omtrent aldri. Lev normalt...reduserer stress :)

Vi skal til Syden nemlig uka fra eggløsning.. og vil jo egentlig kose meg.. Farlig? 😢

Skrevet

Nei. Alkohol er ikke viktig for meg, så det er helt utenkelig for meg å prioritere det. Drakk ikke i de periodene på 2 år med prøving pluss graviditet og amming. Synes det er rart at man prøver å få barn om man er så umoden at promillen avgjør om man har det bra.

Anonymous poster hash: 52203...42f

Skrevet

Jeg gjorde det ikke. Gadd bare ikke å ta den sjansen. Det koster meg så lite å holde meg unna alkohol den korte perioden av livet prøving, svangerskap og amming varer.

Anonymous poster hash: f53f6...2ce
Skrevet

Var ikke en prøver, men ble ganske så overraskende gravid.

Jeg som omtrent aldri festet, hadde en heidundrandes fest første uka av svangerskapet, du vet, typ, jeg har drukket så mye sprit at jeg nesten ikke kan stå på beina fest (visste selvfølgelig ikke at jeg var gravid), jeg ble HYSTERISK! Men nå gikk alt bra, jenta er stor (16år) og frisk. Om jeg var heldig vet jeg ikke? Det sies at så lenge barnet ikke deler blodbane (de første ukene) så går det bra, MEN alkohol gir giftstoffer i kroppen, og det går også til barnet, og dette når barnet er i en viktig utviklingsfase, så hadde jeg planlagt å bli gravid hadde jeg ikke drukket.

Ta deg en stor virgin pinã colada isteden :)

Lykke til med prøving :)

Anonymous poster hash: 9a3ea...b89

Skrevet

Vi har prøvd 1 år nå og blir sprø av å leve i denne prøve verden 😢😢

Hi

Skrevet

Vi var prøver i 2 år. Drikker sjeldent, men skulle jeg ha litt vin drakk jeg det mellom mens og El. Men jeg hadde nok drukket en kveld hvis det var noe spesielt, det havnet mellom El og ikm.

Man burde prøve leve som normalt. Kan jo redusere om ma drikker mye alkohol, men noen må prøve lenge. Kanskje det er nettopp det at du lever som før som gjør at det plutselig klaffer.

Lykke til!

Anonymous poster hash: b8ef4...2df

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke.

Men nå er ikke jeg spesielt glad i alkohol da, trenger overhodet ikke det for å kose meg

Anonymous poster hash: bc67d...c84
Skrevet

Drakk bare under mensen!

Anonymous poster hash: cbb59...8dc

Skrevet

Ja, når jeg var prøver drakk jeg ikke den perioden jeg teoretisk kunne være gravid. Uansett hvor sunt jeg levde ble jeg ikke gravid. Da jeg et par år og et vellykket prøverørsforsøk senere hadde avfunnet meg med at jeg nok var "naturlig " ufruktbar, da ble jeg gravid da!!

Derfor støtter jeg svaret til #9. For mange av oss kan det å bli gravid være en prosess som går over mange åt. Så det er ikke nødvendigvis sant at det bare dreier seg om en kort periode.

Har veldig vanskelig for å tro at et moderat alkoholforbruk skader det befruktede egget i den perioden du skisserer. Med moderat mener jeg fex en halv flaske vin til maten eller to øl på pub.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...