Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Hvordan tenker dere når det kommer til sykdom hos skolebarn i forhold til barnehagebarn? Jeg har hatt lav terskel for å holde barna hjemme fra barnehagen ved sykdom. Både for ungene sin del og med tanke på smitte. Men ser nå at mange sender halvsyke barn på skolen. Skjønner selvsagt at det er viktig med lite fravær på skolen, men samtidig er jeg litt usikker på hvor grensen går. Hva er deres tanker rundt dette? Anonymous poster hash: 3d864...28b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Syke barn er hjemme enkelt og greit. Anonymous poster hash: cdc49...627
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Nå har jeg barn på barne og ungdomsskole. Og på barneskolen har de gjerne fått være lettere hjemme. Vi har tatt noen dager ekstra ferie og. Det gjør vi jo ikke nå som vi har barn på ungdomsskolen. Og på videregående blir det ennå strengere. Anonymous poster hash: 54d39...f9d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Syke barn er hjemme enkelt og greit. Anonymous poster hash: cdc49...627 Det er det ingen som sier deg imot på. Innimellom er det derimot tilfeller hvor jeg føler meg usikker. Da de gikk i bhg holdt jeg dem ofte hjemme en ekstra dag etter forkjølelse for at de skulle bli 100% friske. Og hva med hoste? Når barnet hoster kraftig hele natten, men er i grei form og lite hoste på dagen. Slike ting synes jeg er vanskelig. Hi Anonymous poster hash: 3d864...28b
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Mine skolebarn er bare hjemme ved feber, omgangssyke og dårlig allmenntilstand. Hoste, snørr eller vondt i hodet kan de stort sett dra på skolen. De har større forutsetning for å forhindre smitte og de kan si fra selv om de føler for å dra hjem
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Mine barn er også hjemme ved omgangssyke, feber og dårlig allmenntilstand, er de oppegående og i grei for må de på skolen selv om de er forkjølet o.l. Mine barn er veldig lite syke da, 3.klassingen har ikke vært hjemme fra skoen siden hun hadde en runde med omgangssyke i 1.klasse. Anonymous poster hash: 135e9...8c1
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Jeg tenker at eldre barn er flinkere til å hoste i armen, vaske hender, og slikker vel verken på leker eller sitter rett oppi andre personer. Mine var ofte hjemme i barnehagen. Vi hadde mulighet å gi de fri dersom vi så det bygget mot sykdom. På barneskolen har de vært mindre syke og som oftest får de beskjed å prøve å gå og heller ringe hjem dersom det ikke går. (Vi har ikke hatt omgangssyke eller noe annet enn litt forkjølelse/halsvondt) På ungdomsskolen har han på 2 år ikke hatt en eneste time med fravær og heller ikke vært antydning til syk. Jeg tenker at han kan gå på skolen så lenge man ville gått på jobb. Anonymous poster hash: de725...028
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 Vi har barn på barneskole og ungdomsskole. Vi skiller ikke på de to. Er barna syke med feber, omgangsyke el., så er de selvsagt hjemme, samme hvilket skolenivå de er på. Anonymous poster hash: b4e5d...31d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå