Gå til innhold

Hva for noe magisk skjer ved 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 12 uker gammel baby som ikke er 3 mnd enda :) jeg gir mme og steriliserer (koker) vann og flasker.

Men har lest at når ungen blir 3 mnd så kan man starte med å kun vaske flaskene. Men fortsatt koke vann? Slutte og koke vann? Fortsette med koking av vann og sterilisering av flasker? Hva er det du anbefaler og hvorfor?

Og hva er det magiske som skjer når det har gått 3 mnd siden fødsel og barnet tåler usteriliserte flasker?

Anonymous poster hash: 19af3...927

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modning av tarm og tarmflora.

Anonymous poster hash: e1fc1...bb4
Skrevet

Du har en 12 uker gammel baby som ikke er 3 mnd enda 😂😂😂nei men du har det om et par dager. Og ja babyen din utvikler seg og det samme skjer i tarmsystemet så de tåler mer.

Anonymous poster hash: 351f4...64c

Skrevet

Modning av tarm og tarmflora.

Anonymous poster hash: e1fc1...bb4

Men som alle andre ting så er det vel individuelt? Dvs det burde være mer 4 mnd som er ok, eller er det sånn at de fleste babyer har moden tarm ved 2 mnd alder og så sier de 3 mnd siden da skal alle være "innafor"?

Skrevet

Du har en 12 uker gammel baby som ikke er 3 mnd enda 😂😂😂nei men du har det om et par dager. Og ja babyen din utvikler seg og det samme skjer i tarmsystemet så de tåler mer.

Anonymous poster hash: 351f4...64c

Det er faktisk halvannen uke til ;)

Så - på dagen - 3 mnd så kommer det et magisk lys og fyrverkeri og så fungerer tarmen?

Skrevet

På sykehuset her sa de at det var helt greit å bare vaske flaskene i øverste hylle i oppvaskmaskinen på varmt program fra ca 6 uker, men de anbefalte å fortsette med å koke smokkene.

Anonymous poster hash: 200b7...48b
Skrevet

På sykehuset her sa de at det var helt greit å bare vaske flaskene i øverste hylle i oppvaskmaskinen på varmt program fra ca 6 uker, men de anbefalte å fortsette med å koke smokkene.

Det er sikkert helt ok. Men pass på, da en del oppvaskmaskinvaskemidler setter smak på plastikk. Prøv selv, ha vann i flaska, la det stå i 30 sek, og drikk. Det smaker ikke godt.

Anonymous poster hash: 4e5e9...3e7

Skrevet

Ok! Ja, har hørt smokkene ikke skal i oppvaskmaskinen... jeg kan godt vaske for hånd, og sterilisering har jo blitt wn vane, men det er jo kjekt at dersom jeg har dårlig

tid og mangler en flaske så kan jeg bare vaske den med såpe.

Hva med drikkevann, hvor lenge bør det kokes?

Skrevet

Ok! Ja, har hørt smokkene ikke skal i oppvaskmaskinen... jeg kan godt vaske for hånd, og sterilisering har jo blitt wn vane, men det er jo kjekt at dersom jeg har dårlig

Til de begynner med fast føde

Anonymous poster hash: a10f9...7ab

Skrevet

Til de begynner med fast føde

Anonymous poster hash: a10f9...7ab

4 mnd i mitt tilfelle da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...