Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Legger du i en innsats for å se velkledd og flidd ut? Hva med barna deres? Og mannen? Hva legger du i velkledd. Alle i vår familie kler seg pent fordi hvordan vi går kledd sier noe om oss som familie. Hele, rene klær som matcher i fargen, selvfølgelig uten reklame for Disney, boyband eller spill. Joggebukse, fleece mm er ikke dra bort klær, men brukes hvis vi skal på trening, ut på tur. Klær med hull i lappes eller kastes. Anonymous poster hash: bbf98...053
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Du sier at det sier noe om dere som familie å være velkledd. Men du sier ikke hva? Så jeg lurer? Anonymous poster hash: 164f1...10c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Legger du i en innsats for å se velkledd og flidd ut? Hva med barna deres? Og mannen? Hva legger du i velkledd. Alle i vår familie kler seg pent fordi hvordan vi går kledd sier noe om oss som familie. Hele, rene klær som matcher i fargen, selvfølgelig uten reklame for Disney, boyband eller spill. Joggebukse, fleece mm er ikke dra bort klær, men brukes hvis vi skal på trening, ut på tur. Klær med hull i lappes eller kastes. Anonymous poster hash: bbf98...053 Du klipper bort alle merkelapper og syr på en lapp? Det er ikke bedre å reklamere for nameit/Molo enn Disney. Jeg er ikke velkledd, men barna og mannen min er det. Av den enkle grunn at jeg prioriterer andre ting enn mitt tøy og har dårlig råd. Anonymous poster hash: 983cc...0bf
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Ja, jeg vil si vi er velkledde. Ihvertfall når vi skal ut dørene. Jeg er opptatt av kvalitet og kjøper mye klær som er midt på treet prismessig, dvs ikke fra kjedebutikker som HM, Cubus o.l. Enda er minste så liten at han ikke bryr seg om hva han har på, men jeg ser det er stas med sokker og truser med Cars mønster og om han vil ha sånne klær i en periode så nekter jeg ikke det. Tenåringene er ihvertfall velkledde, de er mer opptatt av hva de har på seg enn oss andre til sammen Anonymous poster hash: 75e22...e3a
Ariel83 Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Her bruker vi rene og pene klær ja, så det vil jeg si. Går ikke ut i joggebukse etc. Men det kan fort være Disney etc på klærne til barna altså, så nøye er jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Ikke Kopperud-velkledde. Mer Frodefamilien-velkledde. Dvs, helt og rent, men ikke skjorte og v-hals. Anonymous poster hash: 6d8a5...7ba
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Synes det er viktig å se ren og hygienisk ut. Altså flekkfri, hullfri og luktfri. Ellers er det ikke så nøye. Anonymous poster hash: 4ae2d...ed0
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 Med fint nok innpakningspapir, kan du få en bæsj til å se fin ut! Anonymous poster hash: 164f1...10c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #9 Skrevet 29. januar 2016 Nå er vi alltid rene, og klærne er rene og uten hull. Men sønnen i huset elsker gensere med star wars, Simpsons osv. Så han har en del av det. Tenåringen bestemmer selv hva hun går med, og hun er mer jeans og hettegenser. Jeg bruker ofte kjoler, ellers jeans. Anonymous poster hash: b6c97...733
Frida79 Skrevet 29. januar 2016 #10 Skrevet 29. januar 2016 Hva sier det egentlig om en familie når treåringen går med Disneymotiver ol på klærne sine...?
PurpleFlower Skrevet 29. januar 2016 #11 Skrevet 29. januar 2016 Vi er vel midt på treet. I bhg går barna i myke og gode klær som de kan leke i, som fleece, ull, joggedress. Ofte går de med dette hjemme også, men tar kanskje heller på chinos og penere gensere i helgene og ettermiddager vi skal på besøk osv. Mannen har en pen klesstil, og jeg er høygravid og tar på meg det som passer Guttene elsker foreksempel batman. Jeg er ikke så veldig fan av "disneyklær" jeg heller, men om de ser en genser i butikken med favoritten sin på, så kan de godt få den for min del, det er jo ungen som skal gå med den, ikke jeg
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #12 Skrevet 29. januar 2016 Jeg er velkledd på den måten at jeg viser at jeg har respekt for meg selv og føler at jeg ser bra ut. Hvis jeg ikke føler meg ordentlig kledd, så går det utover selvtillit på jobb. Men at jeg er velkledd betyr ikke at jeg går med dyre klær. Er sparsommelig anlagt, og liker ikke å handle dyrt til full pris. Men på salg derimot.. I tillegg vil jeg at klær skal være komfortable - elsker kjoler, som egentlig er en fancy form for "joggedress" like komfortabelt å gå i. Datteren min bryr seg ikke en shit om klær - men jeg sørger for at hun holder en viss stil. Snart kommer tenårene, så regner med at det vil forandre seg da. Anonymous poster hash: 211c7...7e0
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #13 Skrevet 29. januar 2016 Hele klær som passer til vær og forhold. Det vil si penklær til fest, klær man kan røre seg i og som tåler å lekes i til hverdags. Om de matcher på barna er ikke en stor sak for meg så lenge ungene selv er fornøyd. De har sine egne ideer om hva som passer sammen. Jeg trives ikke sammen med folk som legger veldig stor vekt på at alt skal matche hele tiden og som bruker masse energi på å se perfekte ut hele tiden. Jeg får fornemmelsen av at det da er snakk om folk som legger litt for mye vekt på det ytre. Det eneste jeg er litt forsiktig med er klær med tekst på. Har ungene tekst på klærne skal de selv kunne skjønne hva det ligger i det og det skal være ting som passer til alderen. Jeg ville f eks ikke la datteren min i barneskolen gå med en t-skjorte med teksten "BABE" på eller lignende. Selv har jeg ikke mulighet for å gå så veldig stilig kledt pga lite penger for tiden. (Jeg prioriterer klær til barna over klær til meg selv). Jeg går mye i klær jeg har fått/arvet av forskjellige folk. De er greie nok og ikke fillete eller noe men det er ikke klær jeg selv ville valgt så jeg er ikke så fornøyd med mitt eget utseende i hverdagen. Anonymous poster hash: 6c17f...928
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #14 Skrevet 29. januar 2016 Hva sier det egentlig om en familie når treåringen går med Disneymotiver ol på klærne sine...? Ingenting. Anonymous poster hash: 6c17f...928
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #15 Skrevet 29. januar 2016 Jeg er velkledd ja. Hele familien er det. Vi fryser aldri. 😊 Anonymous poster hash: 6aed7...b9b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #16 Skrevet 29. januar 2016 Velkledd når jeg gidder - men alltid ren og uten hull i tøyet. Småtten går i mykt og godt tøy når han er i bhg eller "leker hjemme" - men vi pynter oss hele familien når vi skal "ut døren". Jeg kjøper ikke det jeg oppfatter som glorete tøy eller tøy med "bilder på" til småtten, men om han arver det bruker vi det. Snobber er vi ikke og han bryr seg ikke stort foreløpig (2 år). Gubben er velkledd når han er uten blandt folk, og pysjer hjemme. Anonymous poster hash: 127a2...770
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #17 Skrevet 29. januar 2016 Vi er kledd, enkelt å greit. Noen i familien "finere" enn andre. Kommer helt an på setting. Jeg liker ikke motiver i det store å hele, ikke fordi det er Disney el. Men for det ser kaotisk ut Hadde det vært opp til meg hadde hele familien vært svartkledd (roooo) men nå er det heldigvis ikke opp til meg Så av og til ser vi bra ut, av og til som et sirkus Anonymous poster hash: 164f1...10c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #18 Skrevet 29. januar 2016 Ut fra overskriften tenkte jeg nei. Jeg deler nemlig kontor med en dame fra Israel som alltid er perfekt og prikkfri fra topp til tå i sine designantrekk. Hun definerer jeg som velkledd. Etter å ha lest hovedinnlegget modererer jeg meg. Vil tro jeg vi er som din familie, hi. Alltid hele, rene, pene og matchende klær, selv om beholdningen av Gucci begrenser seg til en veske og et par skjørt Anonymous poster hash: 58399...32a
Hjertefru Skrevet 29. januar 2016 #19 Skrevet 29. januar 2016 Her prøver vi også å stelle oss og ha ordentlige klær når vi skal ut blant folk. Ikke primært fordi det sier så mye om oss, men fordi vi er opplært til å ha respekt for andre mennesker. At man ikke lukter og har pusset tenner er en selvfølge. Det hører til normal dannelse å lære barna hvordan man kler seg i ulike settinger. Å kle seg riktig etter været er i tillegg livsviktig kunnskap. Men er uenig i at små barn ikke skal få lov å bruke genser med Disney - figur etc. Litt personlighet må da barna få vise, selv om det kanskje ikke er det jeg selv ville ha valgt. Hvis det da ikke er julaften, 17. Mai, bryllup yni.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #20 Skrevet 29. januar 2016 Ut fra overskriften tenkte jeg nei. Jeg deler nemlig kontor med en dame fra Israel som alltid er perfekt og prikkfri fra topp til tå i sine designantrekk. Hun definerer jeg som velkledd. Etter å ha lest hovedinnlegget modererer jeg meg. Vil tro jeg vi er som din familie, hi. Alltid hele, rene, pene og matchende klær, selv om beholdningen av Gucci begrenser seg til en veske og et par skjørt Anonymous poster hash: 58399...32a Hva søren har Gucci med å være velkledd å gjøre? Er man mer velkledd om man har et skjørt til 30.000 enn til 300?? Anonymous poster hash: 6aed7...b9b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #21 Skrevet 29. januar 2016 Helt klart velkledd. Ullundertøy, fleecegenser og vindtett yttertøy, godt tovede ullvotter og lue med øreklaffer gjør at jeg sjelden fryser. Anonymous poster hash: 577b8...4b1
TPK Skrevet 29. januar 2016 #22 Skrevet 29. januar 2016 Tja, vi er rene og har klær som matcher (ikke at alle matcher hverandre altså, haha), men vi har mye fra HM, Lindex, Dressmann o.l. Bruker lite penger på klær, men sørger selvsagt for at det er rent og helt. Og barna får gå med Disney hvis de vil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå