Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Vet en ikke skal aktivt slanke seg mens man ammer, men hva når en går ned i vekt av seg selv? Det er vel "lov" å miste de kg en fikk på når en gikk gravid? Eller? Fikk baby i sept og vekta gikk veldig sakte ned før jul. Stod stille i jula (nam...), men nå går jeg plutselig ned en kg i uka...! Eneste jeg har gjort er å redusere på snop og spiser knekkebrød istedenfor brød siden brød gjør meg så oppblåst. Burde jeg spise mer for å ikke gå ned? Eller er det ok siden jeg har 8 kg å gå på til før gravid vekt? Anonymous poster hash: 2f5a1...92e
Snøfnugg75 Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Det er normalt å gå ned mens ein ammar. Nokon går fort ned, andre sakte. Men om du er undervektig og raser ned i vekt, er det ei anna sak.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Ammehjelpen.no anbefaler at en som fullammet ikke går under 1900 kcal per dag. En som delemner bør ligge på minst 1500 kcal. Anonymous poster hash: 5d26e...f32
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Ammehjelpen.no anbefaler at en som fullammet ikke går under 1900 kcal per dag. En som delemner bør ligge på minst 1500 kcal.Anonymous poster hash: 5d26e...f32 Hmm.. Inntaket mitt er nok høyt nok. Dette er vel for at melka skal opprettholdes? Det jeg tenkte på var nedbryting av fettvev og giftstoffer som går i melka. Anonymous poster hash: 2f5a1...92e
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Ammehjelpen.no anbefaler at en som fullammet ikke går under 1900 kcal per dag. En som delemner bør ligge på minst 1500 kcal.Anonymous poster hash: 5d26e...f32 Hmm.. Inntaket mitt er nok høyt nok. Dette er vel for at melka skal opprettholdes? Det jeg tenkte på var nedbryting av fettvev og giftstoffer som går i melka. Anonymous poster hash: 2f5a1...92e De kiloene man har lagt på seg i graviditeten har ikke sittet på kroppen så lenge, så det har ikke samlet seg så mye miljøgifter i fettet. Jordmor sa til meg at det ikke var noe galt i å gå ned graviditetskiloene under amming. Kroppen er jo også laget slik at man legger på seg litt i graviditeten for å ha noe å tære på etterpå. Tror ikke du skal bekymre deg Anonymous poster hash: cc687...bce
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Ammehjelpen.no anbefaler at en som fullammet ikke går under 1900 kcal per dag. En som delemner bør ligge på minst 1500 kcal.Anonymous poster hash: 5d26e...f32 Hmm.. Inntaket mitt er nok høyt nok. Dette er vel for at melka skal opprettholdes? Det jeg tenkte på var nedbryting av fettvev og giftstoffer som går i melka. Anonymous poster hash: 2f5a1...92e De kiloene man har lagt på seg i graviditeten har ikke sittet på kroppen så lenge, så det har ikke samlet seg så mye miljøgifter i fettet. Jordmor sa til meg at det ikke var noe galt i å gå ned graviditetskiloene under amming. Kroppen er jo også laget slik at man legger på seg litt i graviditeten for å ha noe å tære på etterpå. Tror ikke du skal bekymre deg Anonymous poster hash: cc687...bce Men er vel ikke gitt at det er de nye kg en mister? Om du forstår? Litt bekymra siden vekta plutselig "raser"... Anonymous poster hash: 2f5a1...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå