Gå til innhold

Vi vurderer å få oss katt, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

... vi ønsker oss også hund en gang i fremtiden.. Er det dumt? Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 64602...7cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å si, like umulig som å forutse om eldste barnet blir sjalu på lillesøster eller ikke.

Jeg hadde 2 gamle (8 år) kastrerte hannkatter, fikk 2 nye kattunger. Det var ikke stormende jubel, endel fresing og misnøye, men nå bor de greit sammen. Liker ikke hverandre spesielt godt, men kan fint spise sammen og dele sofa.

Anonymous poster hash: 1d8fa...115

Gjest Antarctica
Skrevet

Bare ikke katten blir født i en menneskekropp, så!

Skrevet

Røykt sure sokker? 😨

Gjest Antarctica
Skrevet

Røykt sure sokker? 😨

Noen har nok det... Ikke jeg, da!

Skrevet

Vi fikk oss katt og etter 5 år fikk vi oss hund. Det gikk ikke særlig bra altså! Katta prøvde ved flere anledninger å drepe valpen. Endte med at katten flyttet til min mor etter mange-mange forsøk på å få dem til å leve sammen, men det var umulig. Valpen oppførte seg fint, men katta HATET valpen. 

Og før noen roper stakkars katt, nei det er aldeles ikke synd på den. Han har det supert hos min mor der han får masse kjærlighet og et helt fjøs han kan gå å jakte mus på, han bor inne altså også. Mye bedre enn hos oss der han til stadig kom hjem med sår etter å ha sloss med naboene sine :)

Anonymous poster hash: 49acf...2eb
Skrevet

Hadde vært lettere motsatt...mrn går nok bra..kan ta tid bare.katter er sære; P

Anonymous poster hash: 86507...455

Skrevet

Vi hadde godt voksne katter da vi skaffet oss hund. Litt fresing og misnøye ble det, men vi overvåket hunden veldig nøye slik at den aldri fikk plage eller jage kattene, ga godbiter for rolig oppførsel i samme rom (til både hunden og kattene), og det gikk seg til veldig raskt.

Skrevet

Vi fikk oss katt og etter 5 år fikk vi oss hund. Det gikk ikke særlig bra altså! Katta prøvde ved flere anledninger å drepe valpen. Endte med at katten flyttet til min mor etter mange-mange forsøk på å få dem til å leve sammen, men det var umulig. Valpen oppførte seg fint, men katta HATET valpen.

Og før noen roper stakkars katt, nei det er aldeles ikke synd på den. Han har det supert hos min mor der han får masse kjærlighet og et helt fjøs han kan gå å jakte mus på, han bor inne altså også. Mye bedre enn hos oss der han til stadig kom hjem med sår etter å ha sloss med naboene sine :)

Anonymous poster hash: 49acf...2eb

Det er feil å omplassere den som var der frist! Selvsagt skulle valpen blitt omplassert. Ikke katten. Dårlig gjort.

Anonymous poster hash: 1402c...0d7

Skrevet

Ville ikke skaffet meg katt hvis du ønsker deg hund senere, pga alle komplikasjoner som kan oppstå. Vi brukte 1 år omtrent på å tilvenne katt/hund der katten var der først. De ble aldri venner.

Men katter er dessuten mer skitne enn hunder (orm bla.a pga de spiser mus etc) så ville ikke hatt katt i samme hus som småbarn.

Anonymous poster hash: 1402c...0d7

Skrevet

Fikk valp med tre voksne katter i hus. Det gikk helt fint. Kattene likte ikke valpen, men alle lærte å akseptere hverandre. Jeg brukte mye tid i begynnelsen med å kose med alle fire mens de fikk godbiter. Positiv forsterkning. Etterhvert som valpen vokste til så den tydelig kattene som en del av flokken sin. Alle fremmede katter ble jaget ut av hagen. Noe de fastboende kattene må ha satt pris på.

Anonymous poster hash: dad89...a19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...