Gå til innhold

Kollega som banner inne hos brukere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i hjemmetjenesten og jobber tett sammen med andre kolleger på natt. Ene kollegaen min virker å ha gått virkelig lei av jobben, banner til brukere som er demente og raser ifra seg. Snakker veldig mye stygt om andre kolleger også.

Dette har pågått lenge og eskalert de siste ukene. Mistenker nesten om det er noe annet som plager henne, men om jeg spør så sier hun bare hun er lei av å bli utnyttet av kommunen osv, og banner i vei om at hun heller skal leve på nav snart osv.

Veldig slitsomt! Noe vi kan ta opp med sjefen?

Anonymous poster hash: edb60...1c8

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Absolutt! Lei eller ikke, brukerene fortjener å bli behandlet med respekt!

Skrevet

Hvorfor har dere ikke meldt fra ? Stakkars beboere som må forholde seg til henne. Og be denne kollegaen om å holde seg hjemme!

Skrevet

Forferdelig!

Og hvordan kan du si at dette har pågått lenge, og du har ikke gjort noe?

Ett tilfelle av det der, hadde vært nok for meg til å melde fra.

Si fra NÅ! I dag!

Ingen mennesker, små eller store fortjener sånn behandling!

Jaggu er det mye dårlig rundt omkring, i alt fra barnehage til sykehjem :(

Anonymous poster hash: a97c2...19c

Skrevet

Jeg har prøvd å snakke til henne, men hun er mye eldre enn meg så hun bare ler. Hun kan nesten legge brukerne for hat. Vi skal melde fra. Tidligere har hun rast ifra seg i bilen, det blir dårlig stemning, men skal tåle det så lenge brukerne slipper å høre det.

Men nå er det nok.

HI

Skrevet

Jeg har ikke jobbet så lenge med henne selv, men de som har det sier det har pågått lenge. Jeg merker det veldig godt etter bare noen uker med henne. Jeg blir ikke sliten av jobben, men av henne.

HI

Skrevet

Jeg har prøvd å snakke til henne, men hun er mye eldre enn meg så hun bare ler. Hun kan nesten legge brukerne for hat. Vi skal melde fra. Tidligere har hun rast ifra seg i bilen, det blir dårlig stemning, men skal tåle det så lenge brukerne slipper å høre det.

Men nå er det nok.

HI

Bra hi!

For uten sånne som deg, kan dagene til enkelte brukere være/bli ett sant helvete :(

Jeg har jobbet mye med eldre og andre brukere, og har sett alt for mye stygt :(

Mange steder blir brukere utsatt for umenneskelig oppførsel av de som skal ta vare på de dessverre.

Jeg har nulltoleranse for slik oppførsel, også selv om bruker selv er vanskelig.

Å jobbe med mennesker er en av de viktigste jobben vi gjør, og vi er der for å gjøre dagen gode.

Klarer man ikke det, har man ikke noe å gjøre i en sånn jobb.

Anonymous poster hash: a97c2...19c

Skrevet

Jeg har det på samme måte! Vi jobber kun dag/aften da, og når noen må på toaletter så sier hun "vent i 45min, da er jeg ferdig på jobb så kommer nattevakten å hjelper den!" Men som oftes " jeg har sakt før at du får ikke gå på toalettet før 2300" (da hun er ferdig på jobb.

Hun snakket stygt om alle pasienter, og alle på jobb. Jeg misliker å være på jobb med denne personen, og mange brukere vil ikke ha henne på besøk, så er litt begrenset hvem hun kan være hos. Sånne mennesker skulle ikke ha jobbet med andre mennesket på denne måten! Synes synd i de eldre som hun er hos, som ikke tør å si i fra at de ikke vil hun skal komme til dem..

Og jeg vet hun snakker stygt om med også, siden hun snakket stygt om ALLE til meg..

Anonymous poster hash: 0694b...752

Skrevet

Nei uff, dette må du snakke med lederen din om. Det skylder du de menneskene du jobber med.

Og du vil få et bedre arbeidsmiljø selv. Ingen utagering av kollega og mer fornøyde brukere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...